  • 1. Data: 2023-10-10 13:53:31
    Temat: Czy Poczta Polska płaci kary za dostarczone przesyłki?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Spotkała mnie taka oto sytuacja.
    Podczas pobytu w szpitalu dostałem awizo z Poczty Polskiej, że mam do
    odebranie przesyłkę, wiem, że to jakieś pismo z sądu, bo się go nawet
    spodziewałem. Po powrocie ze szpitala czekałem na drugie doręczenie, no
    niestety nie udało się, znowu zostawili awizo, ale tym razem dlatego, że
    drugi raz już nie doręczają, trzeba to sobie samemu odebrać. Już pomijam
    głupotę tego pomysłu, bo listonosz i tak musi przyjść, to mógłby
    przynieść list zamiast awiza.
    Problem jest taki, że jeszcze nie mogę się ruszyć z domu i odebrać tej
    przesyłki. Zadzwoniłem na Pocztę, przestawiłem jak wygląda sytuacja i
    pytam czy by mi może w akcie miłosierdzia nie dostarczyli tego listu? No
    nie, bo rozporządzenie o przesyłkach sądowych zabrania i gdyby mi
    doręczyli to muszą płacić jakieś kary. Może przesyłkę za mnie odebrać
    ktoś inny, ale muszę mu wystawić pełnomocnictwo pocztowe. No ale żeby go
    udzielić, trzeba się oczywiście udać osobiście na Pocztę.
    Poczytałem sobie to rozporządzenie i jest tam faktycznie napisane, że po
    nieodebraniu przesyłki, ta jest przechowywana u dostarczyciela na 7 dni,
    potem dostarczyciel przynosi jedynie awizo i znowu czekają 7 dni.
    No OK, wypisz wymaluj moja sytuacja, ale nigdzie w tym rozporządzeniu
    nie jest napisane, że świat się zawali jak dobrodusznie Poczta dostarczy
    tą przesyłkę i nie widzę też nic na temat kary za dostarczenie takiej
    przesyłki.
    Czy tak kara jest w jakimś innym rozporządzeniu opisana, czy Poczta
    Polska po prostu tnie w chooja i nie chcą dostarczyć listu bo nie muszą?
    Ktoś coś wie?

  • 2. Data: 2023-10-10 15:02:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 13:53:31 +0200, nadir wrote:
> [...]
    > drugi raz już nie doręczają, trzeba to sobie samemu odebrać. Już pomijam
    > głupotę tego pomysłu, bo listonosz i tak musi przyjść, to mógłby

    Ale ty mogłbyś wpaść na pomysł, ze pójdziesz i odbierzesz.
    A tu listu nie ma, bo listonosz zabrał.
    Nie, za drugim razem tylko awizo, gdyby pierwsze się zagubiło.

    Sa teraz jakies inne możliwosci - wrzucenie do skrzynki,
    przekierowanie na inny adres, skrytka pocztowa - ale sądowych chyba
    nie dotyczy ...

> [...]
    > nieodebraniu przesyłki, ta jest przechowywana u dostarczyciela na 7 dni,
    > potem dostarczyciel przynosi jedynie awizo i znowu czekają 7 dni.

    A jak minie 14 dni, to sąd uważa, ze dostarczone.
    Zobacz czy masz gdzies numer tego listu - powinien być na którym
    awizie, zeby sie dowiedziec z jakiego to sądu. Albo ustal
    telefonicznie, bo potem moze byc róznie.
    Nie masz kogos z rodziny o tym samym nazwisku?
    Mowi, ze mieszka z tobą i odbierze.
    A moze moze powiadomic, ze np w szpitalu leżysz.

    Choc jak sie spodziewałes, to moze wiesz z jakiego - pojedziesz i
    odbierzesz osobiscie.

    Swoją drogą ... nie znają tam dłuzszych urlopów czy co?
    Chorób w szpitalu, pobytów w sanatorium itp.
    Co to za zwyczaj, ze 2 tygodnie i "dostarczone" ?

> [...]
    > Czy tak kara jest w jakimś innym rozporządzeniu opisana, czy Poczta
    > Polska po prostu tnie w chooja i nie chcą dostarczyć listu bo nie muszą?

    Cos mi się wydaje, ze tnie.
    Ewentualnie źle przedstawiasz sprawe - może myślą, ze chcesz odebrać
    póżniej, a oni nie mogą czekać.

    J.

  • 3. Data: 2023-10-10 20:51:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.10.2023 o 15:02, J.F pisze:

    > Ale ty mogłbyś wpaść na pomysł, ze pójdziesz i odbierzesz.
    > A tu listu nie ma, bo listonosz zabrał.

    No to OK, przyjdę jutro.

    > Nie, za drugim razem tylko awizo, gdyby pierwsze się zagubiło.

