  • 1. Data: 2020-11-27 09:22:56
    Temat: postepowanie adminstracyjne niby zakonczone a znowu ponowione
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    2 lata temu w marcu Powiatowy sanepid rozpoczął ze mną sprawę o złe
    opisy suplementów na aukcjach. Po pismach i tonach papierów zdecydował a
    końcu "sprawa zostaje zakończona wszystkie zarzuty oddalone jako
    niezasadne, decyzja jest końcowa i ostateczna."

    Teraz dostałem pismo z Wojewódzkiego sanepidu że sprawę ponawiają.
    Wildze że po zakończeniu i oddaleniu wszystkich zarzutów 3 miesiące
    później w czerwcu Powiatowy sanepid przesłał wszystkie papiery do
    Wojewódzkiego powiadamiając go o naruszeniu prawa.

    Logicznie mi się to nie układa, dlaczego urząd uznający moja sprawę w
    jednym momencie za zakończona ostatecznie po 3 miesiącach powiadamia o
    niej wyższa instancje i ponownie rozpoczyna to samo postępowanie na
    dokładnie tych samych dokumentach i zarzutach.

    Czy jest zgodne z prawem takie postępowanie urzędu?

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 2. Data: 2020-11-27 09:53:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 09:22, cyklista pisze:

> [...]
    > dokładnie tych samych dokumentach i zarzutach.
    >
    > Czy jest zgodne z prawem takie postępowanie urzędu?

    Dostałeś decyzję administracyjną o zakończeniu? Bo to, że "Pani Jasia"
    powiedziała, że kończą, to w praktyce niekoniecznie działa. Jeśli
    dostałeś decyzję, to bądź uprzejmy napisać, na jakiej podstawie prawnej
    to wydali. Jest na wstępie decyzji.

    Postępowania administracyjne generalnie są prowadzone w oparciu o Kodeks
    Postępowania Administracyjnego, ale jest masa ustaw szczególnych i nie
    chce mi się analizować, jakie przepisy oznaczeń suplementów dotyczą akurat.

    Organ zwierzchni może uchylić nawet decyzję o zakończeniu, ale do tego
    też powinno być jakieś postanowienie z pouczeniami.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-11-28 09:30:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > powiedziała, że kończą, to w praktyce niekoniecznie działa. Jeśli
    > dostałeś decyzję, to bądź uprzejmy napisać, na jakiej podstawie prawnej

    Dostałem jak juz napisałem poprzednio:
    Na podstawie (cała strona podstaw wymieniona) orzeka: umorzyć
    postępowanie w sprawie jako bezprzedmiotowe w całości

> [...]
    > chce mi się analizować, jakie przepisy oznaczeń suplementów dotyczą akurat.

    cała masa przepisów głownie rozporządzeń parlamentueuropejskiego i rady
    mp:" art 7 ust1 lit. a ust.2 i ust.3, art9 ust.1 lit.b , art 18 ust 1
    rozporządzenia UE 1169/2011 z 25 pażdz. 2011

    > Organ zwierzchni może uchylić nawet decyzję o zakończeniu, ale do tego
    > też powinno być jakieś postanowienie z pouczeniami.

    Skoro może to chyba sprawa wyjaśniona i nic nie poradzę.
    i nie uchyla wcale decyzji a "zawiadamia o wszczęciu postępowania"
    Tylko zdziwiło mnie to dlaczego ten organ niższy pomimo umorzenia w
    całości przesyła zawiadomienie do organu wyższego o tym samym strasznym
    przestępstwie które przecież sam uznał za bezprzedmiotowe

    bo generalnie powołując się na cała stronę a4 artykułów twierdzi że
    skoro nastąpiło uchybienie to musi być wymierzona kara (a czego nie
    zrobił organ niższy), i uzasadnienie na 20 stron napisane.

