  • Data: 2022-08-08 17:00:48
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile w wypadku tasera teoretycznie jest on tak skonstruowany, że nie
    > powinien zabijać i będzie to nieumyślne spowodowanie śmierci, to w
    > wypadku rozdzielni prądu trzeba jeszcze zważyć, czy nie było tam
    > informacji, że dotknięcie grozi śmiercią, bo jeśli były, to bedzie
    > zabójstwo.

    A jeśli było "nie dotykać urządzenie elektryczne"? Zresztą na razie nie
    dyskutujemy o tym czy zabójstwo z zamiarem ewentualnym czy niumyślne
    spowodowanie śmierci, a czy w ogóle da się powiązać duszenie i rażenie
    taserem ze śmiercią (albo w analogii porażenie prądem). Z tego co
    pamiętam to nawet biegli nie próbowali nie powiązać, tylko podali trzy
    przyczyny - duszenie, rażenie taserem niezgodnie z "instrukacją obsługi"
    i jako trzecią możliwość "delirium excited" czyli że "wzioł i umar". Tak
    więc dwie były bezpośrednio powiązane z działaniami policjantów.

    > By można było dowieść zabójstwo, trzeba by udowodnić, że sprawca
    > wiedział, że zabija, albo co najmniej się godził z takim skutkiem.

    Na razie dyskutujemy o przyczynie śmierci. Zarzuty zabójstwa czy
    nieumyślego spowodowania śmierci to oddzielna sprawa.

    > No i nie mamy dowodu na to, że przyczyna był taser.

    Podobnie jak z rozdzielnicą i nagranym filmem że kolesia potrząsło a
    potem zmarł?

    > Wystarczyłoby również trafienie go pociskiem, ale nie strzelali.

    No ale go dusili i razili. I się nagrało.

    > Nie
    > powinni go dusić ani razić taserem, ale to nie jest zabójstwo. Zabójstwo
    > by było, jakby udusili.

    To znaczy że za samo duszenie zabójstwo a jak jeszcze dodatkowo taserem
    potraktujesz to nie da się ustalić i umorzonko? Brzmi jak plan zbrodni
    doskonałej. Tylko działa chyba tylko jak zbrodnię popełnia policjant, bo
    nie mam wątpliwości, że jakby to stachowiaki zaciągnęły do bramy
    policjanta i tam związały dusiły i raziły prądem to wynik byłby jednak inny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!