  • 90. Data: 2020-12-01 20:59:59
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Czy nie chciales wszystkich przetestowac ?

    Nigdy nic nie takiego nie pisałem.

    > To przy 500 tys zajmie to ponad 2 miesiace ... to sie
    > przetestowani moga zarazic :-)

    znowu wtłaczasz jakies dane w aktualne ograniczenia jakby one musiały
    być własnie takie.

    > Po pierwsze - nie wiadomo jaka metoda oni testuja, moze doliczaja
    > te szybkie-kiepskie testy.
    >
    > Po drugie - jak to zwykle sie okazuje, ze maja wiecej srodkow ...
    > ale tez nie testuja wszystkich.
    >
    > Patrze gdzies w media - USA robia milion testow dziennie. Czyli
    > przetestowanie wszystkich zajeloby im ponad rok ...

    A nam? 3 lata?

    > No miales jakiegos ordynatora, rzekomo od czeskiego rzadu itp.

    Chłopie, nie bede powtarzał 10 razy.
    Wroc do tamtego watku - tam ci odpowiedziałem.

    > Stal w porcie Jokohama.

    No i co z tego?

    > Owszem, duzo staruszkow ..

    I brak wiedzy jak leczyc.

    > No ale tak mowia - mlodzi rzadko choruja.

    Bardziej sie odnosze do faktu ze skoro ktos jest +60 to pewnie i tak za
    rok by umarł.
    To bzdura.

    > Raczej chce powiedziec, ze ci co przezyja to widac silne organizmy
    > ... i moga w kolejnym roku nie odejsc ...

    No czyli za rok odrobimy te 40 tysiecy zgonów i bedzie 360 tysiecy
    zgonów w 2021?
    Załozymy sie? Tylko o cos konkretnego poprosze.

    > Co mowiono - ze bedzie u nas 30 tys zarazen dziennie ?

    Ze trzeba sie przygotowywac na drugą fale.
    Jeżeli mielismy doswiadczenia z pierwszej fali to na jakiej podstawie
    ktokolwiek miałby podejrzewac ze na jesien bedzie inaczej?
    Z czego wynikał ten hurra optymizm?

    > IMO - z tym zawsze bylo u nas kiepsko.
    > Testow dla wszystkich nie starczy :-(
    >
    > No ale skoro juz doszlismy, ze wszystkich nie przetestujemy w
    > tydzien ... to czy warto testowac masowo ... i kogo ?
    >
    > Te ostatnie dni sa ciekawe - ograniczenia ministerialne, czy
    > faktycznie ubywa ciezkich przypadkow i lekarze nie kieruja.
    >
    > Statystyki zgonow jakos sie nie uspokoily.

    html

    > W linku powyzej.
    > A o co chodzi - powtarzaja jak malpy "4 testy na milion
    > mieszkancow" i sie nie zastanowia, ze cos tu nie tak ...

    Aha, rozumiem, ze poszukujesz podpowiedzi ze chodzi o 4,1 tysiaca?
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 92. Data: 2020-12-01 21:58:58
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Aczkolwiek Niemcy jakby nas gonili w tej smiertelnosci
    https://covid19.who.int/region/euro/country/de czyli ~16 000

    tak ale juz raczej nie dogonia zwyklej grypy sprzed 3 lat ~25 000 zgonow

    Eine Grippe kommt oft plötzlich - und ist manchmal gefährlich: Nach Schätzungen des
    Robert-Koch-Instituts war die vorletzte Grippewelle in Deutschland die stärkste seit
    30 Jahren. Sie kostete 25.000 Menschen das Leben.Die starke Grippewelle in der Saison
    2017/2018 hat in Deutschland die höchste Zahl an Todesfällen der vergangenen 30 Jahre
    gefordert. Durch die Influenza starben damals schätzungsweise 25.100 Menschen, wie
    das Robert-Koch-Institut (RKI) in Berlin mitteilte.

