  • 51. Data: 2023-10-14 13:04:31
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 12:41, cef pisze:

    > Pochodzenie wieńca miało by determinować odpowiednie interpretowanie
    > zarówno czynu niszczącego jak i braku reakcji policji?

    Wyciąłeś z mojego postu odpowiedź na Twoje pytanie, a teraz nawet Ci się
    tam zajrzeć nie chce. Przeanalizuj art. 67 kw. On powstał w 1974 roku,
    więc nikt przy nim nie kombinował.

    > Nie widzę takiej różnicy.

    a ma krytyczne znaczenie. Jak prywatnie sobie umieszcza ogłoszenia, to
    nie ma w zasadzie przepisu karnego na ich niszczenie. Jak "służbowo", to
    mamy art. 67 kw.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2023-10-14 13:06:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 12:43, cef pisze:
    > Właśnie to nimi kieruje, że to nie jest "pomnik, jak pomnik".

    I będą na każdych schodach się wysadzać? W sumie może lepiej, by tam się
    wysadzali, niż w jakimś metrze, czy innym autobusie. Nie mogli by gdzieś
    w bardziej ustronnym miejscu, gdzie ludzi nie ma? Las, plaża. Nawet
    chyba nikt im nie będzie przeszkadzał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-10-14 14:34:10
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > wysadzali, niż w jakimś metrze, czy innym autobusie. Nie mogli by gdzieś
    > w bardziej ustronnym miejscu, gdzie ludzi nie ma? Las, plaża. Nawet

    Gratuluję zrozumienia problemu tego pomnika.

  • 54. Data: 2023-10-14 14:39:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wyciąłeś z mojego postu odpowiedź na Twoje pytanie, a teraz nawet Ci się
    > tam zajrzeć nie chce. Przeanalizuj art. 67 kw. On powstał w 1974 roku,
    > więc nikt przy nim nie kombinował.

    Nie chciało mi się czytać art 67, bo on nie dotyczy sprawy.
    Bardziej bym zrozumiał gdybyś tłumaczył, że ten wieniec jako złożony
    jest już porzucony i do nikogo nie należy i dlatego można go niszczyć.

    > a ma krytyczne znaczenie. Jak prywatnie sobie umieszcza ogłoszenia, to
    > nie ma w zasadzie przepisu karnego na ich niszczenie. Jak "służbowo", to
    > mamy art. 67 kw.

    Nie ma żadnego znaczenia, bo nie chodzi o ogłoszenie, tylko o niszczenie
    cudzej
    własności i podciąganie tego artykułu jest klasycznym rżnięciem głupa.
    Pytałem co zrobiłby funkcjonariusz policji, gdyby ktoś porwał szarfy z
    wienca prezesa
    (dla ułatwienia dodam, że nie ma żadnych napisów na szarfie, więc art 67
    możesz sobie podetrzeć)

  • 55. Data: 2023-10-14 15:13:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.10.2023 o 18:35, J.F pisze:

    > 6 razy to chyba troche za duzo.

    Nie moja wina, że robią to nieporadnie.

    > "- Czas walczyć z żydostwem i uwolnić od niego Polskę! Gdzie są
    > rządzący tym krajem? Przy korycie! I to trzeba zmienić - krzyczał w
    > styczniu Rybak."
    >
    > Jak na rok 2019 ... obraża? ujawnia prawdę? nawołuje do przemocy?

    A którego fragmentu nie zrozumiałeś?
    Miałeś zakaz chodzenia do szkoły, czy tylko na lekcje historii?

    > Ale ale - co wyszło w apelacji?

    https://oko.press/spalil-kukle-zyda-majac-pieciu-zyw
    ych-spalic-dla-prokuratury-nie-jest-to-jezyk-nienawi
    sci

    "Prochoń odnosił się do sprawy Piotra Rybaka, który odsiedział wyrok 3
    miesięcy więzienia za spalenie kukły przedstawiającej postać Żyda na
    wrocławskim Rynku. W Warszawie Rybak stał wśród manifestantów. Słowa
    przewodniczącego Związku Rolników są ohydnym nawiązaniem do historii
    pogromów Żydów w polskich wsiach i miasteczkach."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 56. Data: 2023-10-14 15:16:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 14:39, cef pisze:
    > Pytałem co zrobiłby funkcjonariusz policji, gdyby ktoś porwał szarfy z
    > wienca prezesa
    > (dla ułatwienia dodam, że nie ma żadnych napisów na szarfie, więc art 67
    > możesz sobie podetrzeć)

    Prezesa czy obywatela, bez znaczenia. Chuligaństwo, wandalizm.

