  • Data: 2020-09-14 11:36:05
    Temat: Re: Interwencja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f5e12c5$0$540$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 13.09.2020 o 03:34, J.F. pisze:

    >Lejemy pałką, albo traktujemy taserem - jeśli by się opierać na
    >linkowanych tu materiałach :-)

    Inaczej byscie nie musieli mowic "prosze schowac telefon, nie nagrywac
    i nie utrudniac pracy policji" :-P

    >A już na poważnie, to sposobów ustalenia tożsamości jest masa i
    >dokument
    >nie jest jedynym. Są opisane w rozporządzeniu. Jeśli one się nie

    Mozesz podac w ktorym rozporzadzeniu ?

    >Oczywiście, o ile samo legitymowanie nie jest związane z popełnieniem
    >jakiegoś przestępstwa / wykroczenia, bo wówczas brak możliwości
    >ustalenia tożsamości jest podstawą zatrzymania. Natomiast nie ma
    >czegoś
    >takiego, że zatrzymuje się celem ustalenia tożsamości.

    Taa ... to mamy problem, bo widziales tam jakies
    wykroczenie/przestepstwo ?

    >Na pewno nie. Jeśli znasz dokładnie miejsce zdarzenia, to wejdź w

    Nie znam. Napisali, ze Białystok.

    >GEOPORTAL i tam jest warstwa wyświetlająca właściwą prokuraturę
    >rejonową. Możesz też dokładnie sprawdzić na ich stronie, bo
    >przeważnie
    >mają poopisywany obszar. W ostateczności pismo możesz skierować do
    >dowolnej, a zgodnie z kpa przekażą właściwej.

    Do szczecinskiej napisze, niech szukaja wlasciwej :-P

    >Z tego nic nie wynika.

    Wynika, ze sa trzy prokuratury rejonowe, ale pod tym samym adresem i
    telefonem;

    >Nie mam zielonego pojęcia. Zgodnie z ustawą sprawdzenie prawidłowości

    Ja tak w kwestii innych dyskusji, ze prokurator niby niewiele moze.

    >zasadności użycia ŚPB jest zadaniem przełożonego tych policjantów.
    >Jeśli
    >sam obezwładniony się nie zażalił (bo to by zainicjowało postępowanie
    >skargowe) ani nie złożył zawiadomienia o przestępstwie (bo tu byłoby
    >śledztwo prokuratora), to tak naprawdę mogło się to zakończyć zgodnie
    >ustawą ustnym wyjaśnieniem powodów i parafą w notatnikach służbowych
    >policjantów przełożonego.

    Jak widac sie poskarzyl, ale ... jak rozumiem, to komendant parafke i
    tak musial zlozyc - kwestia czasu.
    A w notatniku wpisany jakis powod zatrzymania ... i jak to sie
    kwalifikuje - poswiadczenie nieprawdy w dokumentach ?
    Nie przez komendanta, ktory zaklada, ze policjant nie klamie, tylko
    przez policjantow, co wpisali, ze agresywny byl ...

    >Moim zdaniem nie, ale akurat niespecjalnie uważam się za specjalistę.
    >Ustawa nie zabrania. Nawet trzeźwy może nagle zwymiotować. Generalnie
    >zasadą jest obserwowanie zatrzymanego w trakcie konwojowania. Nie
    >słyszałem o przypadku zachłyśnięcia się nietrzeźwego spowodowany
    >przez
    >kask ochronny, ale i - jak już pisałem - te kaski się strasznie
    >rzadko
    >stosuje w praktyce, a już dla nierzeźwych, gdzie zatrzymanie nie bywa

    No i moze stad brak slyszenia

    >planowane z góry, to w ogóle chyba sporadycznie. Drugi patrol musi go
    >dowieźć, a wiele jednostek w ogóle na zmianie nie ma drugiego
    >patrolu.

    Tak czy inaczej - spowodowanie zagrozenia czy falszywy zarzut -
    wybieraj sam :-)
    No chyba, ze te kaski bezpieczne, albo wina ministra bedzie ... no bo
    przeciez nie poslow :-)

    >Dziennikarze masę rzeczy piszą - często niezbyt mądrych. Coś, co mi
    >do
    >głowy przychodzi, to prowokacja. Pijących alkohol na tym podjeździe

    To sie dali zlapac jak dzieci :-)

    >karano. Więc chłopy postawiły pustą flaszkę obok - nawet z resztką
    >alkoholu - i siedziały.

    Nie widac, aby policjanci zapezpieczali flaszke.

    >Mogli się polać alkoholem, więc policjanci czuli
    >woń alkoholu od siedzącego. Nie mieli urządzenia, więc to, że jest
    >trzeźwy wyszło dopiero na Izbie. Ale to tylko jakaś tam moja teoria,
    >nie wiedza.

    >Tak, czy siak nie za bardzo chce mi się wierzyć w nadpobudliwego
    >policjanta i to jeszcze przypadkowo na trzeźwym siedzącym koło
    >flaszki
    >na monitorowanym podjeździe. Trochę zbyt dużo tych zbiegów
    >okoliczności.
    >I to jeszcze działającego przy wsparciu 6 innych.

    No i jeden z tych innych zauwazyl kamere :-)

    J.