  • 1. Data: 2005-04-26 15:22:29
    Temat: zwielokratniania a przytoczenie
    Od: n...@a...net

    Witam.

    Mam krótkie pytanie odnośnie interpretacji, zapewne w kontekście prawa
    autorskiego.

    Mam przed sobą polską normę gdzie na pierwsze stronie stoi:
    "Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone. Żadna część niniejszej normy nie
    może być zwielokrotniana jakąkolwiek techniką bez pisemnej zgody Prezesa
    Polskiego Komitetu Normalizacyjnego".

    Czytałem samo prawo autorskie jak i o nim (m.in. na tej grupie) że można
    wykonywać kopie zapasowe mimo takich zapisów, jak również wyciągać nie
    więcej niż 10% materiału podając oczywiście źródło.

    Chcę zrobić 2 rzeczy. Proszę o opinię czy są w pełni legalne:
    1. Oryginał normy schować do sejfu, a używać kopii. Gdy się zużyje tę
    kopię zniszczyć a zrobić drugą, itd.

    2. W dokumencie wewnętrznym firmy przywołać niecałe pół strony (na
    ogólną liczbę stron 83) z podaniem że to stamtąd pochodzi. Oczywiście
    dokument będzie miał tylko kopie robocze, o żadnym zwielokrotnianiu
    gdzie n>10 nie ma mowy.

    Pozdrawiam.

    Norbert

  • 2. Data: 2005-04-26 18:37:13
    Temat: Re: zwielokratniania a przytoczenie
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    n...@a...net napisał(a):
> [...]
    > "Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone. Żadna część niniejszej normy nie
    > może być zwielokrotniana jakąkolwiek techniką bez pisemnej zgody Prezesa

    Trochę nie na temat, ale gdzieś mi się kołacze orzeczenie NSA chyba, że
    Polskie Normy podlegają ujawnieniu na podstawie ustawy o dostępie do
    informacji publicznej.

    pozdr.

    m.
    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-04-26 19:34:42
    Od: n...@a...net

    stern wrote:

    > Trochę nie na temat, ale gdzieś mi się kołacze orzeczenie NSA chyba, że
    > Polskie Normy podlegają ujawnieniu na podstawie ustawy o dostępie do
    > informacji publicznej.
    Krótkie googlanie pokazało że owszem, było tak przez prawie rok:

    "Polskie Normy nie są informacją publiczną. Wprawdzie Naczelny Sąd
    Administracyjny wydał 2 lipca 2003r. prawomocny wówczas wyrok, że PN są
    dokumentami urzędowymi o charakterze publicznym, do których stosuje się
    ustawa o udostępnianiu informacji publicznej, ale po wejściu w życie
    reformy sądownictwa administracyjnego Polski Komitet Normalizacyjny
    skorzystał z wprowadzonej możliwości kasacji. W jej wyniku NSA zmienił
    zdanie i w wyroku z 31 maja 2004 r. uznał, że PN nie podlegają przepisom
    ustawy o dostępie do informacji publicznej. Zgodnie z wyjaśnieniem
    rzeczniczki prasowej Polskiego Komitetu Normalizacyjnego każdy, kto jest
    zainteresowany Polską Normą, może się z nią zapoznać w czytelni lub ją
    kupić. PN mają bowiem status utworu literackiego i jako takie są
    chronione w taki sam sposób."
    http://www.medium.media.pl/rynekinstalacyjny/aktualn
    osci_prawne/inne.html
    http://64.233.183.104/search?q=cache:ymkwg_GXm04J:ww
    w.pkn.pl/aktualnosci4.htm+NSA+dost%C4%99p+do+informa
    cji+publicznej+polskie+normy&hl=pl

    :(

    N.