  • 101. Data: 2020-12-02 19:59:47
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsAC87AB79C3F9Cbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Dzisiaj rano.

    >>> https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-02/szcze
    pienia-na-covid-19-konferencja-premiera-ogladaj-od-g
    odz-1245/

    >A dziennikarze nie zapytali? :)

    Nie wiem czy mogli - pewnie formula zdalna :-)

    >Kiedys nie oznacza tu i teraz bo sie rzadzacy nie potrafili
    >przygotować. No ale rozumiem: kto umrze ten umrze...

    Leku nie ma.

    >Masakra. Nawet zartowac tak nie mozna.

    Nie wypada, ale to szczera prawda :-(

    >No to moze sprawdz zanim zaczniesz podwazac dane?

    Ogolnie wiem, ze fluktuuja. A czasem gorzej.

    >W ostatnich latach najgorszy wynik to było 414 tysiecy ale srednia z
    >ostatnich 4 lat to 404 tysiace.
    >Obecnie idziemy na 460 a moze i 470 tysiecy...

    No, jest to jakis argument. Ciekawe ile z tego to COVID, a ile
    utrudniony dostep do lekarza.

    Tylko ... w 38 mln kraju o sredniej dlugosci zycia 80 lat powinno
    srednio umierac 475 tys.

    >Zapytaj sie tych co powinni wiedziec, maja narzedzia, testy, moga
    >zarzadzic badanie przesiewowe, sprawdzic...
    >A nie, przeciez ta wiedza nikomu do niczego nie jest potrzebna...

    Dobry argument, ale zwalac bez wiedzy na szkoly tez nie wypada :-)

    >Mnie nie interesuja dane które maja mało sensu i sa sterowalne a za
    >takie uznaje dane o ilosci zakazonych czy nawet dane o ilosci zgonów
    >covidowych.
    >Dlatego opieram sie na zgonach ogolnie.

    W zasadzie slusznie ... ale te dane tez sterowalne :-)

    J.

  • 102. Data: 2020-12-02 20:54:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie wiem czy mogli - pewnie formula zdalna :-)

    XXIw. Tłumaczenie sie formuła to juz chyba nie tylko głupota ale i
    impertynencja...

    > Leku nie ma.

    Zaciałes sie?

    > Nie wypada, ale to szczera prawda :-(

    > Ogolnie wiem, ze fluktuuja. A czasem gorzej.

    No to chuja wiesz :)))

    > No, jest to jakis argument. Ciekawe ile z tego to COVID, a ile
    > utrudniony dostep do lekarza.

    A jakie to ma znaczenie?

    > Tylko ... w 38 mln kraju o sredniej dlugosci zycia 80 lat powinno
    > srednio umierac 475 tys.

    Ciekawe spostrzezenie, niemniej to temat na inny watek.

    > Dobry argument, ale zwalac bez wiedzy na szkoly tez nie wypada :-)

    Ja nie zwalałem, podałem jako jeden z argumentów "co sie zmieniło".

    > W zasadzie slusznie ... ale te dane tez sterowalne :-)

    Te o zgonach? To juz musiałoby być fałszerstwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 103. Data: 2020-12-02 21:03:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :

    > No to moze sprawdz zanim zaczniesz podwazac dane?
    > W ostatnich latach najgorszy wynik to było 414 tysiecy ale srednia z
    > ostatnich 4 lat to 404 tysiace.
    > Obecnie idziemy na 460 a moze i 470 tysiecy...

    Ilu z nich zmarło na Covida, bo był silniejszy od organizmu, a ilu
    zmarło, bo nie mieli opieki lekarskiej na inne choroby? W porównaniu
    z zeszłym rokiem o 90% zmalała ilość wizyt u kardiologów. 90% mniej
    w przypadku niektórych innych chorób.

    Weźmy przypadek opisany wczoraj. 80 letni pan miał udar. To sytuacja
    bezpośrednio zagrażająca życiu. Jak obfite krwawienie z otwartej
    rany. Żeby osoba w tym wieku nie została warzywem, musi natychmiast
    (czytaj: do 2 godzin) trafić do leczenia. Pana wożono 7 (słownie:
    siedem) godzin karetką po różnych szpitalach, które nie chciały go
    przyjąć. Przyjęto go w końcu w tym pierwszym. No i po 20 minutach od
    przyjęcia zmarł. W międzyczasie zrobiono wymaz. Miał Covid. Zmarł na
    Covid, czy na udar? Czy może z powodu Covida?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 104. Data: 2020-12-02 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

> [...]
    > po 20 minutach od przyjęcia zmarł. W międzyczasie zrobiono wymaz.
    > Miał Covid. Zmarł na Covid, czy na udar? Czy może z powodu Covida?

    Tak naprawde to dla mnie ma drugorzedne znaczenie to czy ktos umarł
    dlatego ze złapał covida i za pozno trafił do lekarza, czy moze dlatego
    ze nie dojechała kartka i umarł na zawał.
    Wazny jest efekt czyli ogromna ilosc zgonów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 105. Data: 2020-12-02 22:05:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 21:03, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > zmarło, bo nie mieli opieki lekarskiej na inne choroby? W porównaniu z
    > zeszłym rokiem o 90% zmalała ilość wizyt u kardiologów. 90% mniej w

    Bardzo celna uwaga. Masa ludzi umiera na inne choroby z tego powodu, że
    nie ma pomocy z powodu COVIDa. Dlatego wymyślono tę statystykę z
    chorobami współistniejącymi, bo inaczej by się okazało, że umieralność
    osób niezarażonych drastycznie wzrosła.

