eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 331. Data: 2015-08-28 13:47:11
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Sieci żabka małpka to właśnie są te "rodzinne" sklepy, tylko zebrane w
    > jedną markę.

    Absolutnie nie są. To jest jedna duża firma, która omija prawo i zamiast tworzyć
    sklepiki żeruje na "agentach". Mechanizmy są szeroko opisane, znane i nie zyskują
    absolutnie na tym właściciele tych małych punktów.

    > Nie słyszałem, aby gdzieś powstał monopol dużych sklepów. A tesco pada.
    > Nie twierdzę, że duża firma nie "jest bogatsza". Twierdzę tylko, że
    > oligarcha korporacyjna wcale nie jest efektem końcowym wolnego rynku,
    > wręcz przeciwnie.

    Oczywiście że jest.

    > Tam, gdzie rynek jest wolny zawsze będą powstawać nowe, małe firmy,
    > mające szansę stać się dużymi lub zbankrutować.

    Do czasu. Do czasu aż nie powstanie na tyle duża firma, by zmieniać reguły
    na rynku zamiast się dostosowywać.

    > Rola państwa może polegać wyłącznie na utrudnianiu powstawania tym małym,
    > cementując właśnie oligopol dużych.

    W kwestii "wyłącznie" się nie zgadzam. Podam jeden przykład: możliwośc podziału
    monopolisty na mniejsze, niezależne firmy i wymuszenie konkurencji. To jest moim
    zdaniem wystarczające uzasadnienie roli i potrzeby ingerencji państwa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 332. Data: 2015-08-28 13:53:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Aug 2015 21:12:15 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Zapytaj o umieralnośc noworodków jakieś 100 lat temu, byc może
    twoi
    > dziadkowie pamiętają ile umieralo średnio dzieci w przeciętnej
    rodzinie.
    > "Z niejasnych przyczyn". Te czasy powrócą.

    Ja pierdziele, co za argumentacja. To że my (jako ludzkość) teraz
    możemy dyskutowac o australopiteku nie jest dzięk stosowaniu
    szczepionek przez ostatni milion lat, ale dzięki temu, że choroby
    wybiły słabe jednostki lub skutecznie uniemożliwiały im (tym słabym)
    się rozmnażać. Antyszczepionkowcy nieświadomie zachowują się całkiem
    zgodnie z naturą i instyktownie: swoim działaniem wzmocnią gatunek,
    bo dzięki nim przetrwają epidemie tylko silni.
    Paranoja ratowania każdego słabego organizmu za wszelką cenę (i
    jeszcze go rozmnażania w przyszłości) doprowadzi do takiej
    degenaracji, że wkrótce homo sapiens zniknie i nie będzie komu
    wspominać o "prymitywmych ludach" z 21 w., o australopiteku nie
    wspominając. Przynajmniej Ziemia trochę odetchnie.

    --
    Marek

  • 333. Data: 2015-08-28 13:57:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Absolutnie nie są. To jest jedna duża firma, która omija prawo i zamiast tworzyć
    > sklepiki żeruje na "agentach". Mechanizmy są szeroko opisane, znane i nie zyskują
    > absolutnie na tym właściciele tych małych punktów.

    Zachęcam "zderzyć się" z rzeczywistością, pójść raz do Żabki, wziąć
    paragon i zobaczyć jaki przedsiębiorca prowadzi sklep.

    A co do zyskiwania lub nie ich uczestników - to jest to taki, a nie inny
    wybór stron kontraktu. Jak widać jednak ajent Żabki albo ma lepiej, albo
    nie ma lepiej, wówczas przegra konkurencję z nieajentem.

    > Oczywiście że jest.

    Rzeczywistość temu przeczy.

    > Do czasu. Do czasu aż nie powstanie na tyle duża firma, by zmieniać reguły
    > na rynku zamiast się dostosowywać.

    Czyli zaburzać działanie wolnego rynku.

> [...]
    > zdaniem wystarczające uzasadnienie roli i potrzeby ingerencji państwa.

    Bo podchodzisz do problemu za późno - trzeba by zadać pytanie dlaczego
    doszło do powstania monopolu - bo nie jest to normalna rynkowa konsekwencja.

    --
    Liwiusz

  • 334. Data: 2015-08-28 14:12:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 12:21, Andrzej Lawa wrote:

    > Przepraszam: na prawo i na bardziej prawo ;)

    Uf. Przynajmniej ruch prawostronny nie zagrożony. Jeszcze tylko
    wszystkie skrzyżowania na ronda zmienić i skończy się skręcanie w lewo:P

    Shrek.

  • 335. Data: 2015-08-28 14:18:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 13:57, Liwiusz wrote:

    > Rzeczywistość temu przeczy.

