  • 701. Data: 2020-10-19 09:33:36
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 23:06, Shrek pisze:

    > Skąd wiesz? Może miałeś tyko nie wiesz?

    Nigdy nie zawarłem świadomie małżeństwa. Więc nawet jeśli jakiś ślub
    był, to nieważny.

    --
    Liwiusz

  • 702. Data: 2020-10-19 12:56:38
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.10.2020 o 09:33 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nigdy nie zawarłem świadomie małżeństwa.

    Nigdy świadommie się nie ochrzciłem.
    Kamil

  • 703. Data: 2020-10-19 13:24:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-19 o 12:56, Kubuś Puchatek pisze:

    > Nigdy świadommie się nie ochrzciłem.

    I tym się różni małżeństwo od chrztu, że tylko do tego drugiego potrzeba
    świadomej woli chrzczonego. Co uzasadnia, dlaczego łatwiej stwierdzić
    nieważność małżeństwa.

    --
    Liwiusz

  • 704. Data: 2020-10-19 14:16:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > I tym się różni małżeństwo od chrztu, że tylko do tego drugiego potrzeba
    > świadomej woli chrzczonego. Co uzasadnia, dlaczego łatwiej stwierdzić
    > nieważność małżeństwa.

    Nie odwrotnie? Ale Ty wywodzisz nieważność małżeństwa z przyczyn
    poza-świadomościowych, więc jest to jeden pies. I jest to istotnie jeden
    pies, skoro rzecz ma się rozbijać o de facto proceduralne formalności,
    neie zaś od wiarę w stan faktyczny bezpośrednio zainteresowanych.

    --
    Marcin

  • 705. Data: 2020-10-19 14:19:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pies, skoro rzecz ma się rozbijać o de facto proceduralne formalności,
    > neie zaś od wiarę w stan faktyczny bezpośrednio zainteresowanych.

    Poprawka - świadomej woli biorącego ślub.

    --
    Liwiusz

  • 706. Data: 2020-10-19 15:06:55
    Od: Kviat

    W dniu 18.10.2020 o 19:26, Liwiusz pisze:

    > Skoro dla ateisty chrzest to tylko polanie wodą, to tym bardziej dziwi
    > późniejsza walka o jego "unieważnienie". Pachnie to trochę rozdwojeniem
    > jaźni.

    Znowu głupoty piszesz. W dupie mam, czy sobie coś tam unieważnią.
    Musiałbym upaść na głowę żeby domagać się unieważnienia polania mnie
    wodą w dzieciństwie.
    Nie mają prawa przechowywać i przetwarzać moich danych osobowych. Nigdy
    na to nie wyraziłem zgody.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 707. Data: 2020-10-19 15:08:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 09:33, Liwiusz pisze:

    > Nigdy nie zawarłem świadomie małżeństwa. Więc nawet jeśli jakiś ślub
    > był, to nieważny.

    Skąd wiesz? Wszak wychodzi, że ważność albo nieważność ustala kościół:P
    A przecież do niego należysz:P

    --
    Shrek

  • 708. Data: 2020-10-19 15:52:25
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.10.2020 o 13:24 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > I tym się różni małżeństwo od chrztu, że tylko do tego drugiego potrzeba
    Chyba pierwszego?
    > świadomej woli chrzczonego.
    Byłoby miło gdyby do tego drugiego też była potrzebna.
    BTW, jesteś pewien, że jakiś Kościół Powora Spaghetti cię z kimś nie
    ożenił (zakładam, że makaron w swoim życiu jadłeś, może nawet w
    towarzystwie innej osoby)?

    Kamil

  • 709. Data: 2020-10-19 17:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >wodą w dzieciństwie.

    >Nie mają prawa przechowywać i przetwarzać moich danych osobowych.

    Ale czy to jest koncert zyczen, czy maja prawo bez twojej zgody ?

    Poza tym - czy zgody nie udzielili rodzice, oczywiscie nieformalnie,
    bo wtedy nie byla wymagana ?

    Zgodnie z RODO - masz jednak prawo domagac sie wykreslenia ... tylko
    czy RODO dotyczy ksiag koscielnych ...

    J.

  • 710. Data: 2020-10-19 17:15:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.10.2020 o 20:56, Liwiusz pisze:

    >No właśnie że zmieniał wyznania aby żenić się z różnymi laskami:P

    Ale naprawde zmienial ?
    U nas to chyba dosc rzadkie ... ale jesli byl z ktorych kosciolow
    protestanckich ... to czy dla KRK jest to zmiana wyznania ?

    J.