    -- A u nas rzekomo epidemia slabnie i wczoraj tylko 5 tys nowych zakazen lub rzad
    ukrywa prawdziwe statystyki :-)

    rzady manipuluja i nie jest to tylko domena pis, zadziwiajacy wzrost pozytywnych
    testow zaskoczyl specjalistow i wyszlo ze nagle testuje sie duzo mlodsze osoby spoza
    grup wysokiego ryzyka, ktore przechodza koronawirusa bezobjawowo tu piekny przyklad z
    kreatywnej statystyki:
    550 osob z tego 100 pozytywnych ! szok i trwoga prawie 20% zakazen strasznym wirusem
    ! trzeba zamknac szkole, dzielnice ba cale miasto i zrzucic napalm :-) ale stop brak
    objawow ? nikt nie potrzebuje respiratora ? cos tu nie halo parafianie zaczekajcie z
    tym napalmem :-)

    https://www.sueddeutsche.de/bildung/bildung-hamburg-
    fast-100-corona-infektionen-an-schule-in-hamburg-ved
    del-dpa.urn-newsml-dpa-com-20090101-201120-99-405647

    i jedziemy dalej
    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4
    COVID-19-Fälle nach Altersgruppe und Geschlecht/100.000 Einwohner
    top to grupa 15-34 czyli bezobjawowa ktora wczesniej nie byla w ogole testowana a
    teraz nagle jest choc nie ma zadnego wplywu na smiertelnosc w grupie wysokiego ryzyka
    ani na wynik calosci ale jest wygodna aby utrzymac stan paniki i zagrozenia :-)

    w milionowych miastach umiera na covida jedna (Hamburg) lub dwie (Monachium) osoby
    dziennie ale media osrywaja sie tysiacami zarazonych i pompuja panike :-)

  • 93. Data: 2020-12-02 10:02:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Nigdy nic nie takiego nie pisałem.

    >znowu wtłaczasz jakies dane w aktualne ograniczenia jakby one musiały
    >być własnie takie.

    Jakies tam sa, wczoraj uszlyszalem, ze to bylo 80 tys testow na dobe.
    Chcesz rozbudowac do 800 tys ?
    Czy to cos da ?

    >A nam? 3 lata?

    A po co ? Za 3 miesiace bedzie szczepionka :-)

    >No i co z tego?

    No i ciezko chorzy byli odwozeni do szpitala.

    >I brak wiedzy jak leczyc.

    Trudno powiedziec. Mieli poprzednie epidemie SARS, a to ponoc jest
    odmiana tamtych koronawirusow.
    Pewnie latwiej im sie dogadac z Chinczykami.

    No i chyba ciagle lekarstwa nie ma, pod respiratorem ciezko chorzy
    maja szanse przezyc.

    >Bardziej sie odnosze do faktu ze skoro ktos jest +60 to pewnie i tak
    >za
    >rok by umarł.
    >To bzdura.

    A jak ktos jest 75+ ?

    >No czyli za rok odrobimy te 40 tysiecy zgonów i bedzie 360 tysiecy
    >zgonów w 2021?
    >Załozymy sie? Tylko o cos konkretnego poprosze.

    U nas na razie zgonow malo, to sie w fluktuacjach ukryje. I obysmy nie
    mieli okazji sprawdzic teorii.
    Wez Wlochy, Hiszpanie, UK ...

    >Ze trzeba sie przygotowywac na drugą fale.
    >Jeżeli mielismy doswiadczenia z pierwszej fali to na jakiej podstawie
    >ktokolwiek miałby podejrzewac ze na jesien bedzie inaczej?
    >Z czego wynikał ten hurra optymizm?

    Ale zasobow na wiosne starczylo, to czemu teraz mialoby byc inaczej
    :-)

    P.S. Anglicy swoje tymczasowe szpitale rozmontowali.

    PPS. Wlasnie slysze, ze tymczasowy szpital wojskowy w Warszawie, ten
    co to mial byc w jakiejs hali, potem na Okeciu, bedzie gotow za kilka
    tygodni, bo costam.

    Albo sie przyda jak umarlemu kadzidlo, albo ... przyda sie na trzecia
    fale :-)

    html

    >Aha, rozumiem, ze poszukujesz podpowiedzi ze chodzi o 4,1 tysiaca?
    >:)

    No jakos tak. I pare razy o tym tysiacu zapomniano.

    J.

  • 94. Data: 2020-12-02 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > w milionowych miastach umiera na covida jedna (Hamburg) lub dwie
    > (Monachium) osoby dziennie ale media osrywaja sie tysiacami
    > zarazonych i pompuja panike :-)

    A co sadzisz o ilosci zgonów w Polsce?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 95. Data: 2020-12-02 11:40:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jakies tam sa, wczoraj uszlyszalem, ze to bylo 80 tys testow na
    > dobe. Chcesz rozbudowac do 800 tys ?
    > Czy to cos da ?

