eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 191. Data: 2015-08-26 17:12:52
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Wolny rynek to stan faktyczny, a nie dogmat.

    Niekontrolowany wolny rynek doprowadzi do korpokracji. Mniej więcej to co
    teraz, tylko decydować będą wielkie koncerny a nie państwa.

    To do czego Ty dążysz to byłby co najwyżej etap przejściowy, dopóki jakiś
    koncern by nie sięgnął po pełną kontrolę.

    Zajebista wizja :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 192. Data: 2015-08-26 17:14:22
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 26.08.2015 o 17:12, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    >
    > To do czego Ty dążysz to byłby co najwyżej etap przejściowy, dopóki jakiś
    > koncern by nie sięgnął po pełną kontrolę.

    Już teraz korporacje mają coraz więcej władzy kosztem pańśtw

  • 193. Data: 2015-08-26 17:16:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 17:14, zdumiony pisze:

    > Już teraz korporacje mają coraz więcej władzy kosztem pańśtw

    To w końcu zdecydujcie się - to wina wolnego rynku, czy braku wolnego rynku?

    Pogląd Wojciecha jest oczywiście absurdalny. Korporacje najlepiej
    powstają tam, gdzie państwo tworzy oligopole lub usuwa konkurencje
    korporacji.

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2015-08-26 17:17:50
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 26.08.2015 o 17:16, Liwiusz pisze:
    > Pogląd Wojciecha jest oczywiście absurdalny. Korporacje najlepiej
    > powstają tam, gdzie państwo tworzy oligopole lub usuwa konkurencje
    > korporacji.

    Przykład korporacja Microsoft?

  • 195. Data: 2015-08-26 17:19:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 17:17, zdumiony pisze:

    > Przykład korporacja Microsoft?

    Ale co z nią? Że jest? Nie twierdzę, że nie może istnieć. Są nawet
    kraje, gdzie ma mniejszość (w systemach).

    --
    Liwiusz

  • 196. Data: 2015-08-26 17:21:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Pogląd Wojciecha jest oczywiście absurdalny. Korporacje najlepiej
    > powstają tam, gdzie państwo tworzy oligopole lub usuwa konkurencje
    > korporacji.

    Aaaa, czyli twierdzisz, że firmom nie zależy na maksymalizacji zysku,
    tylko na konkurencji doskonałeś?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 197. Data: 2015-08-26 17:24:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To w końcu zdecydujcie się - to wina wolnego rynku, czy braku wolnego rynku?

    Myślę, że gdyby nie istnienie tworu "państw", to już by miały większą władzę
    po prostu.

    > Pogląd Wojciecha jest oczywiście absurdalny. Korporacje najlepiej
    > powstają tam, gdzie państwo tworzy oligopole lub usuwa konkurencje
    > korporacji.

    Bo jak powszechnie wiadomo żadna firma nie dąży do maksymalizacji zysku,
    a celem i marzeniem każdego prezesa jest działanie w warunkach konkurencji
    doskonałej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 198. Data: 2015-08-26 17:48:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2015-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Aaaa, czyli twierdzisz, że firmom nie zależy na maksymalizacji zysku,
    > tylko na konkurencji doskonałeś?

    Oczywiście, że firmom nie zależy na konkurencji. Dlatego tam, gdzie
    mogą, firmy wpływają na państwo, aby konkurencję ograniczało. Zatem to w
    socjalizmie korporacje będą się czuły dobrze.

    Natomiast chodzi właśnie o to, aby uniemożliwić państwu i korporacjom
    ograniczania konkurencji, zatem aby istniał wolny rynek.

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2015-08-26 17:56:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Oczywiście, że firmom nie zależy na konkurencji. Dlatego tam, gdzie
    > mogą, firmy wpływają na państwo, aby konkurencję ograniczało. Zatem to w
    > socjalizmie korporacje będą się czuły dobrze.

    Kto nie zna historii, skazany jest na jej powtórne przeżycie.

    > Natomiast chodzi właśnie o to, aby uniemożliwić państwu i korporacjom
    > ograniczania konkurencji, zatem aby istniał wolny rynek.

    Mhm. Bo w XIX wieku to świetnie działało.
    Jakoś nie jestem przekonany, że teraz zadziałałoby to lepiej.
    Jakieś argumenty "za"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 201. Data: 2015-08-26 18:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale musi też móc istnieć miejsce, gdzie właściciel może powiedzieć "tu
    > możesz chlapać" ("tu mogą przebywać osoby nieszczepione").

    Reasumujac - wypadałoby sie zgodzic, ze jak osoba niezaszczepiona zobowiaze
    sie nie wychodzic z domu, tudziez przebywac tylko w miejscach oznaczonych
    "dostepne dla nieszczepionych" to własciwie nie mam nic przeciw temu zeby
    sie nie szczepiła.