    Sprawa dotyczy opisów aukcji suplementów, np. użycie słowa dawka a nie
    porcja, bo dawka sugeruje działanie lecznicze, użycie słowa "pomaga" w
    jakiejś chorobie a nie "wspomaga",

    Wszystko z powodu tego że producent zmienił rejestrację z zioła na
    suplement diety i już ten sam opis był za dużo mówiący i za dużo
    obiecujący dla suplementu pomimo tego że produkt w składzie pozostał
    taki sam i na aukcji były napisane tylko dokładnie to co w oryginalnej
    ulotce.

  • 4. Data: 2020-11-28 12:11:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 09:30, cyklista pisze:

    > Tylko zdziwiło mnie to dlaczego ten organ niższy pomimo umorzenia w
    > całości przesyła zawiadomienie do organu wyższego o tym samym strasznym
    > przestępstwie które przecież sam uznał za bezprzedmiotowe

    Nie wiemy, czy ten organ, czy inny. No i mamy dwuinstancyjność. Dziwi
    mnie tak długa zwłoka.

> [...]
    > obiecujący dla suplementu pomimo tego że produkt w składzie pozostał
    > taki sam i na aukcji były napisane tylko dokładnie to co w oryginalnej

    Podpowiem Ci, żebyś zwrócił na to uwagę, ze Rozporządzenia są
    opracowywane w obcym języku, a polski urząd opiera się na tłumaczeniu.
    Kiedyś stoczyłem bój z jednym z uważających się za guru sędziów. Czepił
    się zawodnika i chciał go zdyskwalifikować za to, że przyjechał na
    zawody z bronią w kaburze, podczas, gdy w przepisach polskich było, że
    ma ją przywieźć w "pudełku / pokrowcu". W przepisach oryginalnych po
    angielsku był "box / holster", ale jeszcze inny kolega, który to na
    polski język tłumaczył po prostu użył słowa "pokrowiec", bo nie sądził,
    że to ma znaczenie.

    Sprawdź, jak przepisy o oznaczeniach brzmią w oryginale, bo to, że ktoś
    przetłumaczył "pomaga / wspomaga", czy "dawka / porcja" może być
    wynikiem tłumaczenia, a nie merytorycznego znaczenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-11-30 08:06:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie wiemy, czy ten organ, czy inny. No i mamy dwuinstancyjność. Dziwi
    > mnie tak długa zwłoka.

    Dokładnie ta sama osoba. i tego nie rozumiałem jak można wydać
    postanowienie o umorzeniu a potem wysyłać wyżej to samo jako przestępstwo
    Zwłoka pewnie wynika z covida i szukania pieniedzy przez urząd gdzie się da

> [...]
    > przetłumaczył "pomaga / wspomaga", czy "dawka / porcja" może być
    > wynikiem tłumaczenia, a nie merytorycznego znaczenia.

    To cenna uwaga, bo są to właśnie wszystko tłumaczenia z angielskich
    wersji rozporządzeń, ale chyba trzeba poczekać najpierw na wymiar kary i
    dopiero jak będzie za wysoki dla mnie to uderzać w batalie prawną m.in.
    o tłumaczenia (wiadomo że poniżej pewnej kwoty kary i tak wygrana byłaby
    bardziej kosztowna)

  • 6. Data: 2020-11-30 15:43:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 08:06, cyklista pisze:

    > Dokładnie ta sama osoba. i tego nie rozumiałem jak można wydać
    > postanowienie o umorzeniu a potem wysyłać wyżej to samo jako przestępstwo
    > Zwłoka pewnie wynika z covida i szukania pieniedzy przez urząd gdzie się da

    Sanepid nie powadzi postępowań o przestępstwa.

> [...]
    > dopiero jak będzie za wysoki dla mnie to uderzać w batalie prawną m.in.
    > o tłumaczenia (wiadomo że poniżej pewnej kwoty kary i tak wygrana byłaby

    Ale przecież możesz sam zobaczyć. To jest publikowane. Moim zdaniem
    czepianie się przez urząd takich niuansów jest bez sensu.

    --
    Robert Tomasik