  • 1. Data: 2020-09-27 23:04:14
    Temat: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dyrektor-muze
    um-auschwitz-walczy-o-ulaskawienie-13-latka-z-n,nId,
    4757370
    > Dyrektor Muzeum Auschwitz walczy o ułaskawienie 13-latka z
    > Nigerii. Jest gotów odsiedzieć za niego część kary
    > ; 27 września (19:39)
    >
    > Dyrektor Muzeum Państwowego Auschwitz-Birkenau zwrócił się do
    > prezydenta Nigerii z prośbą o ułaskawienie 13-latka, który został
    > skazany na 10 lat więzienia za bluźnierstwo. Piotr Cywiński
    > zadeklarował, że jest gotów odbyć część kary za chłopca. [...]

    W Polsce da się odsiedzieć za kogoś (legalnie) część kary "jak w Nigerii"? ;-)

    Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie żenujące.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-09-27 23:44:34
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat

    W dniu 27.09.2020 o 23:04, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie żenujące.

    No tak, bo oczywiście nie zrozumiałeś po co i dlaczego jest ta
    deklaracja. Tam dzieciak pójdzie do więzienia, bo obraził czyjegoś
    bożka, a ciebie żenuje, że komuś się chciało zaprotestować w sposób,
    który nawet katotalibskie prawaki zauważą.
    Serio? Najistotniejsze dla ciebie jest to, czy faktycznie da się
    odsiedzieć za tego dzieciaka kawałek wyroku?

    Mnie bardziej dziwi to, że są tacy, ktorzy oburzają się na
    niesprawiedliwość i okrucieństwo w jakimś państwie wyznaniowym, a
    równocześnie tak bardzo dążą do stworzenia państwa wyznaniowego we
    własnym kraju.
    Nie przeszkadza im religia w szkołach, finansowanie sekty religijnej z
    budżetu państwa, nie przeszkadzają im funkcjonariusze kościoła w
    urzędach, wojsku, policji... wieszają krzyże w publicznych instytucjach
    i bronią ich jak niepodległości. Ale oczywiście to islamskie państwa
    wyznaniowe są złe. Tak jakby spali na lekcjach historii. Jak ci ludzie
    godzą te sprzeczności w swoich głowach?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2020-09-28 09:16:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2020 23:04:14 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie żenujące.

    Filipku, zniżę się do twojego poziomu i coś napiszę. Pomyśl (wiem, to
    trudne:) A co by było jakby rząd Nigerii powiedział "sprawdzam"? Jednak
    trzeba mieć i współczucie i odwagę by tak się zadeklarować. Ja np. bym
    nie miał ale wykazuję hejterskiego odruchu, jak ty.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2020-09-28 09:25:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > trzeba mieć i współczucie i odwagę by tak się zadeklarować. Ja np. bym
    > nie miał ale wykazuję hejterskiego odruchu, jak ty.

    IMHO Na 95%+ "odważny (tylko) w słowach" by powiedział "pass" na wizję
    realnej odsiadki w prawdziwym nigeryjskim więzieniu. Dobre/słuszne
    intencje jak widać nie chronią przed odstawianiem *żenującej* farsy.
    "Cynizmu szkołą wielką życie jest".

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-09-28 09:36:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2020 09:25:48 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > realnej odsiadki w prawdziwym nigeryjskim więzieniu. Dobre/słuszne
    > intencje jak widać nie chronią przed odstawianiem *żenującej* farsy.

    Zwróć uwagę że ponad setka innych podjęła taką decyzję. Wszystkich
    wrzucisz do worka przykrojonego na twoją miarę? Jest takie powiedzenie:
    Jak ci 3 mówi żeś pijany, idź lepiej spać. A ty nie jesteś cynikiem,
    jesteś hejterem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-09-28 10:44:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dobrze, że Ty nie spałeś na lekcjach o postępowym komunizmie.
    A tak było dobrze, do kościoła nie trzeba było chodzić...

    -----

  • 7. Data: 2020-09-28 11:12:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > wrzucisz do worka przykrojonego na twoją miarę? Jest takie powiedzenie:
    > Jak ci 3 mówi żeś pijany, idź lepiej spać. A ty nie jesteś cynikiem,

    A "ten pan" nie jest dla (trochę) chcących winny (*rasistowskiego*)
    hejtu wobec państwa i prawa Nigerii? Te oprotestowania nie mogą
    wydawać się mieć drugiego dna w czasach masowych protestów Black Lifes
    Matter w USA?

    Kto się rzucił bronić "biednej nauczycielki" którą za dobrowolny
    stosunek z uczniem skazano w USA na 20 lat czyli tyle co Breivik dostał
    w postępowej Norwegii za kilkadziesiąt zabójstw? Taka *drakońska* się
    mieści w twoich standardach "słusznego prawa"? W moich się nie mieści
    ale jakoś się nie rzuciłem opierdalać standardów "prawa" stanów USA.

    Dla mnie polityczną odwagę w RP3 może mieć ten co publicznie opierdala
    "dobrych przyjaciół naszych przyjaciół z USA" np. Królestwo Saudów.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2020-09-28 11:31:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 23:44, Kviat pisze:
    > a równocześnie tak bardzo dążą do stworzenia państwa wyznaniowego we
    > własnym kraju.

    Myślę że powinieneś zluzować majty i pomyśleć jak bardzo różni się ta
    faszystowska religia katolicka w Polsce od państwa wyznaniowego w Nigerii.
    Myślenie nie boli. ;-)

  • 9. Data: 2020-09-28 11:45:59
    Od: Kviat

    W dniu 28.09.2020 o 11:31, _Master_ pisze:

    > Myślę że powinieneś zluzować majty i pomyśleć jak bardzo różni się ta
    > faszystowska religia katolicka w Polsce od państwa wyznaniowego w Nigerii.

    Czyli ty też spałeś na lekcjach historii.
    Różni się tylko dlatego, bo część społeczeństwa trzyma jeszcze tę
    organizację w jakichś ryzach (bo nie spała na lekcjach historii).

    > Myślenie nie boli. ;-)

    To dlaczego nie spróbujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2020-09-28 11:46:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2020 11:31:34 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Myślę że powinieneś zluzować majty i pomyśleć jak bardzo różni się ta
    > faszystowska religia katolicka w Polsce od państwa wyznaniowego w Nigerii.
    > Myślenie nie boli. ;-)

    Owszem, nie boli. Polecam. Dążenie prawicy do władzy w oparciu o
    dominację Kościoła jest bezsporne. I nie ma znaczenia że obecnie w
    Nigerii prawo jest bardziej drakońskie. U nas też takie onegdaj bywało i
    nie zostało zmienione na skutek rachunku sumienia przedstawicieli
    Kościoła tylko na skutek nacisków z zewnątrz, wywieranych przez
    trzeźwiej myślacych ludzi. Mało która religia ma tak wiele na sumieniu
    jak chrześcijaństwo. Zatem naciski na prawodawców w Nigerii są jak
    najbardziej na miejscu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-