  • Data: 2005-01-14 10:56:10
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    news:cs6pk9$drt$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > podaj podstawe prawna ze napewno koszty zaliczy sie na SP przy zawartej
    ugodzie
    *** Art 104 kpc.
    > na podst. jakiego art.? nigdy sie nie spotkalam z pojeciem " sie chyba
    nalezy "

    *** Sandro! Nie wszystko jednak wynika z przepisow.
    Wiesz zapewne, ze zniesienie obowiazku alim - to w 95% przypadkach wynik
    mozolnego procesu o zniesienie obowiazku alim.[sprawa zakladana przez
    zobowiazanego]. Czesto matki i ich dzieci [zaszczute przez matki] tak
    nienawidza swoich ojcow, ze nawet sie do nich nie odzywaja [nawet chyba sami
    nie do konca nie wiedza juz po takim czasie dlaczego]. Matki za wszelka cene
    wypychaja dzieci do roznych szkol, zalatwiaja zaswiadczenia - byle tatusia
    jeszcze na czas jakis "ugotowac" [proceder kontunuuja nauczone juz dorosle
    dzieci].
    Rola ojca przez wiele, wiele lat ogranicza sie do roli "placenia alimentow"
    i nawet gdyby bardzo chcieli - nie maja zadnego wplywu na wychowanie swych
    pociech.
    Stad moje stwierdzenie: "ojcu sie chyba nalezy" i wcale nie wynika to z
    artykulu, a z moralnego zachowania.
    Wydaje mi sie, ze po tylu latach placenia i braku wplywu na to sie dzialo z
    dziecmi - "ojcu sie nalezy" cos ze strony uprawnionego.
    W mlodych ludziach trzeba zaszczepic szacunek i wdziecznosc do rodzicow -
    kto to zrobi?
    A sama mialas pewnie okazje nie raz sie przekonac - jak jest zycie i
    podejscie "doroslych" dzieci...

    --
    Pozdr
    miau