    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc75825$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Wed, 2 Dec 2020 13:39:33 +0100

    dyskusyjnych:XnsAC8775EC75E68budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >No to skoro izolowanie chorych nic nie daje to po co nawet te 80 tys?

    IMO to dobrze byloby wiedziec na co chory jest chory.
    I czy trzeba go izolowac, czy wcale nie.

    Rodzina, znajomi ... skoro lekarstwa nie ma, to jest ciekawe pytanie -
    testowac, czy izolowac.
    Jak chory, to i tak izolowac trzeba.
    A na wczesnym etapie test moze nie wykryc, wiec wypadaloby pare dni
    poczekac z testem, a do tego czasu jednak izolowac.

    A niepotrzebna kwarantanna to tylko drobna strata dla gospodarki :-)

    Za to test by sie przydal w razie pozniejszych komplikacji - nie
    trzeba byloby pod szpitalem czekac pare godzin na przyjecie.

    >BTW naprawde wierzysz w te 80 tysiecy? Przy 60 im sie wszystko
    >zapychało...

    Nie mam powodu nie wierzyc, skoro mowilo sie o 50 tys - to i 80
    wyglada na mozliwe.
    Ale to bylo raczej chwilowe maksimum, wiec moze po prostu sie
    zapychalo i postarali sie zmniejszych.

    Dzisiejsze info - 40 tys testow, w tym 10 tys antygenowych.

    >Nie jestes na biezaco.
    >Dzis minister powiedział ze na pierwsze szczepienia pojde medycy i
    >osoby w podeszłym wielu.
    >Razem 2.5mln ludzi. Przewidywany czas zaczepienia - 2 miesiace. CZyli
    >potrwa minimum 3 a moze i 4...
    >Teraz pomnoz to x15 zeby sprawdzic w jakim czasie zostanie
    >zaszczepiona
    >wiekszosc populacji...

    Tak czy inaczej - zaszczepimy i testy nie beda potrzebne :-)
    A szczepionka pewnie tansza niz test, to sie testowac nie oplaca.

    Ale ... ja bym sie raczej doszukal jaki jest harmonogram dostaw.
    Bo potem trzeba bedzie szczepionke szybko zuzyc.
    A danie dwoch zastrzykow 30 mln obywateli chyba nie przekracza
    mozliwosci naszej "sluzby zdrowia" ..

    >A lekko corzy czekali az zmienia sie w ciezko chorych?
    >Wiesz ile czasu potrzeba aby w tej chorobie z lekko chorego stac sie
    >umierajacym?

    Jak u grypy - pare dni ?
    Karetka z portu do szpitala jedzie godzine ?

    >Wez nie zartuj, cały czas nie wiedza do konca.
    >Nasi mowia ze remdesivir i osocze pomaga, WHO mowi ze nie ma
    >zauwazalnego efektu terapeutycznego. W miedzyczasie był hurra
    >optymizm
    >na jeden czy drugi lek z którego nic nie wyszło.

    Totez wtedy 14 osob umarlo. Tym niemniej jakies 99% przezywa - czesc
    calkiem bezobjawowo, czesc ma goraczke i pare innych objawow,
    czesc wymaga dotleniania lub respiratora - i czesc z nich wyzdrowieje
    bez zadnych lekow.

    >Bezposredniego lekarstwa nie ma.

    Ale respirator czesto pomaga.

    >To tez bzdura.
    >A niech by nawet przezył tylko 5-7 lat.
    >Jakim prawem chciałbys komus zabierac 10% jego zycia?

    Ale czy ja chce zabierac?
    Ja mowie, ze mial pecha, ale niewielka strata spoleczna.

    Ba - ZUS to nawet powie, ze jest zysk :-()

    >40 tysiecy to mało? wow...

    Wsrod 400 tys ... nie tak znow duzo.
    Trzeba by popatrzec w poprzednie lata.

    >Ale tak jak mowie - niechbysmy i o te kilkadziesiat tysiecy sie
    >załozyli.
    >Sprawdzimy dane na moment poczatku szczepien, ustalimy jakis rozsadny
    >termin...
    >Chetnie przytule jakas okrągła sumkę :))

    Ja tu nawet na szczepienia nie czekam, bo przy masowym umieraniu
    prawdopodobnie byly masowe zarazenia .. i silniejsze organizmy
    przetrwaja.

    >Niestety nie znam danych o umieralnosci w tamtych rejonach wiec nie
    >pokusze sie o porównanie.

    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Tylko tu maja jakis Z-score, nie wiem czy on troche nie klamie.
    I juz tu widac, ze np w Hiszpanii w 24 tygodniu bylo mniej niz
    normalnie ... ale potem przyszla druga fala.

    a tu sa surowe liczby tylko obsluga dla ambitnych
    https://ec.europa.eu/eurostat/web/population-demogra
    phy-migration-projections/data/database?node_code=de
    momwk

    >Bo na wiosne wszyscy siedzieli w domach a na jesien u nas ogłoszono
    >koniec pandemii i puszczono cała zycie spoleczne samopas.

    Ale puszczono juz latem. A rozdmuchalo sie dopiero we wrzesniu.

    >Innymi słowy - wrocono u nas do sytuacji z poczatku pandemii
    >(pomijajac
    >maseczki które 3/4 i tak uzywa nie tak jak trzeba)

    Tylko ze juz wiecej nosicieli bylo. Ale jednak dopiero ten wrzesien
    jakis tragiczny ...

    >Cały czas umiera w PL ponad 2x wiecej osób dziennie niz zwykle.
    >Twierdzenie ze wszystko jest ok to jakas aberracja...

    Poczekajmy pare dni - ilosc nowych zakazen ponoc spada, wysoka
    smiertelnosc moze byc skutkiem wczesniejszego maksimum zakazen, to sie
    okaze, czy smiertelnosc tez spada, czy ktos tu kreci :-)

    html

    >No straszne.
    >Jak to sie mowi - madry sie domysli i nie bedzie pytał, głupi pomysli
    >ze tak ma byc...

    No wlasnie ... to co ja mam pomyslec o autorach artykulu ? :-P

    J.