  • 791. Data: 2020-10-27 16:14:30
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 07:21, A. Filip pisze:

    > A jak myślisz dlaczego doniesienia do prokuratury/policji są (obecnie)
    > "o *podejrzeniu* popełnienia przestępstwa" a nie
    > o " *popełnieniu* przestępstwa"? Donoszący zostali wytresowani,
    > ja nie postawię na to że tresura ustanie ;-)

    Dobra - pragraf dawaj o tym "złośliwym niepokojeniu" i czym w tym
    kontekście różni się zawidomienie o popełnieniu od zawiadamienia o
    podejrzeniu popełnienia.

    --
    Shrek

  • 792. Data: 2020-10-30 10:35:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Fałszywe wezwanie" czy jakoś tak.

    -----

  • 793. Data: 2020-10-30 13:56:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-30 o 10:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Fałszywe wezwanie" czy jakoś tak.
    >

    > -----

    Nie.

    Karalne jest powiadamianie o przestępstwie, o którym się wie, że nie
    zostało popełnione. Przestępstwem może być zatem "zawiadomienie o
    podejrzeniu", jeśli zawiadamiający wie, że przestępstwa nie popełniono
    (to coś innego, niż posiadanie pewnego podejrzenia, że do przestępstwa
    doszło).

    Formułka zawiadomienie o przestępstwie od zawiadomienia o podejrzeniu
    popełnienia niczym się w praktyce nie różnią. Może tylko tym, że ta
    druga jest papuzim bełkotem i fałszywą dupokrytką.

    --
    Liwiusz

  • 794. Data: 2020-10-30 14:28:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > popełnienia niczym się w praktyce nie różnią. Może tylko tym, że ta
    > druga jest papuzim bełkotem i fałszywą dupokrytką.

    To skuteczność zależeć także od tego w jakim kontekście:
    a) reakcji prokuratury/policji w kwestii samego "podejrzenia"
    b) spraw cywilnych o zniesławienie jak "media doniosą o doniesieniu"

    Swojej głowy za to nie dam ale wydaje mi się że coś po linii "b" bywało.

    A jak chcesz pełnego "prawniczego cynizmu nie prawników":
    Sporo+ postmasterów uważa że "prawne stopki" których chcą działy
    prawne w emailach mają "przyzerową" skuteczność prawną ale je dodaje
    żeby pozbawić _własnych_ prawników wykrętu "a gdyby tylko nasza prawna
    stopka była" :-)

    --
    A. Filip

  • 795. Data: 2020-11-01 08:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 10:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Fałszywe wezwanie" czy jakoś tak.

    Paragraf.

    --
    Shrek

  • 796. Data: 2020-11-01 15:40:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.10.2020 o 13:56, Liwiusz pisze:

> [...]
    > popełnienia niczym się w praktyce nie różnią. Może tylko tym, że ta
    > druga jest papuzim bełkotem i fałszywą dupokrytką.

    Czy na pewno fałszywą? Znaczy, czy jesteś pewien, że w praktyce
    procesowo-orzeczniczej nie ma znaczenia?

    MJ

  • 797. Data: 2020-11-02 11:44:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-01 o 15:40, Michal Jankowski pisze:

    > Czy na pewno fałszywą? Znaczy, czy jesteś pewien, że w praktyce
    > procesowo-orzeczniczej nie ma znaczenia?

    Zatem powtórzę: karalne jest zawiadamianie o przestępstwie, o którym się
    wie, że nie zostało popełnione. W takim przypadku zatytułowanie pisma
    "zawiadomienie o podejrzeniu" nie zwalnia z odpowiedzialności karnej,
    ponieważ to nadal będzie zawiadamianie o przestępstwie, o którym się
    wie, że nie zostało popełnione (jeśli już taki przypadek rozpatrujemy).

    I na odwrót - zawiadamianie o przestępstwie, które nie zostało
    popełnione, w przypadku jeśli nie wiemy o fakcie jego niepopełnienia,
    nie jest karalne, nawet jeśli pismo będzie zatytułowane "zawiadomienie o
    przestępstwie".

    --
    Liwiusz

  • 798. Data: 2020-11-02 12:29:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >popełnione, w przypadku jeśli nie wiemy o fakcie jego niepopełnienia,
    >nie jest karalne, nawet jeśli pismo będzie zatytułowane

    Mowisz, ze moge powiadomic, ze Liwiusz zabil zonę, albo zgodnie z nowa
    moda - zgwalcil dziecko ?
    Bo nic mi nie wiadomo, abys nie zabil ...

    J.

  • 799. Data: 2020-11-02 13:23:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-02 o 12:29, J.F. pisze:
> [...]
    > moda - zgwalcil dziecko ?
    > Bo nic mi nie wiadomo, abys nie zabil ...

    Wiesz, że takiego przestępstwa nie popełniono, bo właśnie sam sobie je
    wymyśliłeś (przy okazji: nie mam żony).

    --
    Liwiusz

  • 800. Data: 2020-11-02 15:14:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-11-02 o 12:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup W dniu 2020-11-01 o
    > 15:40, Michal Jankowski pisze:
    [...]

    >Wiesz, że takiego przestępstwa nie popełniono, bo właśnie sam sobie
    >je wymyśliłeś
    Co nie znaczy, ze go nie popelniles :-)

    >(przy okazji: nie mam żony).
    Nic mi o tym nie bylo wiadomo :-)

    Wrocmy do tego biskupa, do ktorego przychodzi anonimowy list, ze
    ksiadz Franek wspolzyje z ministrantami - ma zawiadomic organa o
    przestepstwie, czy lepiej o mozliwosci ?

    Albo np widze na ulicy jak policjant wali obywatela palka po glowie.
    Ale nie wiem co bylo wczesniej - moze ma prawo walic ?
    I na przepisach szczegolowych tez sie nie znam - moze ma prawo walic
    :-)

    J.