    Robert

  • 57. Data: 2023-10-14 15:24:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.10.2023 o 18:44, A. Filip pisze:
> [...]
    nia-do-nienawisci-mezczyzna-odpowiada-63777440093856
    01a

    > Czyli ty jesteś za _uznaniowym_ prawem policji do podobnego szykanowania
    > obywateli?

    Nie.
    Jestem za tym, żeby policja działała w ramach prawa.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu19900300179

    Art. 4. 1. W Policji, z uwagi na zakres i charakter wykonywanych zadań,
    wyróżnia się następujące rodzaje służb:
    1) kryminalną;
    2) śledczą;
    3) spraw wewnętrznych;
    *4) prewencyjną;*
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    (...)"

    > Jak tak wolno IMHO _szykanować_ Rybaka to znaczy że tak wolno (niemal) każdego
    według uznania
    > "nie zawsze twojego".

    Nie. To tego nie oznacza.

    > Za skomplikowane?

    Za skomplikowane, to najwyraźniej są dla ciebie podręczniki historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 58. Data: 2023-10-14 15:28:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.10.2023 o 18:35, J.F pisze:

    > Jak na rok 2019 ... obraża? ujawnia prawdę? nawołuje do przemocy?
    >
    > Ale ale - co wyszło w apelacji?

    https://oko.press/wypierdalac-wrazem-patriotyzmu-wro
    clawskiego-marszu-wielkiej-polski-niepodleglej-polic
    ja-pozwolila-zaatakowac-kontrmanifestantow-jedna-oso
    ba-szpitalu

    "Manifestację skrajnej prawicy z okazji Święta Niepodległości
    zarejestrowali Jacek Międlar, oskarżony o nawoływanie do nienawiści
    wobec Żydów i Ukraińców oraz Piotr Rybak, skazany najpierw na dziesięć,
    a potem na trzy miesiące więzienia za podpalenie kukły Żyda na
    wrocławskim rynku. Ostatecznie sąd zgodził się, by Rybak odbywał karę w
    systemie dozoru elektronicznego. Od godziny 19.00 do 09.00 rano
    obowiązuje go areszt domowy. Mimo zakazu kuratora Rybak pojawił się na
    manifestacji,(...)"

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 59. Data: 2023-10-14 15:52:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale przy okazji ciekawy jestem, co kieruje takimi ludźmi, jak ten
    > desperat na pomniku. Pomnik, jak pomnik.

    Czelendż. Pomnik jak pomnik to byłby gdyby był pomnij jak pomnik. A że
    jest pilnowany 24/7 przez kulsonów, to nie jest pomnik jak pomnik, tylko
    pomnik pilnowany całodobowo przez kulsonów;)

    > Co do samego pomnika, to uważam, że zdecydowanie należało upamiętnić w
    > przestrzeni publicznej to wydarzenie.

    To niech zostanie upamiętnione za zgodą loklnego społeczeństwa a nie
    przeciw niemu (kradnąc plac w centrum miasta na poligon pod zarząd
    wojska). Może u was by się przyjęło gdzieś na podkarpaciu?

    > Choćby po to, by potomni
    > pamiętali, jak się kończy upór i eliminowanie z otoczenia "władzy" ludzi
    > merytorycznych, a stawianie na uległych.

    Problem w tym że ten pomnik jest postawiony w dokładnie przeciwnym celu.
    Jakby był postawiony żeby pamiętać czym się kończy stawianie na uległych
    pilotów to wieniec z tą dedykacją byłby jak najbardziej zgodny z
    tematyką pomnika i byłby stawiany przy aprobacie i ochronie kulsonerii.
    Więc nie rób fikołków bo nie jesteś aż taki głupi jakiego udajesz:P

    > Przy czym każdy to wydarzenie
    > może oceniać po swojemu, a ważne, by o nim pamiętano.

    Jakoś dwa iły się rozbiły i nikt schodów nie stawiał a o nich pamiętają.
    Przy okazji upamiętniania - duże kolejki w tym muzeum bitwy warszawskiej
    co je otworzli na 100 lecie niepodległości - da się wejść "z ulicy" czy
    trzeba wcześniej rezerwować?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-10-14 19:24:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 14:34, cef pisze:

    > Gratuluję zrozumienia problemu tego pomnika.

    Pomnik, jak pomnik. Uważam, że taką rzecz należy upamiętnić zdecydowanie.
    --
    (~) Robert Tomasik