  • Data: 2021-02-27 03:51:48
    Temat: Re: prawo konsumenta
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-26, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Swego czasu, przy okazji reklamacji butów, "rzeczoznawca" sprzedawcy
    > napisał, że niewłaściwie stawiałem stopy. Może nie dosłownie, ale taki był
    > sens. Nie wiem, co na to inny rzeczoznawca, bo kiedy skierowałem sprawę do
    > sądu polubownego, nagle zmienili zdanie, zrobili się słodcy i reklamację
    > uznali.
    > Duże sieciówki zazwyczaj nie robią problemów, natomiast lokalni janusze
    > kombinują jak mogą. Zapewne większość klientów macha ręką i nie drąży
    > sprawy, więc na krótką metę sklep jest górą.

    Taki blef mało kosztuje, ale jak ktoś powie "sprawdzam" to w końcu na
    nich spoczywa ciężar dostarczenia dowodu. A co tu by mogli zrobic?
    Poprosić Cię o kilka par butów (możesz nie mieć :) lub się nie zgodzić),
    czy też do udziału w modelowym badaniu, które nie musi czegokolwiek
    bezspornie dowieść, a będzie kosztowało kupę kasy. A jeszcze na koniec,
    nawet jakby się jakieś odstępstwa znalazły, to inny biegły może
    powedzieć, że to ciągle w jakiejś populacyjnej normie.

    --
    Marcin