2021-11-19 00:44
Ostatni taki Black Friday? © pixabay.com
Przeczytaj także: Większa ochrona praw konsumenta dzięki dyrektywie Omnibus
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. wprowadza zmiany w zakresie handlu e-commerce, które znacząco wpłyną na możliwości reklamowania produktów. Wśród zmian należy wymienić nakaz informowania, że wyniki wyszukiwania zostały dopasowane na podstawie określonych kryteriów czy zakaz umieszczania opinii o produktach, które w rzeczywistości nie pochodzą od osób, które zakupiły produkt. Jednak z punktu widzenia funkcjonowania Black Friday kluczowy jest inny zapis, dotyczący konieczności informowania o zmianach cen danego produktu na przestrzeni miesiąca wstecz.Zgodnie z najnowszymi przepisami, w każdym ogłoszeniu o promocji sprzedawca będzie zobowiązany podać wcześniejszą cenę tj. najniższą cenę stosowaną przez podmiot gospodarczy w okresie, który nie może być krótszy niż 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny. To oznacza, że sklepy nie będą mogły stosować nieuczciwych praktyk polegających na zawyżaniu cen tuż przed promocją, tylko po to, aby obniżyć wartość produktu do ceny bazowej z jednoczesnym zastosowaniem komunikatu o obniżce. Do tej pory takie działania uchodziły za nieetyczne, ale nie były prawnie zakazane. Nowa dyrektywa wprowadza sankcje za tego typu praktyki, o czym należy pamiętać projektując promocje na kolejny Black Friday - komentuje mec. Agata Jaczyńska, adwokat w kancelarii Chałas i Wspólnicy.
oprac. : Chałas i Wspólnicy Kancelaria Prawna
Dyrektywa Omnibus weszła w życie. Jakie obowiązują teraz zasady?
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
Dyrektywa Omnibus wejdzie w życie w 2023 roku? Jak wpłynie na e-commerce?
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
Dyrektywa Omnibus w e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających
Omnibus. Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
Jeśli przy kasie widnieje napis "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" lub "Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Czy ...
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
Wynagrodzenia 2022. Najwyżej i najniżej opłacane branże
Szybka sprzedaż dużego mieszkania problematyczna w 2023 roku?
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
Fałszywe aplikacje w Apple App Store. Randkowicze na celowniku