-
Praktyki rynkowe dyskryminują konsumentów
... w kraju. Zamówił ją i czekał na informację o przesyłce. Poinformowano go, że sklep nie przesyła produktów do Polski. ECK skontaktowało się z przedsiębiorcą, ten ... sklepu internetowego. Zamówienie nie zostało jednak zrealizowane ze względu na to, iż sklep nie wysyła towarów do Polski. W czerwcu 2013 r. Europejskie Centrum Konsumenckie wzięło udział ...
-
Ochrona danych w sklepie internetowym. Co zmieniły nowe przepisy?
... z RzetelnyRegulamin.pl. Wiele podmiotów – jeden zestaw zasad przetwarzania danych - W obecnym stanie prawnym, w przypadku gdy dwie firmy prowadzą wspólnie jeden sklep internetowy, każda z nich musi we własnym zakresie spełnić obowiązki wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych (m.in. prowadzenie dokumentacji, rejestracja zbiorów danych ...
-
Prawa konsumentów obowiązują zawsze. Także w Czarny Piątek
... wada jest istotna – masz prawo odstąpić od umowy. Skorzystaj z formularzy dostępnych na stronie UOKiK. Szukasz ofert za granicą? Sprawdź, czy sklep wysyła towar do twojego kraju i jakie są koszty związane z jego dostarczeniem. Przedsiębiorca może odmówić ci wysyłki tylko w uzasadnionych wypadkach. Korzystaj ...
-
Zakupy online bez ograniczeń w UE?
... odrzucić transakcji ze względu na miejsce zamieszkania klienta, czy kraj wydania karty kredytowej. Dostawa Zakaz geoblokowania nie oznacza, że każdy sklep ma obowiązek wysyłki produktu do kraju konsumenta. Nie może on odmówić konsumentowi zakupu produktu na jego stronie, jeżeli jednak przedsiębiorca ...
-
Wyprzedaże, czyli 50% ceny i 100% praw konsumenta
... wyprzedażą. Sprawy mają się inaczej, jeżeli zdecydujemy się np. na kupno sukienki pobrudzonej podkładem. Wówczas, jeżeli plama się nie spierze, sklep nie uzna naszego roszczenia. …i 2 tygodnie na zwrot Atrakcyjne oferty można wypatrzeć również online. Zakup w internecie dodatkowo daje nam prawo do ...
-
Jak wygląda geoblokowanie w praktyce?
... e-sklepów) 10 sklepów wykazało prokonsumenckie podejście 8 sklepów utrudnia lub wręcz uniemożliwia zawarcie umowy Wyniki dla Francji (na 20 przebadanych e-sklepów) 1 sklep wykazał prokonsumenckie podejście 18 sklepów utrudnia lub wręcz uniemożliwia zawarcie umowy Wyniki dla Słowacji (na 20 przebadanych e-sklepów) 8 sklepów wykazało ...
-
Nowe stawki opłaty rocznej BDO płatne do 28 lutego
... rocznymi: mikroprzedsiębiorstwa (zatrudniające do 10 osób i z obrotem nieprzekraczającym 2 mln euro) – 200 zł (wzrost ze 100 zł) pozostali przedsiębiorcy – 800 ... świadomość ekologiczną konsumentów. Coraz więcej kupujących sprawdza, czy sklep działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnie podchodzi do kwestii gospodarki odpadami. ...
-
Zmiany dla prowadzących sklepy internetowe
... prowadzi działalność wykorzystując własną domenę internetową (na której ma własny sklep internetowy) czy korzysta z usług pośredników takich jak portale aukcyjne. Dla zastosowania ... i uszkodzenia towaru w czasie transportu, jeżeli towar jest warty mniej niż 40 Euro (§ 357 ust. 2 BGB). Nowa Dyrektywa wprowadzając „sztywne” regulacje wyeliminuje tego ...
-
Polscy konsumenci skarżą się na niemieckie firmy
... pomocy ECK Polska i ECK Niemcy konsument otrzymał blisko 1000 euro zwrotu. Włoski sklep uniemożliwił polskiemu konsumentowi dokonywania zakupów, gdy ten za często zwracał ... paliwa w Austrii pobrał pieniądze, a nie wydał paliwa. Konsument stracił 40 euro. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Austria odzyskał przywłaszczone przez maszynę pieniądze. ...
-
Szczególne uprawnienia konsumenta a odstąpienie od umowy
... działalnością gospodarczą lub zawodową. Przykładowo, jeżeli osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą – sklep spożywczy i zakupuje meble, które mają być wykorzystane w tym sklepie ( ... codziennego, o wartości przedmiotu umowy do równowartości 10 EURO; o prace budowlane; dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych; ubezpieczenia, ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... wiarygodnego. Nie zakładaj, że właściciel e-sklepu znajduje się w kraju, który wskazuje adres strony internetowej np. „ie” nie koniecznie oznacza, że sklep zarejestrowany jest w Irlandii. Odrób pracę domową Przed dokonaniem zakupu „wygoogluj” przedsiębiorcę. Proste wyszukiwanie w Internecie powinno ujawnić każdą negatywną opinię od ...
-
Prawa konsumenta a Brexit
... , jeżeli celem podróży jest tzw. „kraj trzeci”. Prawa pasażerów linii lotniczych gwarantują możliwość ubiegania się o odszkodowanie (w wysokości nawet 600 euro). Pasażerom postawionym w obliczu takiej sytuacji najczęściej przysługują również posiłki, napoje i - jeśli jest taka konieczność - zakwaterowanie. Po brexicie w przypadku podróży ...
-
Europejski Akt o Dostępności - jak nowe przepisy zmienią zakupy online?
... technicznych zapewniających większą dostępność. Warto jednak zaznaczyć, że mikroprzedsiębiorstwa – zatrudniające mniej niż 10 osób i osiągające roczny obrót poniżej 2 mln euro – są zwolnione z części wymogów wynikających z dyrektywy. Najważniejsze zmiany w sklepach online Europejski Akt o Dostępności (EAA) opiera się na czterech kluczowych ...
-
Zimowe wyprzedaże w Europie
... (zwłaszcza marki odzieżowe) przyjmuje zwroty w określonym terminie (np. 5 czy 30 dni). Dlatego przed podejściem do kasy warto zapytać, czy dany sklep oferuje taką możliwość. Należy jednak liczyć się z tym, że sukienki kupionej w sklepie danej sieci w Mediolanie nie uda nam się zwrócić ...
-
Zakupy przez Internet a odstąpienie od umowy
... 22 55 60 118). ECK pomaga również w polubownym dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców zarejestrowanych poza Polską, w krajach UE (np. gdy brytyjski sklep internetowy nie przysłał zamówionego towaru lub niesłusznie pobrano płatność).
-
Witaj szkoło: prawa najmłodszych konsumentów
... życia codziennego, czyli kupować czasopisma, przybory szkolne, książki itp. Ograniczenia pojawiają się, gdy nastolatek zamierza nabyć rzecz o wartości powyżej 10 euro np. odtwarzacz MP3, rower czy komputer. Wówczas potrzebna jest zgoda rodziców lub opiekunów, bądź potwierdzenie przez nich umowy. Pomoc dla ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... pieniędzy. Od momentu wysłania takiego dokumentu mamy 14 dni na odesłanie towaru z powrotem do sprzedawcy. Tyle samo czasu będzie miał sklep na zwrot pieniędzy. Możemy oczywiście przesłać wspomniane pismo wraz z towarem, ale tu ważne jest by zrobić to w ciągu 10 dni ...
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
... ). W odpowiedzi zwrotnej usłyszała, że przez 10 lat żaden z pracowników nie słyszał o gwarancji na podstawie ustawy. Po tym, jak ECC-Net poinformowało sklep o istnieniu nie tylko gwarancji, ale także odpowiedzialności ustawowej, klientka otrzymała pełną rekompensatę. Badanie „tajemniczy klient„ („mistery client”), przeprowadzone przez Europejskie ...
-
Świąteczne zakupy przez media społecznościowe. Na co uważać?
... Konsumenckiego. Jak wygląda proces zakupu? – dwa typowe scenariusze Sytuacja 1 W mediach społecznościowych zauważamy reklamę, klikamy na nią i zostawiamy swój numer telefonu. Sklep oddzwania. Umowa zostaje zawarta przez telefon. Nie dostajemy żadnych danych kontaktowych do firmy. Otrzymany towar okazuje się być inny niż ...
-
Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy
... ? Zwracaj uwagę na termin dostarczenia, zapoznaj się z polityką zwrotu! Towar kupiony online powinien zostać dostarczony w terminie wskazanym przez sprzedawcę. Jeżeli sklep nie wskazuje terminu, maksymalny czas na dostarczenie zakupu wynosi 30 dni. „Czas wysyłki 3 dni” – nie oznacza czasu dostarczenia! Sformułowanie jest ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
... nie są dostępne - państwa członkowskie są zobowiązane wprowadzić przepisy przewidujące możliwość nakładania grzywien. Ich maksymalna wysokość wynosi co najmniej 2 mln euro, ale mogą też wprowadzić wyższe kary – tłumaczy Gabriela Halla-Popławska. Ponadto według przepisów dyrektywy, konsumenci, którzy ucierpieli na skutek nieuczciwych praktyk ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
... przykrych niespodzianek, pamiętajmy o zapoznaniu się z regulaminem zakupów u danego sprzedawcy. Zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe Czy natknęliście się kiedyś na sklep internetowy oferujący ubrania w niewiarygodnie niskich cenach? Gdzie każdy artykuł dostępny jest w całej gamie kolorów? Cena obowiązuje tylko dzisiaj, a produkty znikają ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Podstawowe prawa konsumentów
... podróży żąda dopłaty w wysokości 25% ceny wycieczki, powołując się na zmianę kursu euro, a tymczasem okazuje się, że zmiana kursu podniosła cenę wycieczki o zaledwie 10%. ... odpowiednie pismo listem poleconym jeszcze w tym samym dniu, w którym otrzymałam przesyłkę z telefonem. Tymczasem sklep twierdzi, że otrzymał moje pismo dopiero po 11 dniach i w ...
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
Trwa sezon urlopowy. Nierzadko decydujemy się w tym czasie na wyjazd poza Polskę. Wybieramy zorganizowaną wycieczkę z biurem podróży lub przygotowujemy się do samodzielnej wyprawy. Korzystamy z ofert zagranicznych sklepów, hoteli, czy usług linii lotniczych. Czy wiemy jednak, jakie uprawnienia nam przysługują i na co powinniśmy zwracać uwagę ...
-
Polityka cenowa: ustalanie cen
... niedozwolone praktyki na Intel została nałożona kara w wysokości ponad 1 mld euro. Stosowanie zróżnicowanych cen bez uzasadnienia w postaci ekonomicznych kryteriów zdarza się ... OPŁATY PÓŁKOWE- NIELEGALNY BONUS Zabronione i karane jest również narzucanie partnerom biznesowym przez sklep czy kontrahenta dodatkowej, obowiązkowej marży za samo przyjęcie ...
-
Nowy Ład Konsumencki, czyli wzmocniona ochrona konsumentów
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Komisję Europejską, aż 60% spośród 560 przebadanych e-sklepów stosowało politykę bądź działania, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Przed takimi praktykami ma chronić kupujących opracowywany właśnie przez Unię Europejską pakiet regulacji tzw. Nowego Ładu Konsumenckiego. Eksperci Deloitte są ...
-
Prawa pacjenta
... Prawami Pacjenta, zapisanymi w Europejskiej Karcie Praw Pacjenta. Konsumentami jesteśmy stale, codziennie. Zazwyczaj kojarzą nam się z tą rolą takie miejsca jak sklep, supermarket lub osiedlowy bazarek. Jednak nie tylko tam "konsumujemy" towary i usługi - podczas choroby, gdy odwiedzamy lekarza, jesteśmy również konsumentami - pacjentami ...
-
Zakup towaru od zagranicznego przedsiębiorcy
Coraz częściej Polacy emigrujący do państw na terenie Unii Europejskiej, korzystając z możliwości bezpośredniego dostępu do regionalnych towarów, decydują się na ich sprzedaż zarówno w polskich sklepach internetowych jak i na portalach aukcyjnych. Warto, aby obydwie strony - sprzedawca oraz polski nabywca, wiedziały jakie uprawnienia przysługują ...
-
Większe prawa e-konsumenta
... odległość (np. przez Internet), których wartość przekracza równowartość 10 euro, w szczególności kwestii prawa odstąpienia od umowy, obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy, ... wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Przedsiębiorca, który prowadzi sklep on-line lub świadczy inne usługi drogą elektroniczną, powinien informować konsumenta ...
-
Zakupy za granicą: czy ODR ułatwi życie konsumentom?
Aż 71 proc. europejskich konsumentów uważa rozwiązanie problemów z zagranicznym e-sklepem za trudniejsze niż w przypadku sporów z krajowym podmiotem. A trudności przy realizacji e-zakupów za granicą napotyka już co piąty konsument w UE. Czy i jak zmieni e-zakupy nowa unijna platforma ODR do rozstrzygania sporów konsumenckich, która zacznie ...
-
E-sklepy zapominają o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło sprawdzić, czy sklepy internetowe informują kupujących o możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów. Rezultaty przeprowadzonego badania "Sweep Action" nie prezentują się zadowalająco. Okazuje się bowiem, że tylko nieco ponad 40% badanych e-przedsiębiorców wskazuje na swojej stronie podmiot właściwy ...
-
UOKiK: zabawki spoza UE pełne ftalanów
Dzień Dziecka zbliża się wielkimi krokami. Półki sklepów powoli zaczynają się uginać od produktów skierowanych do najmłodszych konsumentów. To świetna okazja, aby przyjrzeć się bezpieczeństwu zabawek. Dużo mówi o nim wspólne badanie Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) oraz Inspekcji Handlowej (IH), podczas którego wzięto pod lupę zabawki ...
-
Ostatni taki Black Friday?
Black Friday to ulubiony dzień w roku miłośników promocji. Nieoficjalne święto zakupów przypada na koniec listopada i charakteryzuje się wzmożoną liczbą okazji cenowych w różnych sklepach. Jednak coraz większa grupa konsumentów kwestionuje, czy owe promocje są prawdziwe, czy stanowią jedynie chwyt marketingowy. Przy okazji Black Friday dochodzi do ...
-
Odtwarzanie muzyki w celach komercyjnych - najważniejsze kwestie prawne
... firma Hotel Jardín Tropical, została ukarana grzywną wynoszącą aż 200 000 euro za unikanie opłat licencyjnych. Taka sytuacja wyraźnie pokazuje potencjalne konsekwencje finansowe, jakie mogą ... ale znajdująca się w Warszawie, zapłaci już jednak około 1 tys. zł. Z kolei sklep o powierzchni około 500 m2, w miejscowości do 10 tyś. mieszkańców zapłaci do ...
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
Pod koniec lutego w życie weszło ostatecznie rozporządzenie Unii Europejskiej, znane powszechnie jako "akt o usługach cyfrowych" (DSA - Digital Services Act). Nowe regulacje mają znaczący wpływ na e-sklepy, platformy internetowe oraz wyszukiwarki. Jakie zmiany dla e-commerce niosą nowe przepisy? Oto opinia eksperta IdoSell. Akt o usługach ...
1 2


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem