    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc75825$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc78b07$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 02 Dec 2020 12:51:47 GMT

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > IMO to dobrze byloby wiedziec na co chory jest chory.
    > I czy trzeba go izolowac, czy wcale nie.
    >
    > Rodzina, znajomi ... skoro lekarstwa nie ma, to jest ciekawe
    > pytanie - testowac, czy izolowac.
    > Jak chory, to i tak izolowac trzeba.
    > A na wczesnym etapie test moze nie wykryc, wiec wypadaloby pare
    > dni poczekac z testem, a do tego czasu jednak izolowac.
    >
    > A niepotrzebna kwarantanna to tylko drobna strata dla gospodarki
    > :-)

    Zgony tez sa niepotrzebna strata...

    > Za to test by sie przydal w razie pozniejszych komplikacji - nie
    > trzeba byloby pod szpitalem czekac pare godzin na przyjecie.

    > Nie mam powodu nie wierzyc, skoro mowilo sie o 50 tys - to i 80
    > wyglada na mozliwe.
    > Ale to bylo raczej chwilowe maksimum, wiec moze po prostu sie
    > zapychalo i postarali sie zmniejszych.

    Super, 80tys przepustowości ktore to 80 tysiecy zapachało system wiec
    zmniejszyli.
    widze ze ty rozumiesz przepustowosc tak samo jak politycy... czyli po
    swojemu :)

    > Dzisiejsze info - 40 tys testow, w tym 10 tys antygenowych.

    > Tak czy inaczej - zaszczepimy i testy nie beda potrzebne :-)
    > A szczepionka pewnie tansza niz test, to sie testowac nie oplaca.
    >
    > Ale ... ja bym sie raczej doszukal jaki jest harmonogram dostaw.
    > Bo potem trzeba bedzie szczepionke szybko zuzyc.
    > A danie dwoch zastrzykow 30 mln obywateli chyba nie przekracza
    > mozliwosci naszej "sluzby zdrowia" ..

    To nie jest info ode mnie tylko od ministra.
    Zakładajac idealne działanie - minister przewiduje ze zaszczepienie
    38mln ludzi potrwa prawie 3 lata...

    > Jak u grypy - pare dni ?
    > Karetka z portu do szpitala jedzie godzine ?

    > Totez wtedy 14 osob umarlo. Tym niemniej jakies 99% przezywa -
    > czesc calkiem bezobjawowo, czesc ma goraczke i pare innych
    > objawow, czesc wymaga dotleniania lub respiratora - i czesc z nich
    > wyzdrowieje bez zadnych lekow.

    > Ale respirator czesto pomaga.

    Oczywiście. Czesto sam tlen pomaga.
    A dzis słyszałem ze w krytycznej sytuacji tlen natleniaja poza
    organizmem.
    Kosmos... Tylko ze to dotyczy kilku pacjentów.
    A reszta... Uda sie albo sie nie uda...

    > Ale czy ja chce zabierac?
    > Ja mowie, ze mial pecha, ale niewielka strata spoleczna.

    Mała strata spoleczna?
    Zartujesz?

    > Ba - ZUS to nawet powie, ze jest zysk :-()

    A to jest inna inszosc...
    Ale to juz by była teoria spiskowa szyta grubymi nicmi.

    > Wsrod 400 tys ... nie tak znow duzo.
    > Trzeba by popatrzec w poprzednie lata.

    A, no to jak 40 tysiecy dodatkowych zgonów to mało to ja mowie pas.

    > Ja tu nawet na szczepienia nie czekam, bo przy masowym umieraniu
    > prawdopodobnie byly masowe zarazenia .. i silniejsze organizmy
    > przetrwaja.

    czyli co? Zakład?

    > https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/
    >
    > Tylko tu maja jakis Z-score, nie wiem czy on troche nie klamie.
    > I juz tu widac, ze np w Hiszpanii w 24 tygodniu bylo mniej niz
    > normalnie ... ale potem przyszla druga fala.
    >
    > a tu sa surowe liczby tylko obsluga dla ambitnych
    > https://ec.europa.eu/eurostat/web/population-demogra
    phy-migration-p
    > rojections/data/database?node_code=demomwk

    > Ale puszczono juz latem. A rozdmuchalo sie dopiero we wrzesniu.

    Latem dzieci nie chodziły do szkoły.
    No i pogoda wydaje sie ze robi ogromna roznice.

    > Tylko ze juz wiecej nosicieli bylo. Ale jednak dopiero ten
    > wrzesien jakis tragiczny ...

    > Poczekajmy pare dni - ilosc nowych zakazen ponoc spada, wysoka
    > smiertelnosc moze byc skutkiem wczesniejszego maksimum zakazen, to
    > sie okaze, czy smiertelnosc tez spada, czy ktos tu kreci :-)

    Czekam od poltora miesiaca...

    html

    > No wlasnie ... to co ja mam pomyslec o autorach artykulu ? :-P

    Ze porownywali skale?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż