  • 1. Data: 2005-04-26 13:17:41
    Temat: Skarbówka i podatek od marynarzy
    Od: Wilczur <m...@w...pl>

    Witka
    Pytałem już to tu to tam i nigdzie odpowiedzi może ktoś na grupie się
    zetknął i potrafi odpowiedzieć na pytanie jak się ma odprowadzanie
    podatku dochodowego wsród marynarzy, którzy pracują na zasadzie umowy
    konraktowej za granicą
    1. w krajach gdzie mamy podpisana umowe o podwojnym opodatkowaniu
    (Luxemburg na przyklad)
    2. pozostalych (Cypr, Bahama...)

    --

    Pozdrawiam Wilczur

    ""Nie kłóć się z idiotą,bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona
    doświadczeniem"

  • 2. Data: 2005-05-05 05:18:33
    Temat: Re: Skarbówka i podatek od marynarzy
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2005 15:17:41 +0200, Wilczur <m...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    > konraktowej za granicą
    > 1. w krajach gdzie mamy podpisana umowe o podwojnym opodatkowaniu

    u o p.d.o.f. art. 3
    Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczpospolitej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich
    dochodów bez wzgledu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    Najprościej więc nie mieć miejsca zamieszkania na terytorium RP -
    formalnie, czyli wymeldować się, ewentualnie na druku NIP-3 zgłosić inne
    miejsce zamieszkania.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net