2019-03-19 12:32
Ochrona konsumentów © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia: prawa i obowiązki stron
O powstawaniu Nowego Ładu Konsumenckiego Komisja Europejska poinformowała już przed rokiem. Składają się na niego dyrektywa o powództwach przedstawicielskich oraz dyrektywa „Omnibus”. Druga z wymienionych zmienia obowiązujące w Unii przepisy odnośnie praw konsumenta, zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych i nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich oraz cen produktów. Pakiet projektów znajduje się obecnie w Parlamencie Europejskim i - jak donoszą media - najprawdopodobniej zostanie ogłoszony jeszcze podczas tej kadencji.– Komisji Europejskiej przyświecało przekonanie, że choć obowiązujące przepisy zasadniczo odpowiadają potrzebom konsumentów funkcjonujących na jednolitym rynku, w tym tworzącym się rynku cyfrowym, to konieczna jest aktualizacja ich zapisów i usprawnienie ich egzekwowania. Jednocześnie liczne badania wskazywały na brak znajomości regulacji konsumenckich, zarówno po stronie samych konsumentów, jak i średnich i małych przedsiębiorców. Zresztą te same badania ujawniły, że odsetek naruszeń praw konsumentów jest zaskakująco wysoki – mówi Paweł Moskwa, Adwokat, Partner, Deloitte Legal.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Ochrona konsumentów
Nowy Ład Konsumencki ma chronić klientów, nie ograniczając swobody przedsiębiorców.
– Wyzwaniem jest stworzenie takiego prawa, które z jednej strony będzie na tyle jasno sformułowane i jednoznaczne, aby jego znajomość wśród konsumentów i przedsiębiorców była znacznie lepsza niż obecnie, a z drugiej strony będzie równoważyło interesy konsumentów i przedsiębiorców. Przepisy mają zapewnić konsumentom bezpieczeństwo prawne, ale też nie zniechęcać firm do rozwoju istniejących dóbr i usług, szczególnie na rynku cyfrowym, jak też do poszerzania swojej oferty – mówi Katarzyna Karasiewicz, Radca prawny, Partner Associate, Deloitte Legal.
oprac. : eGospodarka.pl
Kolejni akwizytorzy ukarani
Akwizytorzy: poznaj podstawowe prawa konsumenta
UOKiK: PKO BP pobierał niezgodne z prawem opłaty
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów
Witaj szkoło: prawa najmłodszych konsumentów
Wodociągi i kanalizacja pod lupą UOKiK
Kontrola UOKiK: akwizytorzy
Przewoźnicy kolejowi: nieuczciwe praktyki rynkowe
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest ...
Kiedy rekojmia musi być uwzględniona przez Neonet? Oni próbują zepchnąć na gwarancje.
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
Wynagrodzenia 2022. Najwyżej i najniżej opłacane branże
Szybka sprzedaż dużego mieszkania problematyczna w 2023 roku?
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
Fałszywe aplikacje w Apple App Store. Randkowicze na celowniku