  • 1. Data: 2023-10-08 09:57:54
    Temat: kalendarim działań w sprawie wypadku na A1
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://tvn24.pl/lodz/wypadek-na-a1-kalendarium-od-t
    ragicznej-smierci-rodziny-do-zatrzymania-kierowcy-bm
    w-sebastiana-m-w-dubaju-7375920

    Skrót:

    16 września:

    - TVN dowiedziało się o 19.57 od strażaków - z opisu wynika że na
    miejscu nie byłą wątpliwości że BMW uczestniczyło w wupadku,

    - o 23.11 na bandyci drogowi pojawia się pierwszy film. - na tym etapie
    już jest pewne że BMW uczesticzyło w wypadku.

    17 września:

    - około 10 TVN dzwoni po informację do policji - rzecznik Oliwia
    Kowalczyk przekazuje "ze wstępnych ustaleń wynika, że kia "z
    niewyjaśnionych przyczyn" uderzyła w bariery i się zapaliła". Dzienikarz
    pyta co w takim razie z BMW. Rzecznik odpowiada żeby się kontaktować z
    Komendą Wojewódzką z komisarz Anetą Sobieraj. Dzwine...

    - Komenda wojewódzka w osobie Anety Sobieraj odmawia odpowiedzi na temat
    BMW i kieruje do Prokuratury.

    - Rzeczniczką Prokuratury Okręgowej w Piotrkowie Trybunalskim jest
    Magdalena Czołnowska-Musioł (nazwisko jeszcze się pojawia potem),
    przebywa na urlopie. Zastępuje ją Piotr Cegiełka, doświadczony
    piotrkowski prokurator. W rozmowie telefonicznej informuje, że nie zna
    szczegółów zdarzenia. Zapowiada, że przekaże je następnego dnia, kiedy
    porozmawia z prokuratorem-referentem sprawy.

    Z komentarzy w artykule wynika że być może embargo na informacjie o BMW
    zostało nałożone na policję przez prokuraturę.

    18 września:

    - Dzienikarze dwonią do prokuratora Cegiełki od rana co mu się udaje
    ustalić. Zbywa ich do trzynastej i finalnie prosi o zadanie pytań (które
    zostały zadane dzień wcześniej). Odpowiedź w tym dniu nie zostaje udzielona.

    - Komunikat Komenda Miejska Policji w Piotrkowie. "Kierujący pojazdem
    kia na chwilę obecną z niewyjaśnionych przyczyn uderzył w bariery
    energochłonne, następnie auto zapaliło się". O BMW cisza.

    Internauci (głównie wykop) grzeją sprawę i wydają się już wiedzieć
    znacznie więcej niż prokuratura;)

    19 września:

    - Przychodzi odpowiedź od prokuratora Cegiełki na temat udziału BMW
    "postępowanie prowadzone jest w kierunku spowodowania wypadku ze
    skutkiem śmiertelnym. Prokurator Cegiełka informuje, że zginęły trzy
    osoby, a dwie inne "doznały obrażeń ciała"."trwa ustalanie okoliczności,
    w jakich doszło do wypadku","na chwilę obecną postępowanie prowadzone
    jest w sprawie". Jak widać w odpowiedzi na pytanie o udział BMW nie pada
    ani jedno zdanie u udziale drugiego samochodu - coraz dziwniej...

    21 września:

    - Pytanie o udział BMW zadaje poseł Hanna Gill-Piątek, zgłaszając
    jednocześnie interpelację poselską do ministerstwa - od tego momentu
    wygląda na to że udziału BMW nie da się ukryć przed pismakami.

    22 Września:

    - Prokurator cegiełka informuje że do sprawy odniesie się za kilka dni
    jak uzyska opinie biegłego.

    23 Września - tydzień po wypadku:

    - Policja publikuje komunikat "Wiadomo, że brały w nim udział dwa
    pojazdy: bmw oraz kia. Policjanci zabezpieczyli szereg śladów,
    przesłuchali świadków.", "Przedmiotem tego śledztwa jest również
    wyjaśnienie, czy zachowanie kierującego bmw miało bezpośredni wpływ na
    zaistnienie przedmiotowego zdarzenia" Zaznacza przy tym, że policja
    "dotarła do szeregu nagrań z kamer"

    25 Września:

    - Na tvn24.pl pokazujemy film nagrany przed wypadkiem w okolicach
    Sierosławia pod Piotrkowem Trybunalskim. Widać na nim osobowe bmw, które
    z dużą prędkością wyprzedza nagrywającego. Niedługo potem autor nagrania
    dojeżdża do miejsca, w którym płonie kia.

    - Aneta Sobieraj, rzeczniczka łódzkiej policji, tłumaczy, że w
    pierwszych informacjach policja przekazywała to, co jest w jej ocenie
    pewne. - Mogę podkreślić z całą stanowczością, że doniesienia, że w
    zdarzeniu miał brać udział policjant, są absolutnie nieprawdziwe i
    uderzają w dobre imię policji - dodaje policjantka.

    - Pojawia się niezależna rekonstrukcja wypadku

    26 września:

    - Rzecznik prokuratury okręgowej Magdalena Czołnowska występuje przed
    kamerami gdzie mówi że doszło do niustalonego zjechania samochody marki
    kia w bariery, bmw prawdopodobnie zahaczyło o ten samochód - ale to są
    tylko hiptezy (swoją drogą mowa ciała jak dodaje że to są hipotezy IMHO
    mówi "odpierdolcie się i przestańcie drążyć). Dziennikarze dopytują czy
    faktycznie to kia zajechała drogę BMW na co prokurator odpiera że nie
    może się posiłkować filmami z internetów. Mindfuck! Dodaje że śledztwo
    jest prowadzone wzorowo i zostało przeniesione do prokuratury okręgowej
    (czemy skoro wszystko było dobrze?).

    27 Września:

    - ustalono prędkość.

    - podobno prokuratura pilnuje żeby nie było przecieków (wyjaśniam - brak
    na to twardych dowodów jedynie tak ponoć twierdzą ludzie z którymi
    dziennikarz rozmawiał.

    28 Września:

    - zarzuty - seba jest już prawdopodobnie za granicą.

    29 Września:

    - list gonczy.
    - prokurator odmawia jakichkolwiek szczegółów
    - konfa zera.
    - okazuje się że w list gończy zawiera... dane ofiar - rozumiecie -
    wszyscy się srali żeby chocby słowem wspomnieć o BMW bo prywatność i
    domniemanie niewinności a tu publicznie wrzucają dane ofiar...

    30 Września

    - Policja potwierdza że Majtczak nie jest powiązany z Majtczakami z
    policji. Jednocześnie nie pytana dodaje że "kierowcą nie był to również
    polityk czy inna osoba zajmująca stanowisko publiczne. Działamy w sposób
    transparentny". Po co dodaje - przecież już wiadomo kto kierował i kim
    jest? Czyżby frojdowskie przejęzyczenie?;)

    4 października

    - zatrzymanie seby.

    Jak widać wyraźnie pomijanie BMW w komunikatach nie było w żadnej mierze
    przypadkowe.

    BTW - ponoć wyciekło kto był jednym z pasażerów - otóż znany adwokat od
    wypadków drogowych. Jeśli to ten co panicznie usuwa swoją obecność w
    sieci to ma to samo nazwisko co europosłanka z łodzi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-10-08 10:11:54
    Temat: Re: kalendarim działań w sprawie wypadku na A1
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 09:57, Shrek pisze:

    > Skrót:

    Ja skrócę jeszcze bardziej. Od początku było wiadomo, ze w wypadku brały
    udział dwa samochody, tylko nie była znana ich rola. Dziennikarze budują
    sobie legendę, jak to ujawniano prawdę, ale to oni ujawniali w ten
    sposób prawdę, a nie Policja, czy prokuratura.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-10-08 10:43:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja skrócę jeszcze bardziej. Od początku było wiadomo, ze w wypadku brały
    > udział dwa samochody,

    A tam było. Było bo wyciekło - policja i prokuratura nawet na pytania
    zadawane wprost o drugi samochód unikała odpowiedzi i to celowo - z tego
    artykułu wynika że nie ma mowy o przypadku. Nawet tu pisano że skoro 200
    metrów od siebie to różne wypadki. Albo że tak wyszło bo to tylko
    krótkie notatki były.

    > Dziennikarze budują
    > sobie legendę, jak to ujawniano prawdę, ale to oni ujawniali w ten
    > sposób prawdę, a nie Policja, czy prokuratura.

    Zakładam że chciałeś napisać coś innego niż napisałeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-10-08 11:24:07
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > BTW - ponoć wyciekło kto był jednym z pasażerów - otóż znany adwokat od
    > wypadków drogowych. Jeśli to ten co panicznie usuwa swoją obecność w
    > sieci to ma to samo nazwisko co europosłanka z łodzi.

    Hej. Polecasz może tego adwokata? ;)
    https://dkopcinski.pl

  • 5. Data: 2023-10-08 11:30:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 11:24, n...@o...pl pisze:

    > Hej. Polecasz może tego adwokata? ;)
    > https://dkopcinski.pl

    To chyba nie ten:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-10-08 12:02:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > wypadków drogowych. Jeśli to ten co panicznie usuwa swoją obecność w
    > sieci to ma to samo nazwisko co europosłanka z łodzi.

    Dla porównania inny komunikat - "w dniu dzisiejszym w Oświęcimiu w
    godzinach popołudniowych samochód marki Audi dokonał nieustalonego
    wjazdu w drzewo - uważajcie na siebie na drogach, pozdrawia rzecznik
    komendy policji w oświęcimiu":P

    A nie. Wróć - sebę zatrzymali na 48 a udział (i winę) drugiego samochodu
    ogłosił minister na konferencji prasowej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-10-08 12:02:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2023 o 10:43, Shrek pisze:

> [...]
    > artykułu wynika że nie ma mowy o przypadku. Nawet tu pisano że skoro 200
    > metrów od siebie to różne wypadki. Albo że tak wyszło bo to tylko

    Co rozumiesz przez słowo "było0"? Policja od początku wiedziała.
    Prokuratura też. To, że dziennikarze nie wiedzieli, to nie znaczy, że
    nie było wiadome, tylko, że dziennikarze nie wiedzieli.

    > Zakładam że chciałeś napisać coś innego niż napisałeś:P

    Raczej nie. Co najwyżej Ty źle zrozumiałeś.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-10-08 12:28:51
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > To chyba nie ten:P

    Czyli bardziej polecasz tego? :)
    https://www.lubasziwspolnicy.pl/czlonkowie/lukasz-wa
    szczykowski/

  • 9. Data: 2023-10-08 12:30:28
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > To chyba nie ten:P

    Swoją drogą ciekawie google wyszukuje :)
    https://imgur.com/qmaR2Lt

  • 10. Data: 2023-10-08 15:21:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co rozumiesz przez słowo "było0"? Policja od początku wiedziała.
    > Prokuratura też. To, że dziennikarze nie wiedzieli, to nie znaczy, że
    > nie było wiadome, tylko, że dziennikarze nie wiedzieli.

    Dziennikarze też wiedzieli - dlatego byli zdziwieni że policja i
    prokuratura najwyraźniej unikają tematu BMW.

    > Raczej nie. Co najwyżej Ty źle zrozumiałeś.

    W takim razie nie nadążam za ścieżkami twojego umysłu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!