  • 1. Data: 2005-04-26 16:48:07
    Temat: cudza instalacja na mojej nieruchomości
    Od: "zdesperowany" <i...@3...pl>

    Kupiłem wolnostojącą nieruchomość i jestem jej właścicielem. Nie jest to
    żadna wspólnota, jestem jedynym właścicielem zarówno budynku jak i ziemi.

    Przez moją piwnicę przebiegają rury ciepłownicze zasilające inne, położone
    w pobliżu nieruchomości.

    Nigdy nie wyrażałem żadnej zgody na istnienie tej instalacji.

    Czy mam prawo żądać opłat za to że instalacja przebiega przez moją
    nieruchomość?

    Czy mam prawo wezwać OPEC do usunięcia takiej instalacji jeżeli nie podpisze
    ze mną umowy na jej przebieg przez moją piwnicę lub usunąć ją na własny
    koszt jeśli odmówi?

    I co wtedy będzie z osobami które korzystają z tej instalacji?

    W KW nie ma żadnej służebności że przez mój teren ma przebiegać taka
    instalacja?

    Igor