  • 1. Data: 2005-04-26 16:32:47
    Temat: ROZWOD i falszywe oskarzenia o znecanie
    Od: olaf <ola.f3[SPAM WON!]@interia.pl>

    Jestem w trakcie sprawy rozwodowej. Żona oskarża mnie o znęcanie się,
    co jest bzdurą. Jej koleżanka ma świadczyć, ale nie wiem co, bo nie
    była niczego świadkiem, bo coś takiego nie miało miejsca. Wspiera się
    obdukcją potwierdzającą istnienie siniaka, który nie ja zrobiłem. Żona
    próbuje odgrywać się dziećmi i utrudnia im kontakt ze mną,
    wielokrotnie słyszę ich płacz w słuchawce, niedawno syn uciekł z domu
    aby się ze mną zobaczyć.
    Założyłem żonie sprawę o uregulowanie kontaktów z dziećmi.
    Doszło do ugody, ale to pozory. Wyznaczonych godzin przestrzega, lecz
    jeśli coś wybiegnie poza ten termin, to się odgraża "następnym razem
    będziesz miał krócej"
    Psycholog nie daje rady i ja również. Na sprawie rozwodowej, żona
    chce mi ograniczyc prawa rodzicielskie. Wiem, że w takiej sytuacji
    będziemy poddani badaniom w RODEKu (i tutaj moja cała nadzieja).
    Próbowałem się skontaktować z jakimiś organizacjami pomocy dla ojców,
    ale ich strony WWW ledwo zipią a telefony kontaktowe są głuche, albo
    już nieaktualne. Jak się przed tym bronić? Dajcie mi jakąś nadzieję,
    jakąkolwiek radę, pomysł. Co jeszcze mogę zrobić? Gdzie jeszcze szukać
    pomocy? (oprócz adwokata)

    olaf

  • 2. Data: 2005-04-26 16:39:12
    Temat: Re: ROZWOD i falszywe oskarzenia o znecanie
    Od: olaf <ola.f3[SPAM WON!]@interia.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005 18:32:47 +0200, olaf <ola.f3[SPAM
    WON!]@interia.pl> wrote:

    >Jestem w trakcie sprawy rozwodowej. Żona oskarża mnie o znęcanie się,
    >[...]

    I jeszcze jedno:
    Na jakiej podstawie można ograniczyć prawa rodzicielskie?
    Co może być podstawą do tego?
    Jakie oskarżenie musiałaby wysunąć żona (i udowodnić je)
    aby sąd ograniczył mi te prawa?

    olaf

    --
    whitefrog
    www.BOINC.prv.pl

  • 3. Data: 2005-04-26 17:06:23
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:emqs61pd7u4pb5m8lsta20gsvo6jmi2ijt@4ax.com
    użytkownik *olaf* napisał(a):

    > Jestem w trakcie sprawy rozwodowej. Żona oskarża mnie o znęcanie się,
    > co jest bzdurą. Jej koleżanka ma świadczyć, ale nie wiem co, bo nie
    > była niczego świadkiem

    Poproś Sąd, żeby zeznawała pod przysięgą i przygotuj się na wszelkie
    mozliwe sposoby na zadawanie jej pytań. Oczywiście takich które
    doprowadzą do tego, że kłamie (jeśli bedzie kłamać)

    > Wspiera się
    > obdukcją potwierdzającą istnienie siniaka, który nie ja zrobiłem.

    W obdukcji chyba będą zapisane okoliczności powstania siniaka, ale te
    podaje badany(a) ;)

    > Żona
    > próbuje odgrywać się dziećmi i utrudnia im kontakt ze mną,
    > wielokrotnie słyszę ich płacz w słuchawce

    Standard. Chyba zdecydowana większość kobiet rozwodzących się
    instrumentalnie traktuje swoje dzieci usiłując w ten sposób dowieść
    "jeszcze mężowi", że są paniami sytuacji. To co czują dzieci jest dla
    nich kompletnie nieważne.

> [...]
    > Doszło do ugody, ale to pozory. Wyznaczonych godzin przestrzega, lecz
    > jeśli coś wybiegnie poza ten termin, to się odgraża "następnym razem

    Niestety, póki co Ty też musisz tych godzin przestrzegać. Chyba że
    usyskasz inne postanowienie Sądu

    > Na sprawie rozwodowej, żona
    > chce mi ograniczyc prawa rodzicielskie. Wiem, że w takiej sytuacji
    > będziemy poddani badaniom w RODEKu (i tutaj moja cała nadzieja).

    Mam nadzieję, że z tymi ograniczeniami wcale nie będzie tak łatwo. No i
    życzę Ci żebyś na badaniach trafił na mądrych ludzi, co nie jest takie
    oczywiste.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 4. Data: 2005-04-26 18:45:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Poproś Sąd, żeby zeznawała pod przysięgą ...

    A jak doprowadzić do tego by zeznawała pod przysięgą ??

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-04-26 19:16:42
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d4m2hq$hua$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Johnson* napisał(a):

    > A jak doprowadzić do tego by zeznawała pod przysięgą ??

    W zasadzie sędzia powinien(?) zapytać, czy strony życzą sobie by świadek
    składał zeznania pod przysięgą. Przynajmniej ja się spotkałem z takim
    podejściem. Ale gdyby nie zapytał, to chyba nic się nie stanie jak się
    upomni w odpowiednim momencie. Pozostaje kwestia jak wykorzystać
    ewentualne fałszywe zeznania. Ale może to być zagrywka psychologiczna.
    Może świadek się opamięta uprzedzony o konskwencjach składania
    fałszywych zeznań. Ideałem byłoby też zaprotokołowanie takich fałszywych
    zeznań. O to też należałoby się upomnieć, bo sędzia może nie podyktować
    do protokołu.
    Big Jack

    --
    //////

  • 6. Data: 2005-04-26 21:44:02
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    olaf wrote:
    > Jestem w trakcie sprawy rozwodowej. Żona oskarża mnie o znęcanie się,
    > co jest bzdurą. Jej koleżanka ma świadczyć, ale nie wiem co, bo nie
    > była niczego świadkiem, bo coś takiego nie miało miejsca.
    Fikcyjnego świadka tak naprawdę łatwo można zdemaskować.
    Bo fikcyjny świadek potrafi zwykle tylko wygłosić to, czego się nauczył.

    Pamiętaj - diabeł tkwi w szczegółach i blef najłatwiej rozbija się
    pytaniami o szczegóły. Rzadko kto potrafi tak dobrze na bieżąco wymyślać
    kłamstwa.

    > Psycholog nie daje rady i ja również. Na sprawie rozwodowej, żona
    > chce mi ograniczyc prawa rodzicielskie. Wiem, że w takiej sytuacji
    > będziemy poddani badaniom w RODEKu (i tutaj moja cała nadzieja).
    Jeśli dzieci są już duże, to jest szansa, że sąd ich wysłucha,
    przynajmniej w kwestii Twoich kontaktów z dziećmi czy prób ograniczania
    Ci praw rodzicielskich.

    Co do RODK niestety słyszałam o nich nienajlepsze opinie (że to tam
    zbierają się wszyscy zawodowi nieudacznicy).
    Ostatnio opowiadano mi, że jedna taka idiotka, bo tego się inaczej
    określić nie da, zmusiła matkę, żeby opowiadała o tym, jak ojciec ją z
    dzieckiem porzucił, a dziecko stało w drzwiach i słuchało zaszokowane.
    Bo zdaniem tej paniusi dziecko jest małe i nie rozumie.
    Ale żebyś się trochę przygotował, to podpowiem Ci, że przepytują tam
    osobno każdego z rodziców i osobno dziecko i dodatkowo robią takie sesje
    łączone (dziecko+mama, dziecko+tata).

