  • 241. Data: 2023-10-20 12:34:05
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 11:53, J.F pisze:

    > oni byli ciagle 90-100m nad terenem. I chyba jeszcze ciagle nad
    > poziomem pasa.

    Nad ziemią - dlatego wysokość mierzy się barometrycznym, żeby się nie
    władować w dolinkę.

    > Ale to ciągle bylo do wyprowadzenia, gdyby pilot pociągnął za wolant,
    > albo gdyby przycisk TOGA zadziałał - bo zakładam ze go nacisnął i
    > niezbyt spokojnie czekał na rezultat.

    Może i było do wyprowadzenia ale nie wyszło. Powodem było to że zeszli
    poniżej minimów i uprawiajli jakąś dziwną procedurę lądowania. Reszta
    była efektem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 242. Data: 2023-10-21 00:04:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 12:34, Shrek pisze:
    > Nad ziemią - dlatego wysokość mierzy się barometrycznym, żeby się nie
    > władować w dolinkę.

    Wysokość mierzy się obydwoma (również radiowysokościomierzem), tylko
    przyjmuje się tę mniejszą. Moim zdaniem oni uznali, że Rosjanie chcąc
    niedopuścić do lądowania mogą pokłamać i podać ciśnienie bazowe tak by
    załga będąc w chmurach myślała, że nie ma niezbędnego minimum i
    odleciała. O ile wiem nikt nie udowodnił, że Rosjanie kłamali.

    > Może i było do wyprowadzenia ale nie wyszło. Powodem było to że zeszli
    > poniżej minimów i uprawiajli jakąś dziwną procedurę lądowania. Reszta
    > była efektem...

    Bo:

    1) Mieli urządzenie oparte na GPS, które nie miało tego lotniska w
    pamięci i alarmował, ze próbują wlecieć w ziemię. Ono alarmowało, ze
    wlatują w ziemię, ale oni byli przekonani, ze to wynik braku lotniska w
    bazie.

    2) Nie ufali ciśnieniu podanemu przez Rosjan, tylko swojemu
    radiowysokościomierzowi. Nie zdziwił bym się, gdyby w oparciu o
    radiowysokościomierz skorygowali ten wysokościomierz barometryczny.

    3) To lotnisko w ogóle się nie nadawało do przyjmowania VIPów. Przy
    podejrzeniu, ze Rosjanie będą kombinować to jednak należało lecieć na
    jakieś lotnisko cywilne, albo pojechać po prostu pociągiem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 243. Data: 2023-10-21 01:47:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Towar o wartosci ok 15 tys. Tzn ponad 10k, bo tanszych nie trzeba,
    > i jednoczesnie nieduzo więcej, żeby była mała sprawa.
    >
    > Cos mi skleroza podpowiada, ze ktos zapomnial paru mieszkan zgłosic,
    > Morawiecki majątku żony nie zgłasza itp.

    A sójka samochodu za 200k, którym najwyraźniej standardowo jeżdzi. Jaki
    ciekawy to zbieg okoliczności, że nagle zapanowała epidemia
    rozdzielności majątkowej.

    > Jakby go dziennikarze nie dopadli, to by uszło.
    > Ale znajdz błąd w oswiadczeniu majątkowym, żeby był taki sam kaliber
    > sprawy.

    Dla mnie otch choćby wspomniana epidemia jest większym kalibrem. Takie
    sytuacje śmierdzą. Idę o zakład, że gdzieś jest jakiś sformalizowany
    kodeks etyczny posłów i innych członków rządu, gdzie wyraźnie stoi, co
    im przystoi a co nie. To na wypadek, gdyby, co spodziewane, nie wyssali
    pewnych zasad z mlekiem matki.

    > https://tvn24.pl/polska/kary-bledy-w-oswiadczeniach-
    majatkowych-politykow-ra976148-2308036

    > "Teraz, gdy są wątpliwości do oświadczeń szefa NIK Mariana Banasia i
    > Michała Dworczyka, szefa kancelarii premiera, CBA wciąż sprawdza
    > informacje w tej sprawie, a o dymisjach nie ma mowy. "
    >
    > No ale "wątpliwości" to nie powód do dymisji :-)
    >
    > "Przypomniał, że wcześniej Janusz Palikot nie wpisał samolotu do
    > oświadczenia majątkowego"

    Musiał być niewielki albo na żonę.

    > Pierwsza akcja to opublikowanie starego wyroku TK w sprawie nowych
    > członków. I już sie zacznie kołomyja prawna, a przy okazji bedzie
    > można Szydlo skierować do TS, a potem Morawieckiego.

    Ano. Chyba, że się znowu okaże, że paru członków KO nie głosowało.

    --
    Marcin

  • 244. Data: 2023-10-21 06:21:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wysokość mierzy się obydwoma (również radiowysokościomierzem), tylko
    > przyjmuje się tę mniejszą.

    Nie wydaje mnie się. Do podejścia używa się baro, właśnie dlatego że
    teren nie jest płaski jak stół.

> [...]
    > załga będąc w chmurach myślała, że nie ma niezbędnego minimum i
    > odleciała. O ile wiem nikt nie udowodnił, że Rosjanie kłamali.

    Po co mieliby kłamać skoro rzeczywiście było poniżej minimów?

> [...]
    > pamięci i alarmował, ze próbują wlecieć w ziemię. Ono alarmowało, ze
    > wlatują w ziemię, ale oni byli przekonani, ze to wynik braku lotniska w

    To że mieli TAWS nie zmienia tego że podchodzili wedle jakieś dziwnej
    procedury

    > 2) Nie ufali ciśnieniu podanemu przez Rosjan, tylko swojemu
    > radiowysokościomierzowi. Nie zdziwił bym się, gdyby w oparciu o
    > radiowysokościomierz skorygowali ten wysokościomierz barometryczny.

    Otóż nie - przestawili go tak żeby TAWS nie krzyczał.

    > 3) To lotnisko w ogóle się nie nadawało do przyjmowania VIPów. Przy
    > podejrzeniu, ze Rosjanie będą kombinować to jednak należało lecieć na
    > jakieś lotnisko cywilne, albo pojechać po prostu pociągiem.

    To dalej nie wyjaśnia czemu latali wedel wymyślonej przez siebie procedury.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!