    Weźcie pod uwagę, że przykładowo spadła śmiertelność w wyniku
    nieszczęśliwych wypadków. Ludzie nie jeździli (wypadki drogowe) i
    pracowali zdalnie, więc trudno o wypadki.

    --
    Robert Tomasik

  • 106. Data: 2020-12-02 22:08:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 20:54, Budzik pisze:
    > Te o zgonach? To juz musiałoby być fałszerstwo.

    Fałszerstwo to by było, gdyby podawali fałszywe dane. A oni po prostu
    manewrują statystykami. Zmienne: ilość badań i rodzaj badań oraz ilość
    stwierdzonych pozytywnych wyników nie są niezależne w rozumieniu
    statystycznym. Da się tak dopierać ilość badań, by otrzymać pożądany
    wynik udziału pozytywnych wyników - o ilości nie wspominając, boi to
    oczywiste, że im, więcej badań, tym więcej pozytywnych wyników.

    --
    Robert Tomasik

  • 107. Data: 2020-12-02 22:09:58
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-02 o 21:03, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]

    > w końcu w tym pierwszym. No i po 20 minutach od przyjęcia zmarł. W
    > międzyczasie zrobiono wymaz. Miał Covid. Zmarł na Covid, czy na udar?

    Pan miał udar. Szpital zanotował, że umarł na covida, bo chcieli chronić
    swoje tyłki.

    --
    animka

  • 108. Data: 2020-12-03 01:40:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > dlatego ze złapał covida i za pozno trafił do lekarza, czy moze
    > dlatego ze nie dojechała kartka i umarł na zawał. Wazny jest efekt

    Jeśli zwiększona umieralność jest spowodowana wirusem, no to trudno.
    Gorzej, jeżeli jest to wynikiem siania paniki i spowodowanego tym
    paraliżu służby zdrowia. W wielu tych wypadkach pewnie pacjent i tak by
    zmarł. Natomiast nie jest na pewno normalną sytuacja, że karetek zaczyna
    brakować, bowiem robią za "przechowalnię" pacjentów i krążą z nimi, bo
    nie ma jasnej procedury, kto pacjenta ma przyjąć. U mnie w mieście jest
    o tyle niezła z tym sytuacja, że jest jeden szpital. Przynajmniej nie ma
    - albo w niewielkim zakresie - jest stosowana spychoterapia. Kolejne
    szpitale są oddalone o te 30 km.

    Moim zdaniem brakuje po prostu koordynatora. Rzecz w tym, że te szpitale
    kierują się względami rynkowymi. Mamy próbkę, co by się stało w razie
    wojny, gdzie szpitale by uznały, że im się nie opłaca ratować żołnierzy,
    bo więcej dostają za - przykładowo - korektę "cycków" u kobiet. Ja
    rozumiem, że nie da się pewnie ich zmilitaryzować, ale powinniśmy
    wyciągnąć z tego wnioski. To samo w wypadku Pogotowia Ratunkowego. Już w
    latach 90-tych mówiło się, że powinno trafić w struktury Straży
    Pożarnej, albo mieć samo podobną strukturę.

    --
    Robert Tomasik

  • 109. Data: 2020-12-03 11:38:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    Pytanie - czy Covid sie nie przyczynil do tego udaru.
    Bo roznie pisza.
    No i sporo udarow chorzy jednak przezywaja, mimo braku szybkiej
    pomocy, tylko potem sa polowicznie sparalizowani.
    Wiec moze jednak Covid zawinil ...

> [...]
    >dlatego
    >ze nie dojechała kartka i umarł na zawał.
    >Wazny jest efekt czyli ogromna ilosc zgonów.

    Tylko wiesz - karetka dojechala, tylko potem cos za dlugo trwalo.
    I byc moze przez to nie dojechala do kolejnego pacjenta z zawalem.

    To IMO jest wina rzadu, ktory jakos nie potrafi zorganizowac
    sensownego dzialania, bo nikt mi nie powie, ze karetka ma jezdzic z
    pacjentem od szpitala do szpitala.

    Ale ... wirus chyba moze zwiekszyc ilosc zawalow, czy to przez zwykle
    niedotlenienie, czy jakies dalsze dzialania.

    J.

  • 110. Data: 2020-12-03 11:43:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Budzik napisał(a) :

> [...]
    >zmarło, bo nie mieli opieki lekarskiej na inne choroby? W porównaniu
    >z zeszłym rokiem o 90% zmalała ilość wizyt u kardiologów. 90% mniej w

    Ile to mamy ostanio - ~600 zgonow dziennie "z powodu wirusa", a moze
    tylko "z wirusem".

    A statystyki zgonow ogolnych sugeruja, ze mamy ok 7 tys zgonow wiecej
    tygodniowo, czyli ok 1000 dziennie.

    Blisko. Teraz, bo wczesniej to chyba roznie.

    J.