    > Próbowałem się skontaktować z jakimiś organizacjami pomocy dla ojców,
    > ale ich strony WWW ledwo zipią a telefony kontaktowe są głuche, albo
    > już nieaktualne.

    No niestety, zbyt profesjonalnie to to nie wygląda. Są na razie w
    straszliwych powijakach jeszcze.

    > Jak się przed tym bronić? Dajcie mi jakąś nadzieję,
    > jakąkolwiek radę, pomysł.
    -Przede wszystkim nie bój się za bardzo tego ograniczenia praw. Sądy
    robią to bardzo niechętnie.
    -Jeśli będziesz mógł zabrać gdzieś dzieci, to postaraj się o zdjęcia
    podczas zabawy.
    -Zbieraj dowody na wszelkie utrudnienia w kontaktach z dziećmi i
    wszystko co świadczy o Twojej dobrej woli.
    -Zbieraj rachunki mające związek z dziećmi.
    -Jeśli uczestniczyłeś wcześniej w życiu dzieci, to od dawna znają Cię
    przecież przedszkolanki, czy wychowawczynie dzieci. Możesz w razie czego
    powołać je na świadków, że zawsze starałeś się o dzieci, interesowałeś
    nimi itp.

    > Co jeszcze mogę zrobić? Gdzie jeszcze szukać
    > pomocy? (oprócz adwokata)
    Największą pomoc uzyskasz przede wszystkim od innych ojców. Są portale,
    na których osoby z takimi problemami jak Twój się ze sobą kontaktują w
    miarę na bieżąco, np. http://users.nethit.pl/forum/forum/tata/

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 7. Data: 2005-04-27 06:19:03
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Będąc w tej samej, dokładnie, sytuacji, ja zrobiłem tak.

    Po złożeniu zeznań w policji przez "jeszcze żonę" i jej koleżankę,
    rzekomego świadka znęcania się nad nią, wezwany do komendy na
    przesłuchanie, poprosiłem o sygnaturę sprawy w komendzie, a następnie sam
    oskarżyłem koleżankę o składanie fałszywych zeznań i potwierdzenie
    nieprawdy. Z tym potwierdzeniem nieprawdy to trochę przesadziłem, ale co
    tam.
    Sprawą zajęła się prokuratura, sprawdziła "wszystko" i w efekcie koleżanka
    ma na razie dozór.
    Jeśli twoja żona również składała zeznania w policji i jej świadek też, to
    sugeruję udać się do komendy i spróbować zajrzeć do dokumentacji. Musisz
    to zrobić delikatnie, bo nie mają obowiązku udostępnić Tobie tych akt.
    Zobacz czy przypadkiem na końcu zeznań świadka, nie jest napisane, że
    świadek "nie był bezpośrednio uczestnikiem opisywanych wydarzeń, a swoje
    informacje na ten temat ma tylko z opowiadań jeszcze żony".
    Jeśli jest taki zapis, będziesz miał sporo łatwiej w sądzie.
    Życzę powodzenia.

  • 8. Data: 2005-04-27 13:48:37
    Od: olaf <ola.f3[SPAM WON!]@interia.pl>

    On Wed, 27 Apr 2005 08:19:03 +0200, "R De" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Będąc w tej samej, dokładnie, sytuacji, ja zrobiłem tak.
    >
    >[...]

    Nieźle, ale w moim przypadku to się może nie udać, bo świadek był w
    tym czasie w domu. Świadczy, że działo się coś co nie miało miejsca,
    więc pozostanie moje słowo przeciwko ich słowu.
    Ta akurat sprawa została umorzona przez policję (i chwała bogu), lecz
    czeka mnie kolejne fałszywe świadczenie na sprawie rozwodowej.
    Wszystko zależy jak będzie świadczyć świadek żony. Jest szansa, że
    obalę jej świadczenie, nikłe, ale jest. Jeśli będzie zbytnio kolorować
    to moja szansa. Mam dowody innego przebiegu wydarzeń niż ten, który
    dostałem w pozwie.

    >Życzę powodzenia.

    wielkie dzięki.

    Jeszcze jedno pytanko:
    Na sprawie pojednawczej żona pojawiła się z adwokatem.
    W jakim celu? Co on tam mógł sobie notować?
    Zbyt wiele nie mówiłem. Mówiłem jedynie, o bólu z rozstania, o utracie
    nadzieji, o żalu za fałszywe oskarżenia i takie tam.
    Byłem pierońsko zdenerwowany, głos mi się łamał...
    To nerwy.

    olaf

  • 9. Data: 2005-04-27 16:53:47
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:1f5v619t5sf4u2sg9nj6tot3gqipvgvdq5@4ax.com
    użytkownik *olaf* napisał(a):

    > Na sprawie pojednawczej żona pojawiła się z adwokatem.
    > W jakim celu? Co on tam mógł sobie notować?

    Sprawa pojednawcza jak pewnie zauważyłeś to praktycznie formalność. Żona
    jeśli pojawiła się z adwokatem, to wiesz, że już go ma. To co notował to
    pewnie jakieś wyjątki z Twoich zeznań, które będzie chciał na sprawach
    merytorycznych obrócić przeciw Tobie. Jest to jakiś sygnał, że będzie
    prawdopodobnie walczyć o jak najwięcej: Twoja wyłączna wina, jak
    największe alimenty, jak najrzadrze kontakty z dziećmi. Jeśli nie masz
    adwokata, to nie wiem czy nie warto by się zastanowić nad zatrudnieniem
    takiego. Chyba, że czujesz się na siłach samemu sobie poradzić.
    Pamiętaj, że gdyby była orzeczona Twoja wina, to żona też może mieć
    prawo do alimentów na samą siebie. Życzę wiele sił i spokoju, nie daj
    się ponieść emocjom, chociaż zdaję sobie sprawę jakie to może być
    trudne.
    Big Jack

    --
    //////

  • 10. Data: 2005-04-27 17:12:06
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadzieji, o żalu za fałszywe oskarżenia i takie tam.
    > Byłem pierońsko zdenerwowany, głos mi się łamał...

    Papuga jest po to, żeby wychwycić jakieś Twoje błędy. Ty też masz prawo do
    adwokata. Możesz się z nim pojawić na sprawie, a nawet jeśli udzielisz mu
    stosownego pełnomocnitwa , to adwokat może się za Ciebie rozwieść. Jeśli
    coś notował, to znaczy, że będzie kombinował żeby jak najbardziej Ci
    zaszkodzić. Moja rada - jeśli nie poczuwasz się do winy i uważasz, że
    rozwód nie ma sensu, to staraj się mówić niewiele, ale za to całą prawdę.
    W tym budynku się nie kłamie w takich sprawach. Nie denerwuj się. Skoro
    podjęła już taką decyzję, to albo kogoś ma albo zaraz sobie znajdzie, i
    nie masz na to wpływu. Ja też przeżyłem rozstanie z synem ( ma 14 lat),
    ale po jakimś czasie powoli wszystko się ułożyło. Teraz zorganizowałem
    sobie życie sam, powiem uczciwie że jak potrzebuję to jadę na dziwki, nikt
    mi tyłka nie zawraca, a z dzieckiem się widuję bardzo często, wręcz
    codziennie, i tak jest o wiele lepiej.
    Nie załamuj się. Na pewno sobie poradzisz. W sądzie staraj się mówić z
    sensem, odpowiadać pełnymi zdaniami, nie nerwowo i jeśli ktoś Ci przerywa,
    to mu zwróć uwagę. Uważaj tylko na sędziego,

    Pozdrawiam.