  • Data: 2005-01-13 10:15:42
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cs44sm$804$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > [ dot. tw. "3) obowiazek alim. ma charakter BEZWZGLEDNY i wobec tego
    > strony nie mogą zniesc tego obowiazku w formie ZAWARCIA UMOWY!]

    128
    *** Wystarczy mi w tym wypadku, ze ma charakter bezwzglednie obowiazujacy i
    ze strony nie moga zniesc tego obowiazku w drodze umowy...

    > twoje powodztwo ktore karzesz wytoczyc uprawnionemu z tyt. alim.
    *** Halo, halo - nie zagalopowales sie za daleko?
    Wiem co napisalam:
    > "Sprawa musi byc zalatwiona sadownie"
    *** Czy to wedlug Ciebie jest rownoznaczne z tym, ze to uprawniony musi
    zlozyc pozew? [zmieniasz moje slowa lub zle je interpretujesz]. Wedlug mnie
    uprawniony moze - ale nie musi [juz to wykazalam]. Uwazam, ze po tylu latach
    placenia alimentow - ojcu jednak cos sie nalezy.
    Napisalam tez dalej chlopakowi:
    > "Zawiadom listownie strone zobowiazana do alimentacji, ze ukonczyles
    studia i ze nie zachodza juz przeslanki do dalszej alimentacji".
    > Zloz wniosek do Sadu o zniesienie obowiazku alimentacyjnego dla ojca (?) i
    popros Sad o przejecie kosztow na rachunek Skarbu
    > Panstwa. Postawa godna pochwaly i rzadko juz dzis spotykana :)" - [tu
    mialam na mysli zalatwienie sprawy UGODA].
    *** Wedlug mnie - dobrze chlopakowi doradzilam, ale nie doszukuj sie tu
    nakazu, bo go nie ma [np. "musisz zlozyc wniosek do sadu"]. Co on zrobi - to
    juz jego sprawa - moze poprzestanie tylko na powiadomieniu ojca, a moze
    wykaze sie wysoka kultura - i zlozy pozew o wygasniecie obowiazku
    alimentacyjnego ze wzgledy na zmiane stosunkow.
    A moze jeszcze wyjasnie znak zapytania przy "ojcu" - oznacza on, ze nie
    bylam pewna, kto jest zobowiazanym. Autor postu nie pisal wszak nic o ojcu,
    a o osobie zobowiazanej. A co do tego, kto moze wytoczyc takie powodztwo -
    to chyba jasne - uprawniony i zobowiazany.

    > dotyczy ustalenia, ze w danych okolicznosciach ten obowiazek _juz
    zaktualizowany i nieabstrakcyjny_ wygasl/ustal (jak chcecie).
    *** Strony nie moga sobie same "zaktualizowac" obowiazku alimentacyjnego
    [chodzi mi oczywiscie o jego zniesienie] - czyt. prawnie - syn nie moze
    zniesc ojcu obowiazku alimentacyjnego [zeby bylo jasne]

    > Tzn: nawet sad nie moze zniesc obowiazku alimentacyjnego...
    *** IMHO - tylko Sad moze o tym zadecydowac

    > mylisz dziewczyno niestety pojecia, przynajmniej w tym co wyzej napisalas.
    *** Nie sadze, ale to Twoja opinia - wolno Ci wszakze sie ze mna nie zgadzac
    :)
    A odnosnie mylenia pojec - no comments...

    --
    Pozdr
    miau