  • 711. Data: 2020-10-19 17:22:19
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 17:10, J.F. pisze:

    > Ale czy to jest koncert zyczen, czy maja prawo bez twojej zgody ?

    Zasadniczo to mają prawo ochrzcić, natomiast nie bardzo widzę podstawę,
    żeby powodowało to jakiekolwiek skutki typu przynależność do
    organizacji, której na dodatek nie można cofnąć.

    > Poza tym - czy zgody nie udzielili rodzice, oczywiscie nieformalnie, bo
    > wtedy nie byla wymagana ?

    Nawet chyba formalnie w większości przypadków jest nie tyle zgoda, co
    wręcz życzenie. Zresztą poniekąd słusznie, skoro w gwarantowane jest, że
    rodzice mogą wychować w dowolnym wyznaniu.

    > Zgodnie z RODO - masz jednak prawo domagac sie wykreslenia ... tylko czy
    > RODO dotyczy ksiag koscielnych ...

    W sumie czemu miałoby nie - chyba że konkordat...

    --
    Shrek

  • 712. Data: 2020-10-19 17:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 17:15, J.F. pisze:

    > Ale naprawde zmienial ?

    Nie wiem. Liwiusza pytaj;)

    > U nas to chyba dosc rzadkie ... ale jesli byl z ktorych kosciolow
    > protestanckich ... to czy dla KRK jest to zmiana wyznania ?

    Nie wiem jak kiedyś, ale obecnie (w sensie 15 lat temu) protestanci nie
    robili problemów żeby udzielić slubu katolikowi. Każdy zostawał przy
    swoim, a ceremonia się odbywała u protestantów.

    --
    Shrek

  • 713. Data: 2020-10-19 17:27:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    .pl...

    >Ale naprawde zmienial ?
    >U nas to chyba dosc rzadkie ... ale jesli byl z ktorych kosciolow
    >protestanckich ... to czy dla KRK jest to zmiana wyznania ?

    Jesli wy o Pilsudskim, to nie bylo pytania ... a nie, w zasadzie
    pytanie nadal jest wlasciwe.

    Myslalem, ze Kurskiego chodzi - tu bym sie troche zdziwil, gdyby
    wyznania zmienial.

    Oprocz pytan merytorycznych pozostaja jeszcze sprawy formalne - gdybym
    sie teraz zwrocil do ksiedza katolickiego, ze chce slub, a ochrzczony
    nie bylem ... ciekawe, czy chetnie by przyjal nowa owieczke do
    kosciola i ochrzcil.
    I znow wracamy do meritum:
    -gdybym faktycznie byl wolny od religii i sakramentow ... chyba nie
    problem,
    -gdybym byl np muzulmaninem ... moge zmienic wyznanie.
    -gdybym byl ewangelikiem czy prawoslawnym ... czy to zmiana wyznania ?
    -a gdybym mu sklamal, i naprawde byl ochrzczony, komunikowany, moze i
    bierzmowany w KRK? Bazy danych po PESELu to oni chyba jeszcze nie maja

    Za to potem uniewaznic malzenstwo latwo :-)

    J.

  • 714. Data: 2020-10-19 17:40:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Sun, 18 Oct 2020 20:00:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

    >Konkrety to padają na nieformalnych spotkaniach polityków prawicy
    >(zresztą, lewicy też) z episkopatem. Co, spodziewasz się komunikatów
    >prasowych? Typu "dajemy wam tysiaka ża każdy pozyskany głos w
    >wyborach"? Zresztą, bonusy dostają wszystkie wyznania. I śmiem
    >twierdzić
    >że proporcjonalne do swojej liczebności. Zaprzeczysz?

    Tylko wiesz - partia po wyborach dostaje dotacje, jesli nie liczyc
    innych profitow.
    Wiec jej sie kazdy glos oplaca.

    KRK ... nie slyszalem, aby otrzymywal cokolwiek od panstwa w
    zaleznosci od wykazanych wiernych.
    Przynajmniej tak wprost.
    Moze w tym Funduszu Koscielnym cos jest ..

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Finansowanie_zwi%C4%85
    zk%C3%B3w_wyznaniowych#Polska
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny

    J.

  • 715. Data: 2020-10-19 17:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Ale podobnych sytuacji niezwiązanych z Kościołem jest masa. Rodzice
    >przykładowo podejmują decyzję o imieniu dziecka. I takie dziecko musi
    >przez całe życie użerać się z imieniem. :-)

    No nie, moze zmienic ...

    J.

  • 716. Data: 2020-10-19 17:58:34
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.10.2020 o 17:26 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > robili problemów żeby udzielić slubu katolikowi. Każdy zostawał przy
    > swoim, a ceremonia się odbywała u protestantów.

    Ok. 25 lat temu podobnych problemów nie robił i KK w Polsce. Wystarczyło
    podpisać oświadczenie, że nie będzie się robiło problemów aby dzieci
    wychowywać w wiarze katolickiej. Jak jest teraz - nie wiem.

    Kamil

  • 717. Data: 2020-10-19 18:06:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.10.2020 o 16:54, Kviat pisze:

    >To były takie czasy, że ogłoszenie przez ówczesne zarzutu raczej by
    >zostało uznane po prostu za prowokację. Oczywiście co innego jakiś
    >zarzut "tu i teraz". Takich rzeczy nikt nigdy nie próbuje zamiatać
    >pod
    >dywan".

    Hm, czy sie nie probuje ... sam podawales, jaka wladze ma biskup.

    Raz - ludzie nie zglaszali. Teraz zglaszaja - po 20 latach, kiedys nie

    Dwa - mielismy w KK zapisy o seksie z maloletnimi i "innych
    czynnosciach seksualnych" ? Moze nie bylo jak postawic zarzutow ...
    choc akurat dla propagandy to nie przeszkoda, moze nawet zaleta.

    Trzy - "walka" w taki sposob faktycznie mogla byc nieskuteczna, bo
    rodacy zaraz pomysla, ze to wredna propaganda.

    Cztery - SB faktycznie wolala miec haka, ale w tym celu trzeba sprawe
    zatuszowac. Moze nawet nie trzeba sie bardzo starac - wystarczy
    pozwolic dzialac silom prokoscielnym.

    A moze po prostu ksieza byli lepsi ?

    A moze wladza sie dosc szybko pogodzila z Kosciolem - wszak ten
    Fundusz Koscielny to rok 1950 ...

    >Po za tym media były dostępne aktywnie niewielkiej grupie osób. Teraz

    Nie tak znowu malo, chyba, ze mowimy o czasach bardzo wczesnych.
    Prasa, radio, telewizja - przeciec to szlo w miliony.

    >każdy idiota może internecie udawać "dziennikarza śledczego". Jeśli
    >zarzut się potwierdzał, to winny dostawał wyrok i nikt nie był
    >zainteresowany ogłaszaniem tego. Ówczesne gazety nie wypisywały
    >bezkarnie - jak teraz - głupot.

    Watpie. Jak wladza kazala - to pisaly.

    >Zauważ, że w Polsce w roku mamy ponad tysiąc ujawnionych przypadków
    >pedofilii, a dziennikarze piszą o pojedynczych przypadkach.

    Ale zauwaz, ze to z reguly sprawy niepubliczne.
    Jak wladza nie chce, to rzecznik prokuratury nie poda informacji i
    dziennikarze mało wiedzą.

    J.

  • 718. Data: 2020-10-19 18:11:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.10.2020 o 19:34, Liwiusz pisze:

    >Oczywiście że dostaje. Kościół ma dużą liczbę znaczących przywilejów,
    >wynikających ponoć z reprezentowania przytłaczającej (sięgającej 9X%)
    >większość społeczeństwa w postaci wiernych. A w poczet wienych
    >kościół zalicza arbitralnie wszystkich ochrzczonych. Nie identyfikuję
    >się z tą organizacją, nie popieram jej, nawet jestem jej w sposób
    >otwarty przeciwny. Więc jakim niby prawem mnie do niej zaliczaja?

