  • 1. Data: 2020-11-28 07:07:56
    Temat: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Własnie wprowadzili, że jesli ktoś u lekarza rodzinnego dostanie
    zlecenie na test, to już w systemie jest traktowany jak zakażony i
    obowiązuje go kwarantanna od dnia wystawienia zlecenia.
    Może tylko w tym dniu wyjśc do lekarza lub na badanie COVID.

    Czy to sposób na niewydolność Sanepidu ?

    Avast.

  • 2. Data: 2020-11-28 08:01:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 07:07, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > Może tylko w tym dniu wyjśc do lekarza lub na badanie COVID.
    >
    > Czy to sposób na niewydolność Sanepidu ?

    Raczej na niweydolność służby zdrowia. Teraz ludzie nie będą dzwonić do
    lekarzy - mniej chorych:P

    Ale skoro już jesteśmy na grypie prawo. Co grozi za właściwe zachowanie
    - to zanaczy telaporadę i zwolnienie "na nogi"?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-11-28 11:26:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To jest dowód na to żeby przestać testować bo to tylko narzędzie w
    rękach rządowych służące do manipulacji.

  • 4. Data: 2020-11-28 12:24:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Może tylko w tym dniu wyjśc do lekarza lub na badanie COVID.
    > Czy to sposób na niewydolność Sanepidu ?

    Ale w tym jest sporo logiki akurat. Skoro przyjmujemy, że badamy tylko w
    sytuacji realnego podejrzenia, że doszło do zakażenia, to chyba
    traktowanie takiej osoby do czasu uzyskania wynika jako potencjalnie
    zakażonej nie jest dziwne. Biorąc pod uwagę wiarygodność testów, to
    sądzę, że prawdopodobieństwo jakoś od siebie nie odbiega. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-11-28 12:28:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 11:26, _Master_ pisze:
    > To jest dowód na to żeby przestać testować bo to tylko narzędzie w
    > rękach rządowych służące do manipulacji.

    Testowanie miałoby sens, gdyby po pierwsze wiarygodność testu była na
    poziomie ufności 0,995, a nie jak teraz 0,6, a po drugie wynik był w
    miarę szybko. Bo jak wynik jest po 4 dniach, to nie wiadomo, czy w
    międzyczasie pacjent trzy razy się nie zaraził. Pewnie największą szansę
    ma w kolejce do badania :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-11-28 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > potencjalnie zakażonej nie jest dziwne. Biorąc pod uwagę
    > wiarygodność testów, to sądzę, że prawdopodobieństwo jakoś od

    Juz samo to ze przyjelismy załozenie o testowaniu tylko objawowych
    podczas kiedy 80% chorych zaraza ale nie ma objawów pokazało jak bardzo
    chcemy walczyc z rozprzestrzenianiem tej choroby, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 7. Data: 2020-11-28 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Testowanie miałoby sens, gdyby po pierwsze wiarygodność testu była
    > na poziomie ufności 0,995, a nie jak teraz 0,6,

    Mozesz podac jakies zrodło tej informacji ze 40% testów jest
    fałszywych?

    > a po drugie wynik
    > był w miarę szybko.

    Ale przeciez o tym wszyscy mowia od początku pandemii.

    > Bo jak wynik jest po 4 dniach, to nie wiadomo,
    > czy w międzyczasie pacjent trzy razy się nie zaraził.
    > Pewnie największą szansę ma w kolejce do badania :-)

    To tez. Ale przede wszystkim wiele osób chciałoby postąpić własciwie
    ale nie bedzie ryzykowało kilkudniowej kwarantanny tylko dlatego ze
    system jest niewydolny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 8. Data: 2020-11-28 15:16:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
> [...]
    > podczas kiedy 80% chorych zaraza ale nie ma objawów pokazało jak bardzo
    > chcemy walczyc z rozprzestrzenianiem tej choroby, prawda?

    W wersji cynicznej: zamiast walczyć z wszystkim wersjami kowida jak leci
    stosuje się "względne preferencje" dla odmian bezobjawowych. AFAIR
    czytałem o przynajmniej dwóch wariantach kowida z różną zabójczością.
    Takie podejście ma nawet sens ale przy fatalistycznym założeniu że i tak
    ludzie w większości wcześniej czy później się zarażą a kowid słabszy
    (w przygniatającej większości) da odporność na silniejszego.

    Spodziewasz się że ktokolwiek choć trochę oficjalny z Ministerstwa
    Zdrowia coś podobnego powie publicznie? Że celem jest jechanie przy
    granicy wydolności szpitali przy jak najmniejszych ograniczeniach
    gospodarki? Ja najwyżej spodziewam się czegoś po linii "no tak wyszło
    (nieźle)" dopóki kiedyś ewentualnie już *pewny* (względny) sukces nie
    będzie miał nagle wielu ojców.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2020-11-28 15:26:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 14:59, Budzik pisze:

    > Juz samo to ze przyjelismy załozenie o testowaniu tylko objawowych
    > podczas kiedy 80% chorych zaraza ale nie ma objawów pokazało jak bardzo
    > chcemy walczyc z rozprzestrzenianiem tej choroby, prawda?

    Chcieć, to może chcemy, tylko możliwości chyba nie za bardzo są. Moim
    zdaniem te badania nic nie dają w praktyce.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-11-28 15:30:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mozesz podac jakies zrodło tej informacji ze 40% testów jest
    > fałszywych?

    Tego jest masa w sieci. Przykłądowo tu:
    https://euroimmun.pl/blog/jak-dokladne-sa-testy-rt-p
    cr-do-diagnostyki-covid-19/

    > Ale przeciez o tym wszyscy mowia od początku pandemii.

    Ja tu Ameryki nie odkrywam.

    > To tez. Ale przede wszystkim wiele osób chciałoby postąpić własciwie
    > ale nie bedzie ryzykowało kilkudniowej kwarantanny tylko dlatego ze
    > system jest niewydolny.

    A dodatkowo nie wiadomo, jakie jest właściwe postępowanie.

    --
    Robert Tomasik