    No to skoro izolowanie chorych nic nie daje to po co nawet te 80 tys?
    BTW naprawde wierzysz w te 80 tysiecy? Przy 60 im sie wszystko
    zapychało...

    > A po co ? Za 3 miesiace bedzie szczepionka :-)

    Nie jestes na biezaco.
    Dzis minister powiedział ze na pierwsze szczepienia pojde medycy i
    osoby w podeszłym wielu.
    Razem 2.5mln ludzi. Przewidywany czas zaczepienia - 2 miesiace. CZyli
    potrwa minimum 3 a moze i 4...
    Teraz pomnoz to x15 zeby sprawdzic w jakim czasie zostanie zaszczepiona
    wiekszosc populacji...
    Zakładam ze minister mowił o podwójnym zaszczepieniu ale nie mam
    pewnosci.

    > No i ciezko chorzy byli odwozeni do szpitala.

    A lekko corzy czekali az zmienia sie w ciezko chorych?
    Wiesz ile czasu potrzeba aby w tej chorobie z lekko chorego stac sie
    umierajacym?

    > Trudno powiedziec. Mieli poprzednie epidemie SARS, a to ponoc jest
    > odmiana tamtych koronawirusow.
    > Pewnie latwiej im sie dogadac z Chinczykami.

    Wez nie zartuj, cały czas nie wiedza do konca.
    Nasi mowia ze remdesivir i osocze pomaga, WHO mowi ze nie ma
    zauwazalnego efektu terapeutycznego. W miedzyczasie był hurra optymizm
    na jeden czy drugi lek z którego nic nie wyszło.

    > No i chyba ciagle lekarstwa nie ma, pod respiratorem ciezko chorzy
    > maja szanse przezyc.

    Bezposredniego lekarstwa nie ma.

    > A jak ktos jest 75+ ?

    To tez bzdura.
    A niech by nawet przezył tylko 5-7 lat.
    Jakim prawem chciałbys komus zabierac 10% jego zycia?

    > U nas na razie zgonow malo, to sie w fluktuacjach ukryje. I obysmy
    > nie mieli okazji sprawdzic teorii.

    40 tysiecy to mało? wow...
    Ale tak jak mowie - niechbysmy i o te kilkadziesiat tysiecy sie
    załozyli.
    Sprawdzimy dane na moment poczatku szczepien, ustalimy jakis rozsadny
    termin...
    Chetnie przytule jakas okrągła sumkę :))

    > Wez Wlochy, Hiszpanie, UK ...

    Niestety nie znam danych o umieralnosci w tamtych rejonach wiec nie
    pokusze sie o porównanie.

    > Ale zasobow na wiosne starczylo, to czemu teraz mialoby byc
    > inaczej
    >:-)

    Bo na wiosne wszyscy siedzieli w domach a na jesien u nas ogłoszono
    koniec pandemii i puszczono cała zycie spoleczne samopas.
    Innymi słowy - wrocono u nas do sytuacji z poczatku pandemii (pomijajac
    maseczki które 3/4 i tak uzywa nie tak jak trzeba)

> [...]
    > za kilka tygodni, bo costam.
    >
    > Albo sie przyda jak umarlemu kadzidlo, albo ... przyda sie na

    Cały czas umiera w PL ponad 2x wiecej osób dziennie niz zwykle.
    Twierdzenie ze wszystko jest ok to jakas aberracja...

    html

    > No jakos tak. I pare razy o tym tysiacu zapomniano.

    No straszne.
    Jak to sie mowi - madry sie domysli i nie bedzie pytał, głupi pomysli
    ze tak ma byc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 96. Data: 2020-12-02 13:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >No to skoro izolowanie chorych nic nie daje to po co nawet te 80 tys?

    IMO to dobrze byloby wiedziec na co chory jest chory.
    I czy trzeba go izolowac, czy wcale nie.

    Rodzina, znajomi ... skoro lekarstwa nie ma, to jest ciekawe pytanie -
    testowac, czy izolowac.
    Jak chory, to i tak izolowac trzeba.
    A na wczesnym etapie test moze nie wykryc, wiec wypadaloby pare dni
    poczekac z testem, a do tego czasu jednak izolowac.

