  • Data: 2022-08-10 11:52:44
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo wiemy, z wysokim prawdopodobieństwem, że jak kogoś porazi normalny,
    > użytkowy prąd i on zemrze, to zwykle śmierć następuje właśnie z powodu
    > porażenia prądem. A w przypadku rażenia taserem nie ma takiego wysokiego
    > prawdopodobieństwa.

    Tu nie o prawdopodobieństwo chodzi. Niejasności tłumaczy się na korzyść
    oskarżonego. Jeśli istnieje 1% szansy, ze gość zmarł od czegoś innego,
    niż normalne działanie sprawcy, to sprawcy winy przypisać nie można.

    > Jak by były kryształowo czyste to pewnie w ogóle nie byłoby ani trupa
    > ani tematu.

    Przede wszystkim nie byłoby tematu. Nie mam dostępu do statystyk, ale
    codziennie w skali kraju używa się pewnie kilkaset razy rożnego ŚPB.
    Przeważnie nic się nie dzieje.

    > Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    > zasady nie musi i jest częstą praktyką.

    Dla mnie większym problemem jest sam fakt, że bezsensownie używano ŚPB,
    niż to, że zmarł ten człowiek. Tam brakło jednego mądrego, co by im
    powiedział, jak to dobrze zrobić.
    albo nie rozumiesz, że subiektywne sympatie nie są żadnym

    > Ustalono, czy też spekulowano, że to mogło być to?

    Ustalono by, jakby wskazano jedną. To, ze abo go zabili, albo zmarł,
    albo coś się popsuło, to nie jest ustalenie. To jak góralska prognoza
    pogody - "albo bedzie słońce, albo deszcz".

    > Płacisz i ktoś się zgadza dać się razić.

    Uznacie to za nieetyczne, ale do dziś wiele się wykorzystuje z badań
    robionych przez hitlerowców w obozach.

    --
    Robert Tomasik