  • Data: 2005-01-14 10:23:59
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cs6o5u$n76$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A ja nie napisałem, że Ty napisałaś, że "musi". Napisełem " trzeba".
    *** Fakt - teraz ja zle odebralam i nie doczytalam. Przepraszam.

    > No wreszcie ! Pozew !
    > Nigdy nie pisz, że to obojętne, gdyż tak doradzając powodujesz, że taki
    > "wniosek" będzie krążył niepotrzebnie po sądzie.
    *** Czy zainteresowany napisze na gorze podania "wniosek" czy pozew" -
    IMHO - nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia, gdyz z pierwszego zdania Sad
    wywnioskuje, ze chodzi o zniesienie obowiazku aliemtacyjnego.
    Ale masz racje - bede sie bardzo pilnowac od tej pory, zeby wszystko bylo
    poprawnie napisane [chodzi tu chyba o wszystkich "doradzajacych" - zeby
    wiedzieli o co chodzi; choc uwazam, ze lapanie sie za slowka "roszczenie"
    czy "naleznosc" - nie ma znaczenia dla osoby, szukajacej rady na tej
    grupie - ona i tak nie zrozumie].

    > A wracając do meritum. Jeżeli to pozew to masz rację. Jest to powództwo o
    uchylenie alimentów, o którym np. pisał SN w wyroku
    > dnia 27 lipca 1999 r., I CKN 687/98, nie publ., w którym stwierdził, że
    "powództwo o uchylenie alimentów nie może zmierzać do
    > weryfikacji prawomocnego orzeczenia sądu dotyczącego obowiązku
    alimentacyjnego. Przesłanką tego powództwa bowiem jest zmiana
    > stosunków, o której mowa w art. 138 k.r.o.". A także wyrok SN z 21.01.1999
    r. CKN 1292/98, nie publ.; "Zmiana wyroku lub
    > umowy, którą ma na względzie art. 138 k.r.o., może między innymi polegać
    na stwierdzeniu ustania obowiązku alimentacyjnego, wobec > odpadnięcia
    którejś z przesłanek uzasadniających ten obowiązek, czy to po stronie
    uprawnionej, czy to po stronie zobowiązanej. ".
    *** Ciesze sie, ze choc Ty sie ze mna zgadzasz :)))
    Moze i Konrad da sie kiedys przekonac ???

    --
    Pozdr
    miau