eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenta › Re: prawo konsumenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
    news.netcologne.de!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: prawo konsumenta
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s0te6f$350$1@news.icm.edu.pl> <s117lq$l6f$1@news.icm.edu.pl>
    <zd6e4bcrs36n$.1j6utqn739fn6$.dlg@40tude.net>
    <6034f790$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <g4hZH.313927$gCM7.280797@fx02.ams1>
    Date: Wed, 24 Feb 2021 06:51:50 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 72
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1614145909 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 82.143.187.50:49406
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3835
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:807613
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 24 Feb 2021 00:27:56 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > On 2021-02-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    >> Dnia Mon, 22 Feb 2021 22:28:11 +0100, 99 napisał(a):
    >>>> Zegarek zakupiony przez internet.
    >>>> Kupiony w grudniu 2020 czyli niecale 3 miesi?ce temu.
    >>
    >>>Poczytaj tu:
    >>>https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/r
    ekojmia/
    >>>IMO korzystający z rękojmi musi wskazać wadę towaru, której nie
    >>>dostrzegł w chwili kupna. Tzn. nie wystarczy stwierdzić że zegarek
    >>>nie
    >>>działa, trzeba wykazać że niedziałanie to skutek ukrytej wady.
    >>
    >> Musze przyznac jedno - przepisy nic nie mowia o przypadku zepsucia juz
    >> po zakupie.
    >
    > Bo przepisy nie dotyczą zepsucia po zakupie. Przepisy mówią o sytuacji,
    > gdy coś co manifestuje się w określony, niepożadany sposób po wydaniu
    > towaru wynika z wady, która w towarze już siedziała. Jeśli coś się "psuje"
    > mimo, że towar nie ma wad (jest zgodny ze specyfikacją) to psuje się bo
    > towar jest np. niewłaściwie uzytkowany.
    > Jesli np. urwie się klamka w samochodzie to są dwie możliwości:
    > 1) coś było nie tak z tą klamką już w momencie zakupu (jakies peknięcie,
    > gorszej jakości materiał etc.)
    > 2) ktoś za nią szarpnął tak, że mimo, że wszystko było ok, sie urwała.

    Plus cala masa przypadkow niewyraznych - np lakier z klamki oblazl ...
    ale 10 lat po zakupie.

    W sumie - wina konsumenta, nie umowil sie na konkretna trwalosc.


    >> Wydaje sie, ze do tego sluzy gwarancja (jakości).
    >
    > Jakość to synonim zgodności z umową czyli z pewną specyfikacją
    > zadeklarowaną przez sprzedawcę/producenta.

    Tylko ze producent czesto unika tej deklaracji w sposob jawny,
    natomiast wystawia gwarancje ze towar naprawi w ciagu np 2 lat w razie
    usterki.

    Telewizor to ile lat ma grac? Lodowka?
    Komputer? Czy chocby twardy dysk w nim.

    Albo np drukarka - ile stron ma wydrukowac?

    A klamka w samochodzie ile otwarc normalną siłą ma wytrzymac ?

    >> Gdzies tam jeszcze jest sprawa, ze klient nie ma obowiazku sprawdzac
    >> towaru w dniu zakupu - moze sobie towar czekac 3 miesiace nie uzywany,
    >> a potem klient stwierdzi, ze nie dziala.
    >
    > Konsument tak. Niekonsument, niekoniecznie.

    To sprzeda konsumentowi i przejda na niego uprawnienia :-)

    >> Bo od chwili stwierdzenia wady jest juz tylko krotki termin na
    >> reklamacje.
    >>
    >> Tylko ... co zrobic, jesli zegarek ma np wyrazne slady uzywania, a
    >> jakis ambitniejszy sprzet to moze miec liczniki czasu uzywania.
    >
    > Tzn?

    Tzn moze byc problem powiedzenia "sprzedali juz uszkodzony".
    Tzn powiedziec mozna, ale serwisant sprzedawcy powie "licznik pracy
    pokazuje 500h".

    Ta ... nie dosc, ze sprzedali uszkodzony, to jeszcze uzywany :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1