    Drugie też może zaginąć, więc to nie rozwiązuje problemu.

    > Sa teraz jakies inne możliwosci - wrzucenie do skrzynki,
    > przekierowanie na inny adres, skrytka pocztowa - ale sądowych chyba
    > nie dotyczy ...

    No właśnie.

    > A jak minie 14 dni, to sąd uważa, ze dostarczone.
    > Zobacz czy masz gdzies numer tego listu - powinien być na którym
    > awizie, zeby sie dowiedziec z jakiego to sądu. Albo ustal
    > telefonicznie, bo potem moze byc róznie.

    Mam numer listu na obu awizach, wiem też z jakiego to sądu i co mniej
    więcej tam może być. Ale nie mam możliwości odebrania póki co.

    > Nie masz kogos z rodziny o tym samym nazwisku?
    > Mowi, ze mieszka z tobą i odbierze.

    Mam, ale na Poczcie tej osobie listu nie wydadzą, czekają na
    pełnomocnictwo pocztowe ode mnie dla tej osoby. Ale żeby je
    zrobić/uzyskać muszę stawić się osobiście i w obecności pracownika
    Poczty złożyć podpis na tym pełnomocnictwie.

    > A moze moze powiadomic, ze np w szpitalu leżysz.

    Przy pierwszym awizie, jak jeszcze leżałem w szpitalu, listonosz został
    powiadomiony, że nie mogę odebrać i z jakiego powodu, po tygodniu
    przyszło drugie awizo.

    > Choc jak sie spodziewałes, to moze wiesz z jakiego - pojedziesz i
    > odbierzesz osobiscie.

    A to już tak średnio, bo do tego sądu mam prawie 100km.

    > Swoją drogą ... nie znają tam dłuzszych urlopów czy co?
    > Chorób w szpitalu, pobytów w sanatorium itp.
    > Co to za zwyczaj, ze 2 tygodnie i "dostarczone" ?

    No taki mamy klimat. Masz na odebranie pisma z sądu 2 tygodnie, ale już
    sprawa może się odbyć za; rok, dwa, trzy. Ja na ten list czekałem ze 3
    miesiące, moja wina, bo nie przewidziałem, że wyląduję w szpitalu.

    > Cos mi się wydaje, ze tnie.
    > Ewentualnie źle przedstawiasz sprawe - może myślą, ze chcesz odebrać
    > póżniej, a oni nie mogą czekać.

    Chcę odebrać, nawet po tym drugim awizie zadzwoniłem na Pocztę i znowu
    przedstawiłem jak wygląda sytuacja i czy może listonosz, skoro
    przychodzi tu codziennie, nie przyniósłby mi tego listu. Usłyszałem, że
    nie, bo zapłacą karę, no więc szukam z jakiego powodu ta kara.
    W zeszłym tygodniu nie mogłem odebrać bo byłem w szpitalu, teraz jestem
    już w domu, ale nie mogę się za bardzo poruszać, jedyne kierunki to
    łóżko-kuchnia-łazienka/WC, mam po prostu leżeć a nie łazić po pocztach
    czy sądach.

  • 4. Data: 2023-10-10 21:13:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 20:51, nadir pisze:
    > nie mogę się za bardzo poruszać, jedyne kierunki to
    > łóżko-kuchnia-łazienka/WC, mam po prostu leżeć a nie łazić po pocztach
    > czy sądach.

    Jak się nie dokuśtykasz na pocztę, to jedynie możesz poprosić, aby
    wysłali ponownie.

    Robert

  • 5. Data: 2023-10-11 12:49:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 15:02, J.F pisze:

    > Sa teraz jakies inne możliwosci - wrzucenie do skrzynki,
    > przekierowanie na inny adres, skrytka pocztowa - ale sądowych chyba
    > nie dotyczy ...

    Listy w postępowaniu karnym można doręczać do skrytek pocztowych.
    rozporządzenie z 27 marca 2020 r. o zmianach w doręczeniach w sprawach
    karnych (DzU z 7 kwietnia 2020 r., poz. 60).
    Nawet z tego korzystałem.

    Ale listów nadawanych na zasadach specjalnych nie można przekierowywać
    na inne adresy, ani zgłaszać chęci odpłatnego przechowania ponad okres
    ustawowy.
    Ponieważ to list EPO nie ma możliwości wrzucenia go do skrzynki oddawczej.

> [...]
    > Chorób w szpitalu, pobytów w sanatorium itp.
    > Co to za zwyczaj, ze 2 tygodnie i "dostarczone" ?

    Nie jestem pewien, ale chyba musisz pisać do nadawcy uzasadnienie,
    dlaczego nie odebrałeś i prosić o przywrócenie terminów zawartych w tym
    piśmie.