  • 81. Data: 2020-12-01 19:37:09
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > w sumie się da, przecież osoby na kwarantannie kontroluje policjant, to
    > sam siebie może kontrolować i to 24h na dobę! :P

    A jakby jeszcze drzwi na klucz zamknął, kazał się żonie rozejść i na
    końcu jej pałą przywalił jakby pyskować zaczęła to już w ogóle nie do
    odróżnienia od tego oryginalnego w robocie:P

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-12-01 19:37:28
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Michal Jankowski w

> [...]
    7.0.0.1...

    > https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    > Aktualizowane raz na miesiąc w połowie miesiąca.

    do 40 tygodnia włącznie różnica około 4k czyli jakieś 1.3%.

    A od 41 tygodnia 31k/45k, czyli zajebisty wzrost

    Spokojnie można wyciągnąc wnioski, że nie leczyli się ludzie ze strachu
    przed kowidem na inne dolegliwości i zmarli po pół roku bez leczenia --
    dobrze to o państwie nie świadczy ta statystyka.

    --
    'Tom N'

  • 83. Data: 2020-12-01 19:55:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2020 o 16:22, J.F. pisze:

    > a) delegowac do odbywania sluzby w domu :-)
    > b) powiadomic Sanepid, i niech ich skieruje na kwarantanne,

    Tego brakło właśnie. :-) W panice nikt nie wiedział, a potem do tyłu nie
    za bardzo się dało.

    > Masz na mysli Covid-19? Bo COVER to nie rozumiem ...

    Tak :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2020-12-01 19:56:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > w sumie się da, przecież osoby na kwarantannie kontroluje policjant, to
    > sam siebie może kontrolować i to 24h na dobę! :P

    I co on tam będzie robił? I najważniejsze: Kto go będzie nadzorował? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 87. Data: 2020-12-01 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Gdzie sa dostepne ?
    > Bo rocznik statystyczny to poda sume roczna i za dwa lata :)

    Na stronie GUSU masz pliki xls za ostatnie chyba 10 lat - tydzien po
    tygodniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 86. Data: 2020-12-01 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A na swiecie ?

    Nie mam pojecia.
    Odnosze sie tylko do tego ze jest lek na grype.

    > No fakt, wychodzi na to, ze jest.
    >
    > Choc jesli nie podaja na poczatku, a potem nie pomaga ... to moze
    > sie okazac, ze jakby go nie bylo ...
    >
    > Farmacja robi postep :-)

    Nie da sie ukryc. Musi, biorąc pod uwage co robimy z nasza planeta...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 85. Data: 2020-12-01 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dac sie dalo, bo jakos od zera testow doszlismy do 50 tys na dobe.
    >
    > Sprzetu pewnie troche bylo, moze trzeba bylo odkurzyc, ludzi
    > troche tez, odczynniki specyficzne pewnie trzeba bylo kupic.
    >
    > Sprzetu troche dokupiono ... no i tu sie robia schody, bo jak
    > rozbudowales do 50 tys/dobe, to do np 5 mln trzeba rozbudowac
    > jeszcze ze 100 razy ...

    A jakis złoty srodek pomiedzy 50 tysi a 5mln na dobe?

    > IMO to maja te same problemy - bylo tych laboratoriow tyle, ile
    > bylo potrzebne w spokojnych czasach, czyli niezbyt duzo, i jak
    > nagle potrzeba tysiac razy wiecej, to sie robia schody.
    > No chyba, ze zainwestowali troche w czasach ptasiej grypy ...

    Aha, czyli to ze testujemy prawie najmniej w europie to po prostu zbieg
    okolicznosci? A moze wraze siły fałszuja statystyki?

    > błedów.
    >
    > Podawalem. Moze niezbyt rzetelne.

    :))))
    Niewatpliwie oczekiwałbym wiarygodnej informacji a nie byle jakiej i
    nie na temat...

    > Mamy tez wyniki z innych miejsc, chocby z tego statku.

    Please, nie porownuj rzeczy nieporownywalnych.
    Statek, słabe zaplecze medyczne, brak wiedzy bo to był sam poczatek
    pandemii plus specyficzna klientela...

    > 1% ... w
    > kraju jakies 300 tys ofiar, niby duzo, ale naturalnych zgonow mamy
    > jakies 500 tys rocznie.

    400 tysiecy...

    > W dodatku wez pod uwage, ze atakuje najbardziej ludzi starych ..
    > wiec czesc ofiar i tak by umarla w ciagu roku.

    Albo w ciagu 20 lat... Osiagnałes własnie poziom Zenka - gratuluje.

    > A ci co przezyja ... za rok branza pogrzebowa bedzie miala straty
    > ?

    Chcesz sie załozyc ze nie odrobimy tych 30 tysiecy ofiar?

    > Niby latwo przewidziec druga fale, ale po fakcie to kazdy wrozbita
    > madry :-)

    Ale jakie po fakcie?
    Przed faktem było mowione to samo.

    > Nie wiem, co pewien czas podawano ile testow zrobiono, i ilosc
    > rosla.

    No to jak nie wiesz to doczytaj.
    Zmienił się minister zdrowia i stwierdził ze bedziemy testowac tylko
    tych co maja objawy.

    > Sa nawet dane codzienne.
    > https://www.termedia.pl/mz/Ile-dziennie-wykonuje-sie
    -testow-na-koro
    > nawirusa-,39038.html
    >
    > https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/mniej-testow-
    na-koronawirusa
    > -to-mniej-potwierdzonych-zachorowan-analiza,1029808.
    html

    > Widac ten wrzesniowy spadek, ale przydalyby sie kolejne dni - czy
    > to krecia robota, czy chwilowe zawirowanie.
    >
    > Byly tez akcje np testowania gornikow.

    To było wczesniej.

    > P.S. I tu masz przyklad pismackiej rzetelnosci.
    > 4 testy na milion mieszkancow w tydzien ... to ile tych testow tak
    > dokladnie ?

    Tu czyli gdzie?
    Mozesz zacytować o co ci dokładnie chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 88. Data: 2020-12-01 20:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    [...]
    >A jakis złoty srodek pomiedzy 50 tysi a 5mln na dobe?

    Czy nie chciales wszystkich przetestowac ?
    To przy 500 tys zajmie to ponad 2 miesiace ... to sie przetestowani
    moga zarazic :-)

    >Aha, czyli to ze testujemy prawie najmniej w europie to po prostu
    >zbieg
    >okolicznosci? A moze wraze siły fałszuja statystyki?

    Po pierwsze - nie wiadomo jaka metoda oni testuja, moze doliczaja te
    szybkie-kiepskie testy.

    Po drugie - jak to zwykle sie okazuje, ze maja wiecej srodkow ... ale
    tez nie testuja wszystkich.

    Patrze gdzies w media - USA robia milion testow dziennie. Czyli
    przetestowanie wszystkich zajeloby im ponad rok ...

    >:))))
    >Niewatpliwie oczekiwałbym wiarygodnej informacji a nie byle jakiej i
    >nie na temat...

    No miales jakiegos ordynatora, rzekomo od czeskiego rzadu itp.

    >Please, nie porownuj rzeczy nieporownywalnych.
    >Statek, słabe zaplecze medyczne,

    Stal w porcie Jokohama.

    >brak wiedzy bo to był sam poczatek pandemii
    >plus specyficzna klientela...

    Owszem, duzo staruszkow ..

    >Albo w ciagu 20 lat... Osiagnałes własnie poziom Zenka - gratuluje.

    No ale tak mowia - mlodzi rzadko choruja.

    >Chcesz sie załozyc ze nie odrobimy tych 30 tysiecy ofiar?

    Raczej chce powiedziec, ze ci co przezyja to widac silne organizmy ...
    i moga w kolejnym roku nie odejsc ...

    >Ale jakie po fakcie?
    >Przed faktem było mowione to samo.

    Co mowiono - ze bedzie u nas 30 tys zarazen dziennie ?

    >No to jak nie wiesz to doczytaj.
    >Zmienił się minister zdrowia i stwierdził ze bedziemy testowac tylko
    >tych co maja objawy.

    IMO - z tym zawsze bylo u nas kiepsko.
    Testow dla wszystkich nie starczy :-(

    No ale skoro juz doszlismy, ze wszystkich nie przetestujemy w tydzien
    ... to czy warto testowac masowo ... i kogo ?

    Te ostatnie dni sa ciekawe - ograniczenia ministerialne, czy
    faktycznie ubywa ciezkich przypadkow i lekarze nie kieruja.

    Statystyki zgonow jakos sie nie uspokoily.

    na-koronawirusa
    html

    >Tu czyli gdzie?
    >Mozesz zacytować o co ci dokładnie chodzi?

    W linku powyzej.
    A o co chodzi - powtarzaja jak malpy "4 testy na milion mieszkancow" i
    sie nie zastanowia, ze cos tu nie tak ...

    J.

  • 89. Data: 2020-12-01 20:26:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 01.12.2020 o 16:29, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >I co on tam będzie robił?

    Sluzyl.

    >I najważniejsze: Kto go będzie nadzorował? :-)

    Przelozony. W koncu jest na sluzbie :-)

    J.

  • 91. Data: 2020-12-01 20:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

> [...]
    > strachu przed kowidem na inne dolegliwości i zmarli po pół roku
    > bez leczenia -- dobrze to o państwie nie świadczy ta statystyka.

    Powiedziałbym jednak ze podejrzanie duza korelacja miedzy nagłym
    wzrostem ilosci chorych na covid a ta niby reakcja na nieleczenie przez
    pol roku.
    Nie sadzisz?

    BTW
    tydzien 46 - prawie 16 tysiecy zgonów
    tydzien 47 - niecałe 14 tys ale to niepełne dane wiec pewnie tez bedzie
    finalnie ponad 15.

    To razem juz mamy grubo ponad 40 tysiecy nadmiarowych zgonów.

    A wyraportowane na covida ile? 13 tysiecy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.