    A niepotrzebna kwarantanna to tylko drobna strata dla gospodarki :-)

    Za to test by sie przydal w razie pozniejszych komplikacji - nie
    trzeba byloby pod szpitalem czekac pare godzin na przyjecie.

    >BTW naprawde wierzysz w te 80 tysiecy? Przy 60 im sie wszystko
    >zapychało...

    Nie mam powodu nie wierzyc, skoro mowilo sie o 50 tys - to i 80
    wyglada na mozliwe.
    Ale to bylo raczej chwilowe maksimum, wiec moze po prostu sie
    zapychalo i postarali sie zmniejszych.

    Dzisiejsze info - 40 tys testow, w tym 10 tys antygenowych.

> [...]
    >potrwa minimum 3 a moze i 4...
    >Teraz pomnoz to x15 zeby sprawdzic w jakim czasie zostanie

    Tak czy inaczej - zaszczepimy i testy nie beda potrzebne :-)
    A szczepionka pewnie tansza niz test, to sie testowac nie oplaca.

    Ale ... ja bym sie raczej doszukal jaki jest harmonogram dostaw.
    Bo potem trzeba bedzie szczepionke szybko zuzyc.
    A danie dwoch zastrzykow 30 mln obywateli chyba nie przekracza
    mozliwosci naszej "sluzby zdrowia" ..

    >A lekko corzy czekali az zmienia sie w ciezko chorych?
    >Wiesz ile czasu potrzeba aby w tej chorobie z lekko chorego stac sie
    >umierajacym?

    Jak u grypy - pare dni ?
    Karetka z portu do szpitala jedzie godzine ?

> [...]
    >optymizm
    >na jeden czy drugi lek z którego nic nie wyszło.

    Totez wtedy 14 osob umarlo. Tym niemniej jakies 99% przezywa - czesc
    calkiem bezobjawowo, czesc ma goraczke i pare innych objawow,
    czesc wymaga dotleniania lub respiratora - i czesc z nich wyzdrowieje
    bez zadnych lekow.

    >Bezposredniego lekarstwa nie ma.

    Ale respirator czesto pomaga.

    >To tez bzdura.
    >A niech by nawet przezył tylko 5-7 lat.
    >Jakim prawem chciałbys komus zabierac 10% jego zycia?

    Ale czy ja chce zabierac?
    Ja mowie, ze mial pecha, ale niewielka strata spoleczna.

    Ba - ZUS to nawet powie, ze jest zysk :-()

    >40 tysiecy to mało? wow...

    Wsrod 400 tys ... nie tak znow duzo.
    Trzeba by popatrzec w poprzednie lata.

> [...]
    >termin...
    >Chetnie przytule jakas okrągła sumkę :))

    Ja tu nawet na szczepienia nie czekam, bo przy masowym umieraniu
    prawdopodobnie byly masowe zarazenia .. i silniejsze organizmy
    przetrwaja.

    >Niestety nie znam danych o umieralnosci w tamtych rejonach wiec nie
    >pokusze sie o porównanie.

    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Tylko tu maja jakis Z-score, nie wiem czy on troche nie klamie.
    I juz tu widac, ze np w Hiszpanii w 24 tygodniu bylo mniej niz
    normalnie ... ale potem przyszla druga fala.

    a tu sa surowe liczby tylko obsluga dla ambitnych
    https://ec.europa.eu/eurostat/web/population-demogra
    phy-migration-projections/data/database?node_code=de
    momwk

    >Bo na wiosne wszyscy siedzieli w domach a na jesien u nas ogłoszono
    >koniec pandemii i puszczono cała zycie spoleczne samopas.

    Ale puszczono juz latem. A rozdmuchalo sie dopiero we wrzesniu.

    >Innymi słowy - wrocono u nas do sytuacji z poczatku pandemii
    >(pomijajac
    >maseczki które 3/4 i tak uzywa nie tak jak trzeba)

    Tylko ze juz wiecej nosicieli bylo. Ale jednak dopiero ten wrzesien
    jakis tragiczny ...

    >Cały czas umiera w PL ponad 2x wiecej osób dziennie niz zwykle.
    >Twierdzenie ze wszystko jest ok to jakas aberracja...

