eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenta › Re: prawo konsumenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
    news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambri
    umusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx02.ams1.POSTED!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: prawo konsumenta
    References: <s0te6f$350$1@news.icm.edu.pl> <s117lq$l6f$1@news.icm.edu.pl>
    <zd6e4bcrs36n$.1j6utqn739fn6$.dlg@40tude.net>
    <6034f790$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <g4hZH.313927$gCM7.280797@fx02.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Feb 2021 00:27:56 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 24 Feb 2021 00:27:56 GMT
    X-Received-Bytes: 2758
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:807611
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2021-02-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:zd6e4bcrs36n$.1j6utqn739fn6$.dlg@40tude
    .net...
    > Dnia Mon, 22 Feb 2021 22:28:11 +0100, 99 napisał(a):
    >>> Zegarek zakupiony przez internet.
    >>> Kupiony w grudniu 2020 czyli niecale 3 miesi?ce temu.
    >
    >>Poczytaj tu:
    >>https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/re
    kojmia/
    >>IMO korzystający z rękojmi musi wskazać wadę towaru, której nie
    >>dostrzegł w chwili kupna. Tzn. nie wystarczy stwierdzić że zegarek
    >>nie
    >>działa, trzeba wykazać że niedziałanie to skutek ukrytej wady.
    >
    > Musze przyznac jedno - przepisy nic nie mowia o przypadku zepsucia juz
    > po zakupie.

    Bo przepisy nie dotyczą zepsucia po zakupie. Przepisy mówią o sytuacji,
    gdy coś co manifestuje się w określony, niepożadany sposób po wydaniu
    towaru wynika z wady, która w towarze już siedziała. Jeśli coś się "psuje"
    mimo, że towar nie ma wad (jest zgodny ze specyfikacją) to psuje się bo
    towar jest np. niewłaściwie uzytkowany.
    Jesli np. urwie się klamka w samochodzie to są dwie możliwości:
    1) coś było nie tak z tą klamką już w momencie zakupu (jakies peknięcie,
    gorszej jakości materiał etc.)
    2) ktoś za nią szarpnął tak, że mimo, że wszystko było ok, sie urwała.

    > Wydaje sie, ze do tego sluzy gwarancja (jakości).

    Jakość to synonim zgodności z umową czyli z pewną specyfikacją
    zadeklarowaną przez sprzedawcę/producenta.

    > Gdzies tam jeszcze jest sprawa, ze klient nie ma obowiazku sprawdzac
    > towaru w dniu zakupu - moze sobie towar czekac 3 miesiace nie uzywany,
    > a potem klient stwierdzi, ze nie dziala.

    Konsument tak. Niekonsument, niekoniecznie.

    > Bo od chwili stwierdzenia wady jest juz tylko krotki termin na
    > reklamacje.
    >
    > Tylko ... co zrobic, jesli zegarek ma np wyrazne slady uzywania, a
    > jakis ambitniejszy sprzet to moze miec liczniki czasu uzywania.

    Tzn?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1