  • Data: 2020-09-12 16:14:01
    Temat: Re: Interwencja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2020 o 09:11, cef pisze:

    > Kamery?
    > One najczęściej "się psują" jak muszą coś zarejestrować,
    > więc ich instalowanie już od dawna uważane jest za bezcelowe.

    Masz rejestrator w samochodzie? Jeśli masz, to jak często sprawdzasz, co
    zarejestrował? Bo ja mam i najczęściej sprawdzam nagranie, jak jest mi
    do czegoś potrzebne. Zdarza się, że przykładowo czas się przestawił,
    albo kamera wyłączyła. Ostatnio patrzyłem na nagranie tak z pół roku
    temu i jeśli ta kamera się wyłączyła, to się przekonam, jak będę
    potrzebował. Nie mam monitorka i muszę albo z komórki to podglądać, albo
    kartę do komputera przekładać.

    W budynku Komendy jest blisko 500 kamer. Dyżurny patrzy na dziewięć
    kluczowych i gdyby któraś z nich padła, to zaraz pisze email do
    techników. Ale pozostałe 491 może być i kilka lat popsute i jak nagle
    nie zajdzie potrzeba obejrzenia, to nikt nie będzie wiedział, bo nikt na
    te kamery nie patrzy. Rejestrator zapisuje obraz.

    A do tego dochodzi celowe działanie, które sugerujesz. Po za tym
    standardem jest to, że te kamery działają. Nie znajdziesz artykułu o
    tym, że jakiś oszołom walił w ścianę i później pomówił policjantów o
    pobicie i się okazało, ze kamera działała i to nagrała. Bo to mało
    medialne. Jak nie ma nagrania, to zaraz włącza się wyobraźnia
    dziennikarzy, co też tam się mogło dziać. Inaczej publikuj,ą nagranie i
    już malutkimi czcionkami gdzieś sie sprostowanie pojawia.

    I jest to standard CCTV, bo często z różnych powodów zabezpieczam
    nagrania i przynajmniej 75% do niczego się nie nadaje, bo nigdy nikt tam
    nei zaglądał. Nie zapisuje się w ogóle. Zapisuje się, ale kamera jest
    skadrowana tak, że nic nie widać - przykładowo ktoś kazał umieścić nad
    drzwiami szkoły by obejmowało wejście, to wycelowali w wycieraczkę. Jak
    był czyn lubieżny przez faceta na dziewczynce czekającej na progu na
    mamę, to mamy czubek jej główki, jego głowy w czapce i rękę, jak w jej
    stronę wyciągać - nawet nie wiadomo czy ją poniżej, czy powyżej pasa
    dotknął. Albo nikt nie przeglądnął nagrania z całego dnia i w pewnym
    momencie słońce świecąc w kulę powoduje taki poblask, że kamera nic nie
    rejestruje. Albo ptak nasra na osłonę.

    Kiedyś z kolegą szukaliśmy nagrania faceta, co po mieście jeżdżąc nagrał
    sie na wszystkich kamerach w centrum. Namierzyliśmy samochód, ale
    potrzebowaliśmy tablice rejestracyjne. Mieliśmy 72 nagrania, ale na
    żadnym numeru. Bo kamery są albo poprzecznie do osi jezdni i nie widać
    numeru, albo wzdłuż ściany i wówczas numer można odczytać, jak samochód
    jest daleko, a wówczas rozdzielczość kamery na to nie pozwala.

    Generalnie CCTV ma bardziej prewencyjne oddziaływanie, niż faktycznie
    stanowi dowód. :-)

    --
    Robert Tomasik