  • 1. Data: 2021-02-21 11:55:01
    Temat: prawo konsumenta
    Od: "99" <d...@o...pl>

    Cześć

    Zakupiony zegarek z firmy "Max-...." okazał się uszkodzony. Czy pszysługuje
    mi prawo tzw. rękojmi i mogę domagać się zwrotu gotówki, nie godząc sie
    jednocześnie na propozycję sprzedawcy abym odesłał zegareł bezpośrednio do
    serwisu producenta?

  • 2. Data: 2021-02-22 10:56:07
    Temat: Re: prawo konsumenta
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 21 Feb 2021 11:55:01 +0100, 99 napisał(a):

    > Zakupiony zegarek z firmy "Max-...." okazaÂł sičźľszkodzony. Czy pszysÂługuje
    > mi prawo tzw. r骯jmi i mog輤omaga伳i輺wrotu got򶪩, nie godz±c sie
    > jednoczeÂśnie na propozycjčźłprzedawcy abym odesÂłaÂł zegareÂł bezpoÂśrednio do
    > serwisu producenta?

    Jak dawno go kupiłeś?
    Sprzedawca odpowiada za zgodność z umową przez 24 miesiące.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-02-22 11:08:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2021 11:55:01 +0100, 99 napisał(a):

    Mamma mia! Czas się zatrzymał na:
    Puk puk! Wake up! Mamy już 2021!
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-02-22 11:10:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2021 11:55:01 +0100, 99 napisał(a):

    > Zakupiony zegarek z firmy "Max-...." okaza? si?szkodzony.

    Czy kupiłeś go w sklepie stacjonarnym czy w sklepie internetowym?
    W tym drugim przypadku masz chyba ze 2 tyg. na zwrot bez podawania
    przyczyn.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-02-22 11:54:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy można zwrócić zepsuty?

    -----

  • 6. Data: 2021-02-22 15:01:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    w zasadzie ... a czemu nie?
    Szczegolnie, jesli dotarl zepsuty ?

    Bo jak sie zepsuje pozniej ... to na moj gust kwestia jest kiepsko
    ujeta w przepisach.
    Sady jakby staja po stronie konsumentow, ale to przeciez gwarancji nie
    ma ...

    J.

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...

    Czy można zwrócić zepsuty?

    -----

  • 7. Data: 2021-02-22 22:28:11
    Od: "99" <d...@o...pl>

    Odpowiadając na pytania.

    Zegarek zakupiony przez internet.
    Kupiony w grudniu 2020 czyli niecale 3 miesiące temu.
    Piszę z windowsa XP i outlooka express.

  • 8. Data: 2021-02-22 22:57:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Udowodnij.

    -----

  • 9. Data: 2021-02-22 22:58:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jaki windows taki zegarek.

    -----

  • 10. Data: 2021-02-22 23:06:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2021 22:28:11 +0100, 99 napisał(a):

    > Odpowiadaj?c na pytania.
    >
    > Zegarek zakupiony przez internet.
    > Kupiony w grudniu 2020 czyli niecale 3 miesi?ce temu.
    > Pisz? windowsa XP i outlooka express.

    Poczytaj tu:
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/reko
    jmia/
    IMO korzystający z rękojmi musi wskazać wadę towaru, której nie
    dostrzegł w chwili kupna. Tzn. nie wystarczy stwierdzić że zegarek nie
    działa, trzeba wykazać że niedziałanie to skutek ukrytej wady.
    Producent może nie uznać twojego argumentu, powołać rzeczoznawcę który
    obali twoje twierdzenia i zostajesz na lodzie. jesteś na to gotowy?
    Jeśli chodzi o gwarancję, to gwarant o ile nie chce ponosić kosztów
    naprawy zegarka, musi wykazać że uszkodzenie zegarka nastąpiło nie na
    skutek wady produkcyjnej tylko np. złego traktowania przez użytkownika.
    To czasem nie da się zrobić i dlatego w większości przypadków producent
    albo naprawia towar nie wnikając w szczegóły (bo tak taniej) albo
    wymienia na nowy.
    PS. Newsów z tego twojego OE nie daje się czytać, skonfiguruj go
    właściwie (jeszcze są w necie do znalezienia recepty) albo zainstaluj
    sobie 40Tude Dialog jako czytnik.
    --
    Jacek
    -I hate haters-