  • 1. Data: 2020-11-29 06:29:54
    Temat: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,265548
    23,proboszcz-oglosil-po-siedmiu-latach-poswiecenie-t
    ej-hali-jest.html
    > 27 listopada 2020 | 20:48
    >
    > Po siedmiu latach od wybudowania hali widowiskowo-sportowej w
    > Gryficach proboszcz tamtejszej parafii ksiądz Kazimierz Półtorak
    > ogłosił na antenie katolickiego Radia Plus Gryfice, że poświęcenie
    > tego obiektu jest nieważne, bo dokonał go inny ksiądz. Tym innym
    > księdzem był profesor Wiesław Dyk, wykładowca Wydziału Teologicznego
    > Uniwersytetu Szczecińskiego. To on siedem lat temu przyjechał na
    > motorze na uroczystość otwarcia i poświęcenia hali. O modlitwę
    > poprosiły go władze powiatu.

    Taki ciekawy (a przynajmniej poprawiający humor niezainteresowanym)
    problem prawny ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-11-29 15:21:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 06:29, A. Filip pisze:
> [...]
    ej-hali-jest.html

    > Taki ciekawy (a przynajmniej poprawiający humor niezainteresowanym)

    Nie jestem znawcą tego prawa, ale mniej więcej to wynika z Kodeksu. nie
    wiem, czym w praktyce miałoby to skutkować. nie ma obowiązku święcenia
    sal sportowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-11-29 16:21:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    >>
    > Nie jestem znawcą tego prawa, ale mniej więcej to wynika z Kodeksu. nie
    > wiem, czym w praktyce miałoby to skutkować. nie ma obowiązku święcenia

    Ma skutkować kolejnym haraczem za kolejne poświęcenie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2020-11-29 20:11:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 16:21, RadoslawF pisze:

    > Ma skutkować kolejnym haraczem za kolejne poświęcenie.

    Jeśli to faktyczny cel. to z lokalnym proboszczem jest gorzej, niż
    średnia. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-11-29 20:17:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jeśli to faktyczny cel. to z lokalnym proboszczem jest gorzej, niż
    > średnia. :-)

    W Gazecie Wyborczej w wersji bezpłatnej bez ograniczeń nie ma co
    proboszcz powiedział "słowo w słowo". Co to "może sugerować"
    prawnikowi? :-) "Streszczenia" Gazety Wyborczej "bywają stronnicze"
    bardziej niż dziennikarska przeciętna IMHO.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2020-11-29 20:57:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 20:17, A. Filip pisze:
> [...]
    > prawnikowi? :-) "Streszczenia" Gazety Wyborczej "bywają stronnicze"
    > bardziej niż dziennikarska przeciętna IMHO.

    Ksiądz mógł powiedzieć cokolwiek w praktyce. Ważne, co chcieli usłyszeć
    dziennikarze.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-11-29 23:32:40
    Od: Kviat

    > Ksiądz mógł powiedzieć cokolwiek w praktyce. Ważne, co chcieli usłyszeć
    > dziennikarze.

    Dramatem tego kraju jest to, że kogoś obchodzi co powiedział jakiś
    klecha. Nie ważne, czy to jakiś dziennikarz przekręcił czy nie - nie ma
    kompletnie znaczenia jakiego koloru są są piórka aniołków.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 8. Data: 2020-11-30 01:10:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-29 o 23:32, Kviat pisze:

    > Dramatem tego kraju jest to, że kogoś obchodzi co powiedział jakiś
    > klecha. Nie ważne, czy to jakiś dziennikarz przekręcił czy nie - nie ma
    > kompletnie znaczenia jakiego koloru są są piórka aniołków.

    Się nie znasz.
    Już w średniowieczu powstawały "poważne dzieła religijne"
    omawiające powszechnie znany problem, ile diabłów mieści się
    na czubku igły.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-11-30 11:19:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    tej-hali-jest.html

    >Taki ciekawy (a przynajmniej poprawiający humor niezainteresowanym)

    Moze by go tak podkablowac do Krajowej Rady za podwazanie kompetencji
    kolegi po fachu ? :-)

    Ciekawe czy sie doczeka zaproszenia :-)

    Ale mysle, ze jakis okres waznosci swiecenia warto by wprowadzic - np
    10 lat :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-11-30 11:41:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dramatem tego kraju jest to, że kogoś obchodzi co powiedział jakiś
    >klecha. Nie ważne, czy to jakiś dziennikarz przekręcił czy nie - nie
    >ma kompletnie znaczenia jakiego koloru są są piórka aniołków.

    Przeciez Ciebie tez obchodzi - patrzysz co oni mowia, czy raczej - co
    wyczytasz w mediach, a nawet na to, czego nie mowia, i oceniasz.

    A tu akurat - intencja dziennikarzy jest raczej jasna - pokazuja
    wypowiedz ksiedza jako kuriozum ... i jesli reszta spoleczenstwa tak
    samo na to patrzy, to powinienes sie cieszyc.

    Gorzej, jak jakis radny zacznie sie domagac prawdziwego poswiecenia.
    Albo jak sie hala zawali czy spali :-)

    J.