  • Data: 2022-01-25 22:02:13
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2022 o 20:50, Shrek pisze:
    > W dniu 25.01.2022 o 20:35, Kviat pisze:

    > Tyle i aż tyle. Daj te dane o ochronie pełną dawką  przed zachorowaniem
    > na omikron (i na boga nie o hospitalizacji i zgonach) i zamykamy temat,
    > bo w reszcie się zgadzamy.

    Przecież w tych linkach było... że trzecia dawka podnosi skuteczność do
    mniej więcej poziomu skuteczności dawki podstawowej na warianty
    poprzednie. Były podane badania...
    Wynika z nich, że pełna dawka na warianty poprzednie, to dwa
    szczepienia, a na omicron 3 (lub więcej) szczepienia w zależności jak
    długo będzie się utrzymywać skuteczność, co cały czas sprawdzają. Być
    może okaże się, że lepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie innej wersji
    szczepionki.

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Virusvariante.html
    Wariant omicron stał się wariantem dominującym zaledwie kilka
    dni/tygodni temu (w Niemczech mniej więcej od początku stycznia), w
    wielu krajach nadal wariantami dominującymi są poprzednie. Nie wiem jak
    w Polsce, wolę te dane z RKI, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego.
    Wiedzą, że skuteczność szczepionek spada z czasem. Również na poprzednie
    warianty. Nie ma dowodów, że skuteczność szczepionki na wariant alfa
    spadła. Ale ten wariant jest już rzadko wykrywany. Dlatego konieczne są
    dawki przypominające.

    Nie chce mi się czytać wszystkiego na bieżąco specjalnie dla ciebie,
    pamiętam, że z raportu sprzed kilku tygodni (2? 3? miesiąc temu? nie
    pamiętam dokładnie, nie notuję) wynikało, że trzecią dawką w Niemczech
    było zaszczepionych coś ok. 20-kilku% ogółu zaszczepionych. Wtedy też
    poszukałem ile w Polsce. Znalazłem, że kilkanaście (13%? 16% - dokładnie
    nie pamiętam) ogółu zaszczepionych. Nie wiem ile teraz. Ale jakże inny
    był ogólny poziom wyszczepienia...
    Jaki procent jest zaszczepionych 3 dawką w innych krajach też mi się nie
    chciało szukać.

    Z danych hospitalizacji, zachorowań, śmiertelności wynika jasno, że
    szczepionki w podstawowej dawce są skuteczne, zdecydowanie mniej ludzi
    umiera, więcej przechodzi łagodnie lub bezobjawowo niż przed
    szszepionkami. Poziom wyszczepienia dawką podstawową robi robotę i jak
    widać jest konieczność zaszczepienia dawkami przypominającymi.
    Ale jak już pisałem, nie da się zaszczepić dawką przypominającą kogoś,
    kto się nawet nie zaszczepił dawką podstawową. No nie da się i już.

    To jest dramat, że ludzie rezygnują z dawki przypominającej, albo się
    ociągają, bo czytają w internecie "że dawka podstawowa nie działa, ale
    nas oszukali, więc to bez sensu". O szurach, którzy w ogóle nie chcą się
    szczepić z litości nie wspomnę.

    Wyszukałem za ciebie linki, zamieściłem cytaty... Napisz co jeszcze mogę
    zrobić. Dla szura Kaczanowskiego nie miałbym tyle cierpliwości.

    Dla porządku:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2022-01-20.pdf

    Te raporty są robione na podstawie badań. Nikt ich nie zmyśla przy piwie.

    Następny będzie za 2 dni.

    Pozdrawiam
    Piotr