  • 1. Data: 2015-08-24 09:28:52
    Temat: Niepełne dwa etaty a własna działalność
    Od: "M.B." <j...@o...pl>

    Witam,
    na różnych stronach różnie piszą, pozwalam się zapytać tutaj.
    Jedna praca na pół etatu - wynagrodzenie poniżej minimalnej krajowej;
    druga praca na 1/8 etatu - wynagrodzenie poniżej minimalnej krajowej;
    trzecia praca - własna działalność gospodarcza.

    Czy mogę sumować wynagrodzenie z obydwu stosunków pracy, które razem
    jest powyżej minimalnej krajowej aby nie opłacać składek (oprócz
    zdrowotnej) z tytułu prowadzenia własnej działalności gosp.?
    Czy aby nie jest tak, że minimalna krajowa, zwalniająca z opłacania
    składek z własnej DG musi być z jednego stosunku pracy i nie można
    sumować wynagrodzeń?

    Proszę o Wasze interpretacje i ew. linki do źródeł.

    Pozdrawiam, M.B.

  • 2. Data: 2015-08-25 11:40:41
    Temat: Re: Niepełne dwa etaty a własna działalność
    Od: "M.B." <j...@o...pl>

    Dostałem odpowiedź, może komuś się jeszcze przyda:

    W odpowiedzi na poniższe pytanie uprzejmie informuję, że jeżeli z
    tytułu umowy o pracę podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe w przeliczeniu na okres miesiąca jest wyższa niż
    kwota minimalnego wynagrodzenia, z tytułu prowadzonej działalności lub
    współpracy należy opłacić składkę zdrowotną. W przypadku gdy podstawa
    wymiaru składek z tytułu umowy o pracę jest niższa od kwoty minimalnego
    wynagrodzenia, z tytułu działalności lub współpracy ubezpieczony podlega
    obowiązkowo również ubezpieczeniom społecznym.
    Przychody z kilku umów o pracę należy zsumować.

    Dziękuję za kontakt z nami.
    Pozostajemy do Pana dyspozycji.
    Pozdrawiam, Marta Weber
    Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS