  • Data: 2005-01-13 20:55:14
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cs6js7$6nq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Może i chora teoria. Ale to Ty napisałaś, że trzeba złożyć wniosek do
    sądu.

    *** Nie napisalam, ze MUSI. Napisalam:
    "sprawa musi byc zalatwiona sadownie"
    "powiadom ojca"
    "zloz wniosek do Sadu" - nie rowna sie to z nakazem zlozenia przez niego
    wniosku [moze, ale nie musi]
    dla osoby, ktora wystepuje z takim wnioskiem - slowo "wniosek" i "pozew" -
    nie maja wiekszego znaczenia [stad byc moze Twoje niezrozumienie, jesli
    idzie o rodzaj postepowania]

    > A ja tylko nieśmiało (gdyż mam blade pojęcie o procedurze cywilnej),
    :)

    > zapytuje, jaki jest tryb postępowania. Interesuje mnie, jaki jest wpis od
    takiego wniosku, kto musi go wpłacić, czy taki wniosek jest zwolniony z
    kosztów ?
    ***Doradzilam chlopakowi, zeby on zlozyl wniosek bo:
    1) jako student [jeszcze] - bedzie na 99,9% zwolniony z kosztow [tzn. wpisu]
    na podst. wniosku o zwolnienie z kosztow dolaczonego do pozwu [osoba
    niesamodzielna, bez dochodow]. Nie bedzie on bowiem zwolniony na podstawie
    tego, ze jest uprawnionym do alimentacji [z takich kosztow jest zwolniona
    tylko osoba dochodzaca alimentow]
    2) zobowiazany [ojciec] na pewno z tych kosztow nie bedzie zwolniony
    [zaplaci ok. 250-300 zl]
    3) pozew do sadu rodzinnego + uzasadnienie, ze strony chca sprawe zalatwic
    ugodowo
    4) normalny tryb procesowy przed sadem rodzinnym zakonczony prawomocnym
    orzeczeniem [ugoda, majaca moc wyroku] - w praktyce wyglada to tak: na
    najblizszej wyznaczonej rozprawie spisuje sie wszystko do protokolu, a
    strony sie pod tym podpisuja
    5) skoro ugoda - to :
    a) umorzenie postepowania
    b) przejecie kosztow na rachunek Skarbu Panstwa
    6) po tylu latach placenia alimentow - ojcu sie chyba nalezy...

    --
    Pozdr
    miau