eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 411. Data: 2015-09-07 09:39:03
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2015 o 22:25, Marek pisze:
    > obronnych
    >
    > Jasne dzięki nim h. sapiens przetrwał ostatnie kilkaset tys. lat jako
    > gatunek. A wszedzie wokół w naturze widać jak słabsze czy chore osobniki
    > są szczególnie chronione aby przetrwały, rotfl. A już myślałem, że na
    > nic bardziej zabawnego cię nie.stać.

    Taaak, np. taki Stephen Hawking... Po co taki kaleka w ogóle żyje, nie?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 412. Data: 2015-09-07 11:46:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-07 09:11, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli: zbieg okoliczności.

    Być może - jednak da się zauważyć związek przyczynowo-skutkowy. Nie
    chcesz go widzieć, to nie zobaczysz. Udowodnić go się nie da, bo
    musialbyś mieć grupę kontrolną. Za dużo zmiennych, choć związek brzmi
    bardzo prawdopodobnie.

    > Bo jeszcze nie są drastyczne, ale to efekt toczącej się kuli śnieżnej -
    > zaczyna się delikatnie, a potem masz pustynię
    >
    > Dodatkowo kompensujemy technologią, ale nie zawsze się da. Popatrz np.
    > na suszę w Kalifornii: gdyby nie intensywne korzystanie z podziemnych
    > zasobów wody już dawno produkcja spadła by im do zera. Problem: te
    > zasoby się kończą. A ich odnowienie zajmuje parę tysięcy lat.

    Dowód, że się kończą. Faktem jest, że mimo (a w zasadzie również dzięki
    temu), że klimat się ociepla, jedzenia jest coraz więcej.

    > Jak mówiłem: nie masz BLADEGO pojęcia.

    Jest "uzależniona" bo tak jest najtaniej i najwygodniej. Jak będzie
    drożej i wygodniej, to się zbuduje atomówki i będzie wygodniej z prądu.
    Kwestia akumulatorów i czasu ładowania. A to można prosto rozwiązać
    przez modułowe akumulatory wymieniane automatycznie i ładowane w w
    pobliżu GPZ poza szczytem energetycznym. Na razie się nie opłaca, bo
    mamy ropę. Większym problemem niż transport jest przemysł chemiczny,
    który ropy na razie potrzebuje. Jak zacznie się kończyć to wymyślą jak
    plastik czy ccoś podobnego robić z innych surowców.

    > Polecam: "Crude Awakening".

    Streścisz?

    > Nie tam, gdzie nagle zrobi się step albo pustynia.

    Globalnie to tu zrobi się pustynia a tam łąka.

    > Zaklinanie rzeczywistości powoduje tylko, że wychodzisz na durnia.

    Bzdury. Choćby Unia doklada do produkcji żywności, żeby jej z Afryki i
    Ameryki południowej nie sprowadzać. Zaraz, tam chyba jest właśnie ciepło;)

    > Ale nie o to chodzi - chodzi o to, żeby nie pakować kija w mechanizm,
    > który póki co słabo rozumiemy!

    Nie - chodzi o to, że ktoś chce demolować światową gospodarkę i brać
    grubą kasę, na podstawie mechanizmów, które póki co słabo rozumiemy. Z
    grubsza jak niektóre religie;)

    > Ano. Ale wiedzą, że CO2 i inne produkowane przez nas gazy mają znaczący
    > wpływ. Może więc lepiej nie naciskać na guziczki czegoś, co najwyraźniej
    > może rozpieprzyć całą cywilizację zanim dokładnie poznamy ten mechanizm,
    > hmm?

    Może - a może nie. Nie wiesz dokładnie. Nikt nie wie. A jednak niektórzy
    twierdzą, że wiedzą.

    Shrek.

  • 413. Data: 2015-09-08 14:13:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2015 o 11:46, Shrek pisze:

    > Być może - jednak da się zauważyć związek przyczynowo-skutkowy. Nie

    Nie. Związek przyczynowo-skutkowy trzeba WYKAZAĆ. Piłeczka jest po
    twojej stronie.
    [ciach]

    http://water.usgs.gov/edu/gwdepletion.html

    > temu), że klimat się ociepla, jedzenia jest coraz więcej.

    Skoro wg ciebie im cieplej to zawsze lepiej... to nie masz nic przeciwko
    wrzuceniu do wrzątku?

    > Jest "uzależniona" bo tak jest najtaniej i najwygodniej. Jak będzie
    > drożej i wygodniej, to się zbuduje atomówki i będzie wygodniej z prądu.

    Mhm. A jak brakuje żywności to wystarczy postawić więcej sklepów
    spożywczych?

    Może łaskawie DOWIEDZ się czegoś o rolnictwie, hmm?

    Napęd to jednej z mniejszych problemów. A nawozy? A środki ochrony roślin?

    > Kwestia akumulatorów i czasu ładowania. A to można prosto rozwiązać
    > przez modułowe akumulatory wymieniane automatycznie i ładowane w w
    > pobliżu GPZ poza szczytem energetycznym. Na razie się nie opłaca, bo

    Jak ładowane? Gdzie ładowane? Czy ty masz pojęcie jaka jest różnica
    pomiędzy pojemnością energetyczną baniaka z olejem napędowym a
    akumulatorami o tej samej pojemności (i wielokrotnie większej masie)?

    Pamiętaj, że na litowo-jonowe nie starczy litu.

    > mamy ropę. Większym problemem niż transport jest przemysł chemiczny,
    > który ropy na razie potrzebuje. Jak zacznie się kończyć to wymyślą jak
    > plastik czy ccoś podobnego robić z innych surowców.

    A skąd wiesz, że da się wymyślić?

    > Streścisz?

    Obejrzyj.

    Streszczając: jak ropa się skończy to mamy przesrane. Transport to
    NAJMNIEJSZY problem. Potrzebowalibyśmy z pół wieku okresu przejściowego
    żeby zminimalizować katastrofę.

    > Globalnie to tu zrobi się pustynia a tam łąka.

    Niekoniecznie.

    Może zrobić się ocean.

    > Bzdury. Choćby Unia doklada do produkcji żywności, żeby jej z Afryki i
    > Ameryki południowej nie sprowadzać. Zaraz, tam chyba jest właśnie ciepło;)

    Dziwne że w tej ciepłej Afryce największy głód... Coś się twoja hipoteza
    sypie.

    > Nie - chodzi o to, że ktoś chce demolować światową gospodarkę i brać
    > grubą kasę, na podstawie mechanizmów, które póki co słabo rozumiemy. Z
    > grubsza jak niektóre religie;)

    Właśnie o to chodzi, żeby jej nie zdemolować. Ty chcesz postępować wg
    schematu "po nas choćby potop". Jesteś nieodpowiedzialny.

    > Może - a może nie. Nie wiesz dokładnie. Nikt nie wie. A jednak niektórzy
    > twierdzą, że wiedzą.

    Przynajmniej w zakresie wpływu naszych gazów cieplarnianych. I mają na
    to dowody.

  • 414. Data: 2015-09-08 16:36:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-08 14:13, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie. Związek przyczynowo-skutkowy trzeba WYKAZAĆ. Piłeczka jest po
    > twojej stronie.
    > [ciach]

    Wykazałem powyżej. Nie udowodnie, bo nie mam grupy kontrolnej w postaci
    Rzymian na Ziemi II bez ocieplenia. Jak już jesteś taki cwany, to
    udowodnij, że ocieplenie powoduje wszystkie te katastrofalne skutki dla
    cywilizacji, o których wspominałeś. Najlepiej udowodnij dla cywilizaji
    AD2015. Śmiało;P

    > http://water.usgs.gov/edu/gwdepletion.html

    To że się poziom wód obniżył o 15 stóp, to nie znaczy, że są są na
    wyczerpaniu. Zresztą nie martw się tak. Ociepli się to oceany zaczną
    parować i będzie dużo deszczu, lodowce stopnieją, poziom oceanów się
    podniesie i będzie dobrze. Wyznawcy globcia mówią raczej o nadmiarze
    wody:P Nie smuć się tak. Żywności akurat (per saldo), mozemy produkować
    znaczenie więcej niż potrzebujemy. Nie tu problem, tylko w transporcie i
    dystrybucji. Który to problem ci od globcia pogłębiają wymyślając biopaliwa.

    > Skoro wg ciebie im cieplej to zawsze lepiej... to nie masz nic przeciwko
    > wrzuceniu do wrzątku?

    A po tym co napisałeś będziesz miał pretensję, jak stwierdzę, jeszcze
    raz że udajesz głupszego niż jesteś? Zamknij się w zamrażarce;)

    > Mhm. A jak brakuje żywności to wystarczy postawić więcej sklepów
    > spożywczych?

    A brakuje?

    > Może łaskawie DOWIEDZ się czegoś o rolnictwie, hmm?

    Może napisz coś konkretnego. Masz:

    Oczekiwane negatywne skutki dla rolnictwa w Polsce to zwiększenie
    stosunku węgla do azotu w paszach zielonych, zmniejszenie plonu nasion
    roślin motylkowych o 10-20%, zmniejszenie wilgotności gleby o 5%, spadek
    plonu ziemniaka. Spodziewane skutki pozytywne to zwiększenie o 30%
    intensywności fotosyntezy i ogólnego przyrostu biomasy, wydłużenie
    okresu prac polowych (70 dni więcej w Polsce wschodniej, cały rok w
    zachodniej), wydłużenie okresu wegetacji o 2-3 miesiące, większe uprawy
    roślin ciepłolubnych (kukurydza, soja, słonecznik, dynia, rącznik),
    skrócenie o 2 tygodnie dojrzewania zbóż, wzrost plonu roślin pastewnych
    o 40-100%, zwiększenie efektywności produkcji zwierzęcej[109].

    Czyli będzie mniej ziemniaków a więcej schabowych.

    > Napęd to jednej z mniejszych problemów. A nawozy? A środki ochrony roślin?

    Nawozy mogą być problemem bez gazu, ale zdaje się jest to do
    przeskoczenia. Co ma ropa do środków ochrony roślin?

    > Jak ładowane? Gdzie ładowane? Czy ty masz pojęcie jaka jest różnica
    > pomiędzy pojemnością energetyczną baniaka z olejem napędowym a
    > akumulatorami o tej samej pojemności (i wielokrotnie większej masie)?

    Akurat mam. Zresztą sprawdź - Tesla S ma prawie 500 km zasięgu na jednym
    ładowaniu i w każdej wersji jeśli chodzi o osiągi kasuje znakomitą
    większość spalinówek. Mój samochód robi 270 km na gazie i bardzo z tego
    powodu nie cierpię. Na benzynie jakieś 600 km w porównaniu do 480 dla
    Tesli. Da się? No więc jak się skończy ropa to alternatywę _już_ masz.
    Ale nie chce się skończyć;)

    > Pamiętaj, że na litowo-jonowe nie starczy litu.

    Mamy jeszcze czas coś nowego wymyśleć. popatrz jaka rewolucja w ogniwach
    następiła w ciągu ostatnich 20 lat. Zresztą to nie jedyna droga - są też
    np. ogniwa paliwowe. Prace nad superkondensatorami też trwają.

    > