  • 191. Data: 2020-12-13 17:57:09
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.12.2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Wczesniej szacowałem na 470 ale rzeczywiście moze być wiecej.
    > 500 tysiecy to juz by był rekord rekordów.

    Policzyłem i wyszło mi, że na koniec roku może być 461~505 tysięcy, zaś
    średnio 468 tysięcy.

    --
    Robert Tomasik

  • 192. Data: 2020-12-13 18:06:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2020 o 17:54, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > Podstawowymi przyczynami zgonów są choroby układu krążenia i choroby
    > nowotworowe - obie grupy powodują ok. 70 proc. wszystkich zgonów.

    Każdy z nas ostatecznie umiera w wyniku zatrzymania akcji serca. Jak nei
    wiadomo, na co ktoś zmarł, to się wpisuje niewydolność
    oddechowo-krążeniową. Stąd taki wynik statystyki.

    --
    Robert Tomasik

  • 193. Data: 2020-12-14 00:40:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Policzyłem i wyszło mi, że na koniec roku może być 461~505 tysięcy, zaś
    > średnio 468 tysięcy.

    Temat mnie zaintrygował tak, że postanowiłem się temu dokładniej
    przyjrzeć. Przede wszystkim w różnych tygodniach w ciągu ostatnich 20
    lat różnie bywało. Stosując do tych tygodni regresję liniową, to mi
    wyszło, że średnia na 2020 rok tak liczona waha się 6868 ~ 8713. Licząc
    obszar spodziewany na 2020 rok wyszło mi, że do 15 tygodnia spokojnie
    mieściliśmy się. Do 30tego raz było więcej, ram mniej. Problem jest od
    31 tygodnia, czyli mniej więcej od przełomu lipca i sierpnia. "Tragedia
    zaczęła się od połowy września.

    Stosując znowu regresje liniową oszacowałem, że w brakujących tygodniach
    będzie około 150% średniej z poprzednich lat, a to daje oszacowanie na
    koniec roku w sumie mniej więcej 250 tysięcy zgonów, przy średniej z
    pozostałych lat 180 tysięcy. To wygląda na jakieś 70 tysięcy więcej.

    --
    Robert Tomasik

  • 194. Data: 2020-12-14 07:32:59
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Każdy z nas ostatecznie umiera w wyniku zatrzymania akcji serca. Jak nei wiadomo,
    na co ktoś zmarł, to się wpisuje niewydolność
    oddechowo-krążeniową. Stąd taki wynik statystyki.

    i juz wiadomo dlaczego statystyki z Polski lądują w kiblu :-)

  • 195. Data: 2020-12-14 11:31:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Dec 2020 17:19:00 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Też się dziwię. Wrzuciłem w EXCELa te dane z poprzedniego posta. Dla
    > trendu liniowego wychodzi mi spodziewany w tym roku wynik 405 tysięcy.
    > Wielomian 2 stopnia daje 411 tysięcy. 3-go stopnia 416 tysięcy. 4-tego
    > stopnia 425 tysięcy, ale wyższe stopnie sugerują, że w zeszłym roku
    > mieliśmy apogeum i powinno to radykalnie spadać. Czemu ktoś przyjął, ze
    > akurat 4 stopień będzie najlepszy?

    Ja wziąłem dane z GUS:
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    a dokładnie 'Zgony według tygodni. Tablice w formacie XLSX w pliku ZIP':
    https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/
    pl/defaultaktualnosci/5468/39/2/1/dane.zip

    Na razie są zgony do 44. tygodnia włącznie i po zsumowaniu wychodzi 363
    327.
    Zakładając 14 000 zgonów tygodniowo (14 115 było w tygodniu 26.10 - 1.11)
    dojdzie jeszcze 126 000, czyli w całym roku ~489 tys.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 196. Data: 2020-12-14 11:32:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 11 Dec 2020 16:59:46 GMT, Budzik napisał(a):

    > Czy dobrze rozumiem, ze Polska oczywiście w tym programie nie
    > uczestniczy?

    Bez jaj; razem z Niemcami?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 198. Data: 2020-12-14 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > --Srednia w Polsce z ostatnich 10 lat to 390 tysiecy. W tym roku
    > zapewne około 470.
    >
    > pozyjemy zobaczymy
    >
    > --Pandemia oficjalnie do konca roku: zakładam ze około 25 tysiecy.
    >
    > jak wyzej
    >
    > --Czyli 55 tysiecy to nieoficjalne ofiary pandemi.
    >
    > nonsens, blokowanie szpitali przez ofiary strasznego wirusa
    > powoduje zwiekszenie zgonow z innych przyczyn

    Tego nie wiemy czy to ofiary bezposrednie czy posrednie covida.
    Ale zarowno takie jak i takie to nieoficlane ofiary pandemii.
    Bo zmniejszony dostep do opieki medycznej to rowniez wynik pandemii.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 197. Data: 2020-12-14 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Policzyłem i wyszło mi, że na koniec roku może być 461~505
    > tysięcy, zaś średnio 468 tysięcy.

    Srednio 468? Co to za srednia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 199. Data: 2020-12-14 14:35:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >55 lat, osobom mającym bliski kontakt zawodowy lub rodzinny z dziećmi
    >oraz z osobami w wieku podeszłym lub przewlekle chorymi, pracownikom
    >ochrony zdrowia, szkół, handlu, transportu, funkcjonariuszom
    >publicznym, pensjonariuszom domów spokojnej starości, domów pomocy
    >społecznej oraz innych placówek zapewniających całodobową opiekę
    >osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym
    >wieku), zgodnie z rekomendacjami Rady Sanitarno-Epidemiologicznej,
    >będącej organem doradczym Głównego Inspektora Sanitarnego.

    Ale o co chodzi - ze sie nie zaszczepili na grype, choc powinni, czy
    ze nikt im nie powiedzial, ze powinni, czy ze by nie umarli na Covid,
    gdyby sie zaszczepili na grype ?

    Bo w tym roku to szczepionek zabraklo, widac chetnych jest duzo.

    Dodaj ogolnie niska smiertelnosc zwyklej grypy - choc niektorzy
    sugeruja, ze porownywalna z Covid, tudziez rozne aferki z tymi
    szczepionkami ...

    J.

  • 200. Data: 2020-12-14 14:40:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >4. CHOROBY UKŁADU ODDECHOWEGO
    >20371 zgonów to ogólna liczba, na którą w głównej mierze składa się
    >12250 przypadków zgonów osób w wyniku zapalenia płuc oraz 6438 w
    >następstwie przewlekłych chorób dolnych dróg oddechowych.

    >ponad 12 000 na zwykle zapalenie pluc ?

    Dawniej to byla choroba potencjalnie smiertelna, teraz ... raczej
    niezwykle, tylko wyjatkowo ciezka postac, skoro nawet w szpitalu nie
    dali rady - bo zakladam, ze pacjent do szpitala trafil.

    >szok ! czyli kolejne masowe szczepienia sie szykuja :-)

    Tylko na co - bo przyczyn zapalenia pluc moze byc duzo.
    Zdaje sie, ze grypa tez.

    >no i najlepsze na koniec:
    >Według rekomendacji WHO oraz Rady Unii Europejskiej, poziom
    >wyszczepialności powinien wynosić 75% dla osób powyżej 65 roku życia,
    >w Polsce poziom ten oscyluje na poziomie 14,2% i pozostaje nadal
    >jednym z najniższych w Europie.

    >trzeba wezwac premiera aby w trybie natychmiastowym wprowadzil
    >przymusowe szczepienia dla seniorow, lekarzy ktorzy odmowia
    >przymusowych szczepien wcielic do wojska i w razie >odmowy wykonania
    >rozkazu pluton egzekucyjny :-) teraz juz wiecie czemu tak dostajecie
    >w dupe ?

    Ale masz na mysli szczepienia na grype ?

    Bo to by trzeba zrobic wykres podobny do tego na euromomo.eu - moze u
    nas nie jest grypa az taka grozna.

    J.