  • 1. Data: 2023-10-11 22:34:41
    Temat: Kierujący pojazdami
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Dlaczego samochodziarze jak powodują wypadek to zawsze uderzają w ludzi,
    drzewa czy latarnie? Nie mogą wjechać w pusty kawałek miejsca? Może to
    są zezowaci ludzie i inaczej widzą?
    Nie piszę o narkomanach, bo narkoman to wiadomo, że ma wszystko na opak.

    Teraz 78 latka najechała na małe dzieci :-(
    Nie tylko starsze osoby tak jeżdżą, większość młodych przoduje w tych
    wyczynach.

    https://www.se.pl/rzeszow/78-latka-potracila-dwojke-
    dzieci-11-latek-nie-zyje-dramat-na-podkarpaciu-aa-s1
    5g-2fB4-Mew7.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2023-10-12 11:13:36
    Temat: Re: Kierujący pojazdami
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.10.2023 o 22:34, Animka pisze:

> [...]
    > są zezowaci ludzie i inaczej widzą?
    > Nie piszę o narkomanach, bo narkoman to wiadomo, że ma wszystko na opak.

    Bo jak wjadą w pustkę to nie ma wypadku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-10-12 11:42:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 października 2023 o 11:13:39 UTC+2 RadosławF napisał(a):
    > Bo jak wjadą w pustkę to nie ma wypadku.

    Może ta "pustka" to np. rów? ;P

  • 4. Data: 2023-10-12 18:56:48
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Może ta "pustka" to np. rów? ;P

    Drzewo ani rów to nie pustka.
    Pole czy trawnik już owszem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-10-13 01:28:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-12, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > Drzewo ani rów to nie pustka.
    > Pole czy trawnik już owszem.

    Wybitny OP, wybitnie ciekawe zagadanienie. Co prawda nie zdefiniowano
    "pusty kawałek miejsca" ale z dyskusji widać, że nie chodzi o wjechanie
    np. w kanał czy dziurę. I tak się MZ da. Można np. wjechać w miejsce
    gdzie jego inny użytkownik, oceniając rozsądnie nie może się spodziewać
    obecnego tam pojazdu w wyniku czego dochodzi do jakiegoś zdarzenia.
    Pełna wina będzie często dyskusyjna, ale współwina pewnie przejdzie.

    Szkoda, że to o samochodziarzach, bo tak to wystarczyłoby powiedziec,
    motocykliści są wszędzie. Ale i tak przeciez można wjechać niskim
    samochodem np. pod naczepę cieżarówki.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-10-14 09:15:56
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 11 października 2023 o 22:34:55 UTC+2 Animka napisał(a):
    > Dlaczego samochodziarze jak powodują wypadek to zawsze uderzają w ludzi,
    > drzewa czy latarnie?

    Jak utracą kontrolę, czy też panowanie nad pojazdem.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2023-10-14 12:17:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2023 o 11:13, RadosławF pisze:

    > Bo jak wjadą w pustkę to nie ma wypadku.

    To zależy, jakiej definicji używasz. Bo statystyczna definicja jest
    taka, że jak sam kierowca ucierpi, to też jest wypadek, choć nie ma go w
    rozumieniu kodeksowym.

    Natomiast odpowiadając na początkowe pytanie. U mnie w górach zwłaszcza
    zimą, samochodów, co to z różnych powodów trafiły "w pustkę" jest po
    kilka dziennie. Jak jadą z sensowną prędkością, to nawet Policja o tym
    nie wie. Przyjedzie chłop ciągnikiem, albo koniem i wyciągnął. Ale
    generalnie nikt o tym nie pisz,e bo co to za sensacja, ze 15 kierujący
    na śliskim wjechał w śnieg na poboczu.

    Dziennikarze łowią takie perełki, jak są ranni, albo zabici. Albo
    przynajmniej jakieś spektakularne wydarzenie. Stad, jak się media tylko
    czytuje, to można odnieść wrażenie, że faktycznie za każdym razem w coś
    tam trafiają.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-10-15 14:33:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 14.10.2023 o 09:15, rowerex rowerex pisze:

    > Jak utracą kontrolę, czy też panowanie nad pojazdem.

    To panowanie nad pojazdem jest jakieś dziwne. Samochód zawsze celuje w
    ludzi, drzewa czy kapliczki zamiast w kawałek pustego mejsca.
    Może to nawigacja fałszywie naprowadza tak jak Durczoka (na szczęście
    nie w ludzi). On pijany nie prowadził samochodu tylko samochód
    prowadziła nawigacja.

    --
    animka

  • 9. Data: 2023-10-16 14:47:24
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 14:33:27 UTC+2 Animka napisał(a):
    > Samochód zawsze celuje w
    > ludzi, drzewa czy kapliczki zamiast w kawałek pustego mejsca.

    W drzewa mniej celuje, bo większość wycięto. Trzeba więc celować
    w coś innego, aby średnia się zgadzała.

    Pozdr-
    -Rowerex