  • 61. Data: 2023-10-14 19:32:42
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 15:52, Shrek pisze:

    > Czelendż. Pomnik jak pomnik to byłby gdyby był pomnij jak pomnik. A że
    > jest pilnowany 24/7 przez kulsonów, to nie jest pomnik jak pomnik, tylko
    > pomnik pilnowany całodobowo przez kulsonów;)

    Przykre, ze ktoś musi pilnować, ale co zrobić.

    > To niech zostanie upamiętnione za zgodą loklnego społeczeństwa a nie
    > przeciw niemu (kradnąc plac w centrum miasta na poligon pod zarząd
    > wojska). Może u was by się przyjęło gdzieś na podkarpaciu?

    Polityka.

    > Problem w tym że ten pomnik jest postawiony w dokładnie przeciwnym celu.
    > Jakby był postawiony żeby pamiętać czym się kończy stawianie na uległych
    > pilotów to wieniec z tą dedykacją byłby jak najbardziej zgodny z
    > tematyką pomnika i byłby stawiany przy aprobacie i ochronie kulsonerii.
    > Więc nie rób fikołków bo nie jesteś aż taki głupi jakiego udajesz:P

    Pomnik upamiętnia wydarzenie. Każdy może go interpretować, jak chce.

    > Jakoś dwa iły się rozbiły i nikt schodów nie stawiał a o nich pamiętają.

    Pewny jesteś?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_ofiar_katastrof
    y_lotniczej_w_1980_roku_w_Warszawie

    > Przy okazji upamiętniania - duże kolejki w tym muzeum bitwy warszawskiej
    > co je otworzli na 100 lecie niepodległości - da się wejść "z ulicy" czy
    > trzeba wcześniej rezerwować?

    Co to ma z pomnikiem wspólnego?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 62. Data: 2023-10-14 19:56:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przykre, ze ktoś musi pilnować, ale co zrobić.

    Zgadzam się - jakby policj musiała mojego pomnika pilnować to chyba
    wolałbym brak pomnika:P No ale jak widzisz nie jest to "zwykły pomnik",
    bo kulosny raczej co do zasady nie pilnują zwykłych pomników 24/7.

    > Polityka.

    Czyli nie chodzi o żadne upamiętnienie tylko o politykę - więc pomnik
    nie jest zwykły a polityczny - no to masz odpowiedź - jeden polityk
    postawił sobie polityczny pomnil (kradnąc teren pod niego lokalnej
    społeczności) a jego przeciwnicy i lokalna społeczność którj się ten
    poligon nie podoba odstawia tam polityczne szopki. Graj w głupie gry,
    wygrywaj głupie nagrody - pytaj się czemu, skoro to tylko zwykły pomnik:P

    Zobacztmy co będzie jak już kulsonów pod nim zabraknie - ja uważam, że
    skoro postument już jest to trzeba pomnik dokończyć;)

    > Pomnik upamiętnia wydarzenie. Każdy może go interpretować, jak chce.

    No chyba żeby jednak nie i o własciwą interpretację dbali kulsony z
    żandarmerią. Ty tak na poważnie?

    > Pewny jesteś?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_ofiar_katastrof
    y_lotniczej_w_1980_roku_w_Warszawie

    Widzisz tu gdzieś schody? W sumie nie wiedziałem o nim, ale to w sumie
    bardziej o reprezentację bokserską chodzi. "Właściwy" jest tu

    https://www.google.pl/maps/place/Pomnik+ofiar+katast
    rofy+samolotu+%E2%80%9EMiko%C5%82aj+Kopernik%E2%80%9
    D/@52.1856011,20.9466567,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m
    6!1sAF1QipPkqqlNkZxF9w3NgBEO5UjikuTFJKNY9U5HLlcb!2e1
    0!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2
    FAF1QipPkqqlNkZxF9w3NgBEO5UjikuTFJKNY9U5HLlcb%3Dw129
    -h86-k-no!7i6000!8i4000!4m7!3m6!1s0x4719335da5cc724d
    :0x822893bd032227e3!8m2!3d52.1856011!4d20.9466567!10
    e5!16s%2Fg%2F1txc5skr?entry=ttu

    NIe zastanawia cię, że tych pommników nie trzeba pilnować a i są w
    czynie społecznym chyba "ulepszane" jak mural lipowczana na pomniku?

    > Co to ma z pomnikiem wspólnego?

    Upamietnienie najawżnieszych wydarzeń w historii Polski. Widać pewną
    hierarchię:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2023-10-15 01:38:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-13, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Kluczowe jest czy Szczurek i spółka złożyli zawiadomienie/doniesienie
    > o zniszczeniu mienia? I pewnie jeszcze mogli by dołożyć skargę
    > na bezczynność funkcjonariuszy, którzy stali obok i nie reagowali.
    > Gdyby ktoś rozwalał kosz na śmieci, to pewnie by spałowali.

    Ktoś złożył. Już nie pamiętam co tam było, ale jeszcze mogo dojść
    podżeganie do popełnienie czynu zabronionego.

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2023-10-15 02:07:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Niby miałem się do tego wątku nie włączać bo mam głębokie przekonanie,
    > że nie o sens w nim chodzi. Czy ktoś się zastanowił, do kogo należy
    > pozostawiony pod pomnikiem wieniec? Koncepcja, że należy on do tego, co
    > go złożył jest trochę niedorzeczna. Z drugiej strony uszkodzenie mienia
    > jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego. Tylko kto jest tym pokrzywdzonym?

