  • Data: 2022-01-26 10:59:35
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.01.2022 o 06:38, Shrek pisze:

    > No jak nie ma, to nie ma i trzeba po prostu powiedzieć "nie wiemy bo nie
    > ma". Natomiast kwiatek sypie cały czas artami nie na temat.

    Dostajesz cały czas arty na temat. Z rzetelnego źródła, a nie
    gównoportalu dla szurów.
    W ostatnim raporcie dane o skuteczności szczepień znajdziesz od strony
    23 do strony 30-którejś. Mam ci tu wkleić całość?

    Z opisem metodologii badań, z wykresami, z tabelami, z podziałem na
    szczepienia jedną dawką, dwiema dawkami, trzema dawkami, z podziałem na
    grupy wiekowe, na szczepionych i nieszczepionych, z podziałem na
    konkretne szczepionki...
    Z wyjaśnieniem dlaczego im więcej osób jest zaszczepionych, tym więcej
    przełomów w zachorowaniach i dlaczego przełomy nie są oznaką braku ochrony.

    Z wyjaśnieniem dlaczego jeszcze w tej chwili nie da się podać dokładnej
    skuteczności, której tak się domagasz.
    Ponieważ to jest publikacja naukowa, a nie szurski tłit, tam nie ma
    prostej odpowiedzi na woje trudne pytanie, a ty domagasz się odpowiedzi
    na poziomie szurskiego tłita.

    Te arty są odpowiedzią na twoje twierdzenie, że "szczepionki nie
    działają, że się zesrało, więc nasz oszukali, a szury mają rację".
    Nic się nie zesrało, nikogo nie oszukali, a szury jak nie miały racji,
    tak dalej nie mają.

    Piszą tam, że skuteczność szczepionki ocenia się w tej chwili na
    podstawie danych porównawczych odsetka zaszczepionych wśród przypadków
    covida (przełomy w szczepieniach) do odsetka zaszczepionych w całej
    populacji. Jest to oszacowanie "z grubsza" (tzw. metodą przesiewową
    Farringtona). Piszą jak liczy się te odsetki i z czego wynikają.

    Na rysunku 19 (4 wykresy) masz przebieg w czasie szacowanej skuteczności
    szczepień podstawowych i szczepienia przypominającego, hospitalizacji...
    Wyjaśnienie dlaczego w niektórych grupach szacowanie jest łatwiejsze, a
    w innych trudniejsze (ze względu na niski poziom szczepień i mała liczbę
    przełomów w szczepieniach).

    W podsumowaniu masz wyraźnie napisane, że dane (nie z dane z dupy)
    potwierdzają "wyraźną skuteczność szczepienia w zakresie profilaktyki
    objawowej choroby covid-19", że jest zróżnicowanie skuteczności w
    zależności od grup wiekowych...
    Że o działaniu szczepienia przypominającego świadczy znacznie niższa
    częstość występowania przypadków objawowych.

    Że z grubsza szacowana skuteczność za pomocą metody przesiewowej
    Farringtona nieznacznie maleje od ok.80% do ok. 60%-65% w grupach
    wiekowych 18-59 lat i od 60 lat. Że to wskazuje na spadek efektu
    ochronnego w czasie, ponieważ rośnie odsetek osób zaszczepionych
    zaszczepionych dawniej niż 6 m-cy temu.
    Że szacunkowa skuteczność szczepionki przypominającej przeciw objawowym
    zakażeniom również to potwierdza i dowodzi bardzo dobrego efektu
    szczepień przypominających przeprowadzonych w ostatnich miesiącach.

    Że w/g tych szacunków podstawowe szczepienie nadal zapewnia ochronę z
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    bardzo wysokim poziomem skuteczności.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Że cotygodniowe szacunki ochrony przed zakażeniami objawowymi podlegają
    wahaniom, a szacowana wartość w ciągu ostatnich 2 tygodni była wyższa.

    Że nadal trzeba zakładać, że w czasie dominacji wariantu omicron,
    podstawowe szczepienia nie zapewniają tak wysokiego poziomu ochrony dla
    wariantu omicron, jak dla wariantu delta.

    Że dane są na bieżąco ustalane, ze względu na opóźnienia w napływie
    danych dotyczących zgłaszanych zgonów, ze względu na niekompletność lub
    braki w informacji o stanie szczepień, że w niektórych przypadkach
    brakuje informacji o objawach i hospitalizacji, że w związku z tym nie
    wszystkie przypadki zostały uwzględnione w analizach.

    Że w związku z powyższym, dane należy interpretować z ostrożnością i
    służą do wstępnej oceny skuteczności szczepień.

    Że pośrednie skutki szczepień, czyli zapobieganie zakażeniom dzięki
    wysokiemu wskaźnikowi szczepień i związanego z tym zmniejszeniem
    przenoszenia wirusa, może prowadzić do mniejszej zachorowalności u osób
    niezaszczepionych. Że prawdopodobnie w tej publikacji zaniża się
    rzeczywistą skuteczność szczepień, ponieważ osoby które wyzdrowiały po
    szczepieniach wykonanych zgodnie z zaleceniami nie znajdują się w
    rejestrowanych danych i nie można ich zidentyfikować z monitoringu
    szczepień, więc w tych ocenach nie są brane pod uwagę.

    Pozdrawiam
    Piotr