    Poczekajmy pare dni - ilosc nowych zakazen ponoc spada, wysoka
    smiertelnosc moze byc skutkiem wczesniejszego maksimum zakazen, to sie
    okaze, czy smiertelnosc tez spada, czy ktos tu kreci :-)

    html

    >No straszne.
    >Jak to sie mowi - madry sie domysli i nie bedzie pytał, głupi pomysli
    >ze tak ma byc...

    No wlasnie ... to co ja mam pomyslec o autorach artykulu ? :-P

    J.

  • 97. Data: 2020-12-02 13:51:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > dni poczekac z testem, a do tego czasu jednak izolowac.
    >
    > A niepotrzebna kwarantanna to tylko drobna strata dla gospodarki

    Zgony tez sa niepotrzebna strata...

> [...]
    > wyglada na mozliwe.
    > Ale to bylo raczej chwilowe maksimum, wiec moze po prostu sie

    Super, 80tys przepustowości ktore to 80 tysiecy zapachało system wiec
    zmniejszyli.
    widze ze ty rozumiesz przepustowosc tak samo jak politycy... czyli po
    swojemu :)

> [...]
    > Bo potem trzeba bedzie szczepionke szybko zuzyc.
    > A danie dwoch zastrzykow 30 mln obywateli chyba nie przekracza

    To nie jest info ode mnie tylko od ministra.
    Zakładajac idealne działanie - minister przewiduje ze zaszczepienie
    38mln ludzi potrwa prawie 3 lata...

> [...]
    > czesc calkiem bezobjawowo, czesc ma goraczke i pare innych
    > objawow, czesc wymaga dotleniania lub respiratora - i czesc z nich

    Oczywiście. Czesto sam tlen pomaga.
    A dzis słyszałem ze w krytycznej sytuacji tlen natleniaja poza
    organizmem.
    Kosmos... Tylko ze to dotyczy kilku pacjentów.
    A reszta... Uda sie albo sie nie uda...

    > Ale czy ja chce zabierac?
    > Ja mowie, ze mial pecha, ale niewielka strata spoleczna.

    Mała strata spoleczna?
    Zartujesz?

    > Ba - ZUS to nawet powie, ze jest zysk :-()

    A to jest inna inszosc...
    Ale to juz by była teoria spiskowa szyta grubymi nicmi.

    > Wsrod 400 tys ... nie tak znow duzo.
    > Trzeba by popatrzec w poprzednie lata.

    A, no to jak 40 tysiecy dodatkowych zgonów to mało to ja mowie pas.

    > Ja tu nawet na szczepienia nie czekam, bo przy masowym umieraniu
    > prawdopodobnie byly masowe zarazenia .. i silniejsze organizmy
    > przetrwaja.

    czyli co? Zakład?

> [...]
    phy-migration-p
    > rojections/data/database?node_code=demomwk

    > Ale puszczono juz latem. A rozdmuchalo sie dopiero we wrzesniu.

    Latem dzieci nie chodziły do szkoły.
    No i pogoda wydaje sie ze robi ogromna roznice.

> [...]
    > smiertelnosc moze byc skutkiem wczesniejszego maksimum zakazen, to
    > sie okaze, czy smiertelnosc tez spada, czy ktos tu kreci :-)

    Czekam od poltora miesiaca...

    html

    > No wlasnie ... to co ja mam pomyslec o autorach artykulu ? :-P

    Ze porownywali skale?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 98. Data: 2020-12-02 15:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Zgony tez sa niepotrzebna strata...

    Ale izolowanie podejrzanych cos jednak daje, to mozesz chwalic
    kwarantanne :)

    >Super, 80tys przepustowości ktore to 80 tysiecy zapachało system wiec
    >zmniejszyli.
    >widze ze ty rozumiesz przepustowosc tak samo jak politycy... czyli po
    >swojemu :)

    Byc moze. Tak czy ianczej - mamy mozliwosci na 50 czy 80 tys, wiecej
    wymaga inwestycji.

    >To nie jest info ode mnie tylko od ministra.
    >Zakładajac idealne działanie - minister przewiduje ze zaszczepienie
    >38mln ludzi potrwa prawie 3 lata...

    To wczoraj ? Bo dzis premier oglasza narodowy program szczepien.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-02/szcze
    pienia-na-covid-19-konferencja-premiera-ogladaj-od-g
    odz-1245/

    Ale ile to potrwa, to faktycznie nie mowi :-)

    >Oczywiście. Czesto sam tlen pomaga.
    >A dzis słyszałem ze w krytycznej sytuacji tlen natleniaja poza
    >organizmem.
    >Kosmos...

