  • 691. Data: 2020-10-18 20:59:49
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 20:56, Liwiusz pisze:

    > A co mam ci napisać? Zmieniał wyznania, aby żenić się z różnymi laskami.

    No właśnie że zmieniał wyznania aby żenić się z różnymi laskami:P

    --
    Shrek

  • 692. Data: 2020-10-18 21:10:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 20:59, Shrek pisze:

    > No właśnie na chwilę dyskusji nie zaistniały.

    Istotą uznania małżeństwa za niezawarte jest to, że do jego zawarcia
    nigdy nie doszło.

    --
    Liwiusz

  • 693. Data: 2020-10-18 21:22:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 21:10, Liwiusz pisze:

    > Istotą uznania małżeństwa za niezawarte jest to, że do jego zawarcia
    > nigdy nie doszło.

    Ale na chwilę ruchania nie zostało uznane za niezawarte, więc ruchał
    żonę. Tak?

    --
    Shrek

  • 694. Data: 2020-10-18 21:57:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 21:22, Shrek pisze:

    > Ale na chwilę ruchania nie zostało uznane za niezawarte, więc ruchał
    > żonę. Tak?

    Na chwilę ruchania też było niezawarte. Tym się różni stwierdzenie
    nieistnienia od unieważnienia.

    --
    Liwiusz

  • 695. Data: 2020-10-18 22:01:00
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 18.10.2020 o 19:27 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Może po prostu nie istnieje "formalne wystąpienie" ze chrztu, tak jak i
    > nie istnieje "formalne wystąpienie" z pierwszego pocałunku, czy stosunku.

    Opera mi w złym miejscu ^^^ znaczki wstawiła (albo źle wiersz przedpiścy
    połamałą, na jedno wychodzi).
    Nie mam problemów z tym, że byłem ochrzczony. To fakt i wymazywać tego nie
    mam zamiaru. Zastanawia mnie tylko to dlaczego robi się takie problemy
    (semel catholicus, semper catholicus), aby formalnie się z KK wypisać.
    KK wiadomo, dla kasy, ale państwowe instytucje? GIODO?
    Kamil

  • 696. Data: 2020-10-18 22:03:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 21:57, Liwiusz pisze:

    > Na chwilę ruchania też było niezawarte. Tym się różni stwierdzenie
    > nieistnienia od unieważnienia.

    Czyli jak ruchasz żonę, to nie wiesz czy to żona?

    --
    Shrek

  • 697. Data: 2020-10-18 22:05:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 22:03, Shrek pisze:

    > Czyli jak ruchasz żonę, to nie wiesz czy to żona?

    Wiem, bo nigdy nie miałem żony.

    --
    Liwiusz

  • 698. Data: 2020-10-18 22:55:43
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:31, Liwiusz pisze:

    > Obydwa da się wymazać, tylko że podstawą do uznania czegoś za niebyłe są
    > wady formalne podczas samego sakramentu, a nie zmiana zdania wiernego.
    > A że, jak już wspomniałem, wymagania co do chrztu są zasadniczo
    > minimalne ("chrztu może udzielić każda osoba świecka mająca właściwą
    > intencję. Należy wówczas polać głowę dziecka (lub osoby dorosłej) wodą i
    > wypowiedzieć formułę chrzcielną: "/Imię/, ja ciebie chrzczę w imię Ojca,
    > i Syna i Ducha Świętego"), to w praktyce jak widać jeszcze nie zdarzyło
    > się, aby ktoś uznał chrzest za niebyły.

    Musi być woda święcona.

    --
    animka

  • 699. Data: 2020-10-18 22:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > A gdy ksiądz idzie do sklepu to mleko i bułki tam dostaje za
    > darmo?

    Mnie nie pytaj, ja tak odczytałem sugestię Roberta zawartą w jego
    wypowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 700. Data: 2020-10-18 23:06:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 22:05, Liwiusz pisze:

    > Wiem, bo nigdy nie miałem żony.

    Skąd wiesz? Może miałeś tyko nie wiesz?

    --
    Shrek