    Absolutnie nie jest niedorzeczna. To nie jest przecież jakaś darowizna,
    a wyraz lub manifestacja emocji, szacunku, żalu, pamięci po stracie
    kogoś. To, że przyjeło się mowić, że kwiaty są dla zmarłego nie oznacza
    przecież, że faktycznie spodziewamy się, że zmarły będzie się z tych
    kwiatów cieszył. Nie jest to też klarownie jakieś porzucenie, co
    wystarczy sprawdzić pytając o intencje osoby, które wieniec złożyły.

    > Zastanawiam się, czy jeśli mam ochotę złożyć kwiatki pod jakimś
    > pomnikiem, to mam obowiazek to z kimś uzgadniać. Z drugiej strony

    Jesli niepubliczny to pewnie tak. W publicznych, zasadniczo funkcją
    pomnika jest oddanie jakiejś czci, pamięci, szacunku osobie lub grupie
    osób. Elementem tego jest również skłądanie kwiatów czy wieńcy.

    > przecież od czasu do czasu ktoś te pomniki sprząta i zwiędłe kwiaty /
    > wieńce zbiera. Stąd uważam, że kierunek uszkodzenia mienia jest
    > niedorzeczny.

    Zwiędłe kwiaty już takiej funkcji nie pełnią, to dość oczywiste.
    Zbliżają się zaduszki, jak usuniesz komuś z grobu stare badyle, to
    pewnie Cię pobłogosławi. Spróbuj teraz zrobić to samo ze świeżymi.

    > Mogiła to nie jest, więc jej znieważyć nie można. Zastanowił bym się nad
    > art. 67 kw, ale o ile ó wieniec pochodziłby od "organizacji społecznej".
    > Wydaje mi się, że musiałby tam być jednoznaczny dowód jego pochodzenia.

    Niepotrzebnie MZ kombinujesz.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2023-10-15 02:22:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zgadzam się - jakby policj musiała mojego pomnika pilnować to chyba
    > wolałbym brak pomnika:P No ale jak widzisz nie jest to "zwykły pomnik",
    > bo kulosny raczej co do zasady nie pilnują zwykłych pomników 24/7.

    Bo to nie jest pomnik a manifestacja/kwintesencja pewnej postawy. Dla
    mnie jest on wręcz obrazą ofiar tej katastrofy.

> [...]

    > Zobacztmy co będzie jak już kulsonów pod nim zabraknie - ja uważam, że
    > skoro postument już jest to trzeba pomnik dokończyć;)

    Znikną kulsony, zniknie "czelendż". Potem ktoś obleje farbą lub coś
    nabazgrze kilka razy, znajdzie się go i bez rozgłosu ukarze. Po roku-2ch
    wszyscy zaczną zlewać i będą traktować jak pomniki armii czerwonej lub
    przodowników pracy. Przykre, bo przecież zginęło sporo ludzi i to
    wartościowych, ale takie są konsekwencje tego co za tym wszystkim stoi.

    Nb. jest jakieś alternatywne miejsce w Polsce upamiętniające te ofiary?
    Ale takie prawdziwe, nie jakiś ołtarz z kawałkiem tupolewa?

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2023-10-15 07:15:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to nie jest pomnik a manifestacja/kwintesencja pewnej postawy. Dla
    > mnie jest on wręcz obrazą ofiar tej katastrofy.

    Dokładnie.

    > Nb. jest jakieś alternatywne miejsce w Polsce upamiętniające te ofiary?
    > Ale takie prawdziwe, nie jakiś ołtarz z kawałkiem tupolewa?

    Na powązkach

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_ofiar_katastrof
    y_smole%C5%84skiej_na_Cmentarzu_Wojskowym_na_Pow%C4%
    85zkach_w_Warszawie

    Ale to na cmentarzu - w przestrzeni miejskiej nie ma i już chyba nie
    będzie - idea zostala skompromitowana:(
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-10-15 07:17:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zwiędłe kwiaty już takiej funkcji nie pełnią, to dość oczywiste.
    > Zbliżają się zaduszki, jak usuniesz komuś z grobu stare badyle, to
    > pewnie Cię pobłogosławi. Spróbuj teraz zrobić to samo ze świeżymi.

    Dokładnie - przecież regularnie są sprawy że jakąś hienę cmentarną ktoś
    dorwie - i co kulosny mówią że jak ukradł wieniec to nie ma czynu
    zabronionego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-10-15 08:04:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ktoś złożył. Już nie pamiętam co tam było, ale jeszcze mogo dojść
    > podżeganie do popełnienie czynu zabronionego.

    Mam nadzieję, że coś na upamiętnienie zostało w prokuraturze.
    Oj, sporo tego już zebrali pisowscy bohaterowie. Jak się jakiś bardziej
    neutralnie
    zorientowany prokurator zabierze za czyszczenie tych teczek, to może nawet
    i granicy w drugą stronę trzeba będzie pilnować :-)

  • 69. Data: 2023-10-15 11:22:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ktoś złożył. Już nie pamiętam co tam było, ale jeszcze mogo dojść
    > podżeganie do popełnienie czynu zabronionego.
    To nie ma "ktoś" złożyć, tylko pokrzywdzony, bo jest to ścigane na
    wniosek. Kto jest właścicielem wieńca złożonego pod pomnikiem?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 70. Data: 2023-10-15 11:24:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nb. jest jakieś alternatywne miejsce w Polsce upamiętniające te ofiary?
    > Ale takie prawdziwe, nie jakiś ołtarz z kawałkiem tupolewa?

    Cokolwiek by nie postawili i gdziekolwiek by to nie było, osoby pokroju
    Shreka będą twierdziły, że to polityczny pomnik.
    --
    (~) Robert Tomasik