    Rzeczywistość nie ma tu nic do rzeczy, bo wolny rynek realnie nie
    istnieje. To trochę jak z religią i dyskusjami na temat Boga.

    Shrek.

  • 336. Data: 2015-08-28 14:21:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 14:18, Shrek pisze:

    > Rzeczywistość nie ma tu nic do rzeczy, bo wolny rynek realnie nie
    > istnieje. To trochę jak z religią i dyskusjami na temat Boga.

    Analogia zupełnie z czapy.

    O istnieniu Boga nie chcę dyskutować.

    Fakt, że ludzie mogą samodzielnie o sobie decydować jest niezaprzeczalny
    i nie ma niczego z utopii.

    Już sam fakt, że komuchy chcą ograniczać wolny rynek implikuje, że wolny
    rynek jako stan pierwotny musi istnieć.

    Chcesz zobaczyć wolny rynek - idź na jakiś duży bazar.

    --
    Liwiusz

  • 337. Data: 2015-08-28 14:39:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zachęcam "zderzyć się" z rzeczywistością, pójść raz do Żabki, wziąć
    > paragon i zobaczyć jaki przedsiębiorca prowadzi sklep.

    Napisałem Ci _WYRAŹNIE_ po co taką konstrukcję się tworzy.

    > A co do zyskiwania lub nie ich uczestników - to jest to taki, a nie inny
    > wybór stron kontraktu. Jak widać jednak ajent Żabki albo ma lepiej, albo
    > nie ma lepiej, wówczas przegra konkurencję z nieajentem.

    Nie. Jak widać, machina marketingowa tylko _przekonuje_ że ma lepiej, a praktyka
    pokazuje że jest inaczej. Twoje postrzeganie rzeczywistości zakłada wiarę w
    informację
    doskonałą obu uczestników rynku, a to nigdy nie ma miejsca.

    > Rzeczywistość temu przeczy.

    Nie zgadzam się.

    > Czyli zaburzać działanie wolnego rynku.

    To tak jakbyś powiedział, ze doskonała konkurencja też jest zaburzeniem wolnego
    rynku. W mechanizm wolnego rynku są wpisani jego uczestnicy, skoro mają pozycję
    by coś przeforsować (monopole taką mają), to nie jest to zaburzenie. Zaburzyć
    może trzeci uczestnik, który wchodzi z zewnątrz.

    > Bo podchodzisz do problemu za późno - trzeba by zadać pytanie dlaczego
    > doszło do powstania monopolu - bo nie jest to normalna rynkowa konsekwencja.

    Ależ bzdura totalna. Istnieje coś takiego jak monopol naturalny i żadne państwo
    nie jest potrzebne by takie się tworzyły. Energetyka, ropa, gaz, wszędzie gdzie
    jest potrzebna duża infrastruktura i są bardzo wysokie koszty wejścia jest
    olbrzymie ryzyko wytworzenia się monoopolu.

    Druga opcja utworzenia monopolu, występuje w zakresie oprogramowania. Autor
    dominującego
    rozwiązania jest w praktyce monopolistą i możesz mu nagwizdać i takie zagrożenie ze
    strony
    MS na przykład istniało.występuje w zakresie oprogramowania. Autor dominującego
    rozwiązania jest w praktyce monopolistą i możesz mu nagwizdać. Zauważ, że pozycji
    MS nawet nie był w stanie samodzielnie zagrozić _darmowy_ produkt, czyli Linuks.
    Oczywiście w praktyce obecnej wiele regulacji prawnych to uniemożliwiło (np.
    konieczność stosowania otwartych standardów), ale to znowu jest tak nielubiana
    przez Ciebie ingerencja.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 338. Data: 2015-08-28 14:42:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    strony
    > MS na przykład istniało.występuje w zakresie oprogramowania.

    Po dojściu do końca i przeczytania powyższych bzdur o rzekomym monopolu
    MS stwierdziłem, że szkoda na cię czasu.

    --
    Liwiusz

  • 339. Data: 2015-08-28 14:49:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Po dojściu do końca i przeczytania powyższych bzdur o rzekomym monopolu
    > MS stwierdziłem, że szkoda na cię czasu.

    No jak rany. To nie trać. Łaski bez. Obwieszczać tego światu nie musisz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 340. Data: 2015-08-28 15:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Po dojściu do końca i przeczytania powyższych bzdur o rzekomym
    >monopolu
    >MS stwierdziłem, że szkoda na cię czasu.

    Zaraz, dlaczego rzekomy monopol ?
    Monopol jest niemal faktyczny, co wiecej - pare razy podnoszony przez
    rozne antymonopolowe urzedy.

    J.