    Moze nie az taki duzy - stara technologia ...

    >Tylko ze to dotyczy kilku pacjentów.

    Ano - sprzetu jest tyle, ile jest ..

    >A reszta... Uda sie albo sie nie uda...

    >Mała strata spoleczna?
    >Zartujesz?

    Kiedys trzeba umrzec ...

    >A to jest inna inszosc...
    >Ale to juz by była teoria spiskowa szyta grubymi nicmi.

    Ale czy ja mowie spiskowa ?
    Zwykla ocena sytuacji - im wiecej emerytow umrze, tym dla reszty
    lepiej :-)/:-(

    >A, no to jak 40 tysiecy dodatkowych zgonów to mało to ja mowie pas.

    Trzeba by sprawdzic statystyki - moze normalne wahania.
    Teraz w listopadzie widac wyrazny wzrost, ale suma roczna moze juz nie
    taka widoczna.

    >czyli co? Zakład?

    O jakas drobna kwote - czemu nie ...

    >Latem dzieci nie chodziły do szkoły.

    Czyli to szkoly roznosza ?

    >No i pogoda wydaje sie ze robi ogromna roznice.

    Byc moze ...

    >Czekam od poltora miesiaca...

    No i w zakazeniach jakby poprawa.
    W zgonach powinna sie odbic za jakis tydzien ...

    na-koronawirusa-to-mniej-potwierdzonych-zachorowan-a
    naliza,1029808.html
    [...]
    >Ze porownywali skale?

    Czy ze glupi pomyslal, ze tak ma byc ? :-)

    J.

  • 99. Data: 2020-12-02 15:29:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 15:21, J.F. pisze:
    > Ale izolowanie podejrzanych cos jednak daje, to mozesz chwalic
    > kwarantanne :)

    Izolacja ludzi jako takich na pewno jest korzystna. Rzecz w tym, że
    typowanie tych ludzi do izolacji jest cokolwiek losowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2020-12-02 16:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To wczoraj ? Bo dzis premier oglasza narodowy program szczepien.

    Dzisiaj rano.

    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-02/szcze
    pienia-na-covid
    > -19-konferencja-premiera-ogladaj-od-godz-1245/
    >
    > Ale ile to potrwa, to faktycznie nie mowi :-)

    A dziennikarze nie zapytali? :)

    [...]
    > Kiedys trzeba umrzec ...
    Kiedys nie oznacza tu i teraz bo sie rzadzacy nie potrafili
    przygotować. No ale rozumiem: kto umrze ten umrze...

    > Ale czy ja mowie spiskowa ?
    > Zwykla ocena sytuacji - im wiecej emerytow umrze, tym dla reszty
    > lepiej :-)/:-(

    Masakra. Nawet zartowac tak nie mozna.

    > Trzeba by sprawdzic statystyki - moze normalne wahania.
    > Teraz w listopadzie widac wyrazny wzrost, ale suma roczna moze juz
    > nie taka widoczna.

    No to moze sprawdz zanim zaczniesz podwazac dane?
    W ostatnich latach najgorszy wynik to było 414 tysiecy ale srednia z
    ostatnich 4 lat to 404 tysiace.
    Obecnie idziemy na 460 a moze i 470 tysiecy...

    > O jakas drobna kwote - czemu nie ...

    Co to znaczy drobna kwota? :)

    > Czyli to szkoly roznosza ?

    Zapytaj sie tych co powinni wiedziec, maja narzedzia, testy, moga
    zarzadzic badanie przesiewowe, sprawdzic...
    A nie, przeciez ta wiedza nikomu do niczego nie jest potrzebna...

    > Byc moze ...

    > No i w zakazeniach jakby poprawa.
    > W zgonach powinna sie odbic za jakis tydzien ...

    Mnie nie interesuja dane które maja mało sensu i sa sterowalne a za
    takie uznaje dane o ilosci zakazonych czy nawet dane o ilosci zgonów
    covidowych.
    Dlatego opieram sie na zgonach ogolnie.

    > [...]
    >
    > Czy ze glupi pomyslal, ze tak ma byc ? :-)

    CZytajac analizy dziennikarskie mam wrazenie ze i tak sa w stosunku do
    nas bardziej uczciwi niz ci ktorzy ani nie wiedza ani nie chca
    wiedziec...