eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenta › Re: prawo konsumenta
  • Data: 2021-02-23 13:39:44
    Temat: Re: prawo konsumenta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:zd6e4bcrs36n$.1j6utqn739fn6$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Mon, 22 Feb 2021 22:28:11 +0100, 99 napisał(a):
    >> Zegarek zakupiony przez internet.
    >> Kupiony w grudniu 2020 czyli niecale 3 miesi?ce temu.

    >Poczytaj tu:
    >https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rek
    ojmia/
    >IMO korzystający z rękojmi musi wskazać wadę towaru, której nie
    >dostrzegł w chwili kupna. Tzn. nie wystarczy stwierdzić że zegarek
    >nie
    >działa, trzeba wykazać że niedziałanie to skutek ukrytej wady.

    Musze przyznac jedno - przepisy nic nie mowia o przypadku zepsucia juz
    po zakupie.
    Wydaje sie, ze do tego sluzy gwarancja (jakości).

    Powyzej o tym nie pisza, ale kluczowy jest zapis, ze przez 6 miesiecy
    od zakupu domniemywa się, iz wada istniala w momencie zakupu.
    Czyli w razie sprawy sadowej, klient nie musi nic dowodzic, to
    sprzedawca musi dowiesc, ze sprzedal towar bez wad, takze tych, ktore
    spowodowaly pozniejsza awarie.
    Bo po 6 miesiacach, to klient powinien przedstawic ekspertyze, ze wada
    istniala w momencie zakupu ... czyli poniesc koszty rzeczoznawcy z
    niepewnym wyrokiem i zwrotem.

    Gdzies tam jeszcze jest sprawa, ze klient nie ma obowiazku sprawdzac
    towaru w dniu zakupu - moze sobie towar czekac 3 miesiace nie uzywany,
    a potem klient stwierdzi, ze nie dziala.
    Bo od chwili stwierdzenia wady jest juz tylko krotki termin na
    reklamacje.

    Tylko ... co zrobic, jesli zegarek ma np wyrazne slady uzywania, a
    jakis ambitniejszy sprzet to moze miec liczniki czasu uzywania.

    >Producent może nie uznać twojego argumentu, powołać rzeczoznawcę
    >który
    >obali twoje twierdzenia i zostajesz na lodzie. jesteś na to gotowy?

    Na razie to chyba wiele nie ryzykuje, gorzej jak potem zaczna sie
    sadzic o koszta rzeczoznawcy ..

    >Jeśli chodzi o gwarancję, to gwarant o ile nie chce ponosić kosztów
    >naprawy zegarka, musi wykazać że uszkodzenie zegarka nastąpiło nie na
    >skutek wady produkcyjnej tylko np. złego traktowania przez
    >użytkownika.
    >To czasem nie da się zrobić i dlatego w większości przypadków
    >producent
    >albo naprawia towar nie wnikając w szczegóły (bo tak taniej) albo
    >wymienia na nowy.

    Albo odwrotnie - zawsze twierdzi, ze to z winy klienta.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1