  • Data: 2022-01-25 20:35:09
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2022 o 19:19, Shrek pisze:
> [...]
    el-pierwsze-dane-o-zakazeniach-wsrod-zaszczepionych-
    trzecia-dawka

    > Pewnie znów źle przeczytałem - możesz zacytować te badania ile wynosi
    > skuteczność szczepienia "pełną dawką" po 6 miesiącach w zakresie
    > _zapobiegania_ omicron? Kwiatek - ja naprawdę pytam o prostą rzecz, po
    > co odpisujesz coś, co abslutnie nie jest odpowiedzią na pytanie.

    W tym co ci podawałem było wielokrotnie napisane na jakiej podstawie
    naukowcy zalecają dawki przypominające i dlaczego. Wymieniają te
    badania. Oni tych zaleceń nie opierają na wynikach rzucanych kostek przy
    drinkach.
    Dawki przypominające są nie dlatego, że dawka podstawowa przestała
    działać i się zesrało. Wręcz przeciwnie, bo działa szczepienie dawką
    podstawową.
    Gdyby nie działała dawka podstawowa, to dawka przypominająca też by nie
    zadziałała. Działanie dawek przypominających wynika wprost z działania
    dawek poprzednich. Dawki przypominające nie bez powodu nazywane są
    dawkami _przypominającymi_.

    Shrek - ja naprawdę odpowiadam najprościej jak potrafię. Prościej już
    nie potrafię.

    https://portal.abczdrowie.pl/trzecia-dawka-szczepion
    ki-pfizera-w-95-proc-chroni-przed-objawowym-covid-19
    -nowe-badania

    "Istnieje jednak pewna grupa osób, dla której fakt, że podanie trzeciej
    dawki szczepionki będzie konieczne, ma być dowodem na to, że szczepionki
    są nieskuteczne. Sceptycy szczepień podkreślają, że nie będą się
    szczepić, bo "skoro dwie dawki nie wystarczą, to trzecia również". Inni
    boją się, że na trzeciej dawce się nie skończy i konieczne będą kolejne
    dawki przypominające.

    - Generalnie w epidemiologii, chorobach zakaźnych, wakcynologii,
    wszystkie szczepionki inaktywowane (zawierające bakterie lub wirusy,
    które zostały zabite za pomocą ogrzewania lub chemikaliów - przyp. red.)
    są podawane w cyklu szczepień, co najmniej trzykrotnie. Do takich
    szczepionek zalicza się m.in. preparaty na tężca, odkleszczowe zapalenie
    mózgu czy wirusowe zapalenie wątroby typu B - tłumaczy w rozmowie z WP
    abcZdrowie prof. Anna Boroń-Kaczmarska.

    - Ta stara już obserwacja dotycząca podawania trzeciej dawki sprawdza
    się także w przypadku szczepionek przeciwko SARS-CoV-2, które także
    należą do grona preparatów inaktywowanych. Tej metody nikt nie powinien
    się obawiać, ponieważ jest sprawdzona i znana. Trzy dawki są potrzebne
    po to, aby ochrona była maksymalnie wysoka i po to, aby się utrzymywała
    dłużej niż rok - precyzuje.

    Dr Bartosz Fiałek dodaje zaś, że obecnie nie wiadomo jak długo
    utrzymywać się będzie wysoka skuteczność trzeciej dawki szczepionki. Aby
    to określić, naukowcom potrzebny jest czas."

    Tu masz w normalnym języku, więc tym razem dasz radę samodzielnie
    odrobić lekcje:
    https://www.cdc.gov/vaccines/covid-19/index.html

    Na deser:
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/poliomyel
    itis/

    "Aby uzyskać pełną ochronę dziecka wskazane jest podanie 4 dawek
    szczepionki. Wg kalendarza szczepień ochronnych podaje się 3 dawki
    szczepienia podstawowego w 3-4, 5-6 oraz 16-18 miesiącu życia.
    Dawka przypominająca podawana jest w 6 roku życia."

    Ulotka:
    https://www.sanofi.pl/-/media/Project/One-Sanofi-Web
    /Websites/Europe/Sanofi-PL/Home/Nasze-produkty/szcze
    pionki/Podroze/IMOVAX-POLIO-Ulotka-10-2017.pdf

    "Dawkowanie:
    Dzieci
    Schemat dawkowania powinien być zgodny z obowiązującymi krajowymi
    zaleceniami (Program Szczepień Ochronnych).
    Po ukończeniu 6. tygodnia życia lub po ukończeniu 2. miesiąca życia: 3
    kolejne dawki po 0,5 ml szczepionki IMOVAX POLIO powinny być podane w
    odstępie jednego lub dwóch miesięcy, następnie pierwsza dawka
    przypominająca po 6 do 12 miesiącach od podania ostatniej dawki.
    Kolejne dawki przypominające (u dzieci, młodzieży i dorosłych) powinny
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    być podawane zgodnie zobowiązującymi zaleceniami krajowymi.
    ~~~~~~~~

    Dorośli
    Schemat dawkowania powinien być zgodny z obowiązującymi krajowymi
    zaleceniami.
    Poniżej są podane zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO):
    Nieszczepione osoby dorosłe: 2 kolejne dawki szczepionki po 0,5 ml
    powinny być podane w odstępie 1 lub lepiej 2 miesięcy, następnie
    pierwsza dawka przypominająca po 6 do 12 miesiącach od podania
    ostatniej dawki.
    Kolejne dawki przypominające powinny być podawane zgodnie z
    ~~~~~~~~
    obowiązującymi krajowymi zaleceniami."

    Czy podstawowe dawki szczepionki są nieskuteczne i nie trzeba ich
    podawać? To może niech od razu podają tylko skuteczną przypominającą,
    skoro dawka podstawowa nie jest skuteczna.

    Pozdrawiam
    Piotr