    Ale podasz jakies konkretne dotacje uzaleznione od tego % wiernych ?

    >Jakby ciebie imiennie jarek zapisał do wyznawców zamachu
    >smoleńskiego, bo oglądałeś któreś tam wydanie wiadomości i następnie
    >na tej podstawie stawiał pomniki i powoływał komisję, dlatego że w
    >jego sekcie jest dajmy na to 70% polaków i on ma ich spisanych to byś
    >nie protestował?

    Ale on tez nie uzasadnia "80% Polakow wierzy w zamach smolenski, wiec
    musimy prowadzic sledztwo". Nie musi.

    Chociaz ... czy TVPiS jakiegos badania nie zrobilo ?

    J.

  • 719. Data: 2020-10-19 18:33:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.10.2020 o 17:58, Kubuś Puchatek pisze:

    > Ok. 25 lat temu podobnych problemów nie robił i KK w Polsce. Wystarczyło
    > podpisać oświadczenie, że nie będzie się robiło problemów aby dzieci
    > wychowywać w wiarze katolickiej. Jak jest teraz - nie wiem.

    Ale KK nie udzieli ślubu dwa razy tej samej osobie, katolik czy nie
    katolik. Przypominam, że cywilnych ślubów wtedy nie było, rozwodnik
    musiał znaleźć kapłana _jakiejś_ religii, który by ślubu udzielił.

    MJ

  • 720. Data: 2020-10-19 19:14:56
    Od: Kviat

    W dniu 19.10.2020 o 17:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale czy to jest koncert zyczen, czy maja prawo bez twojej zgody ?

    Nie mają prawa w sensie elementarnej przyzwoitości oczywistej dla
    każdego normalnego człowieka.

    Formalnie mają prawo, bo sami sobie takie prawo wymyślili.
    Pokaż jakąś inną organizację, która sama może sobie wymyślić prawa w
    zamian praw obowiązujących wszystkich innych.
    RODO obowiązuje tylko te kościoły, które nie obiecały, że same stworzą
    swoje własne procedury.
    No i stworzyli (a przynajmniej tak twierdzą, bo kto w tym kraju odważy
    się to sprawdzić?). Zgodnie z tym co stworzyli mogą przetwarzać dane
    również byłych członków, a prawo do usunięcia danych nie przysługuje w
    przypadku, gdy dane dotyczą udzielonych sakramentów.
    Co ciekawe, klechy mają tak duże wpływy, że samo RODO daje im taką
    możliwość tworzenia osobnego prawa. Ta choroba, że pozwala się tworzyć
    prawo ludziom należącym do sekt religijnych, toczy nie tylko Polskę
    niestety.
    To tak jakby nagle zaczął mnie obowiązywać wewnętrzny regulamin jakiegoś
    towarzystwa filatelistycznego, do którego nigdy się nie zapisywałem.

    > Poza tym - czy zgody nie udzielili rodzice, oczywiscie nieformalnie, bo
    > wtedy nie byla wymagana ?

    Bez związku.
    Jakby mnie rodzice zapisali do towarzystwa filatelistycznego, to bez
    problemu mógłbym się wypisać. Z kościoła nie mogę.

    > Zgodnie z RODO - masz jednak prawo domagac sie wykreslenia ... tylko czy
    > RODO dotyczy ksiag koscielnych ...

    Oni są ponad prawem. Co najwyżej zrobią adnotację przy moich danych, ale
    ich nie usuną, bo jako ochrzczony jestem przecież katolikiem dla mojego
    dobra, czy tego chcę, czy nie. Więc co za różnica czy jestem katolikiem
    bez adnotacji, czy z adnotacją?
    To paranoja, ale wyznawcy nie widzą w tym nic dziwnego, albo udają, że
    nie widzą, bo boją się zgrzeszyć myślą przeciwko kościołowi i pójść do
    piekła.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr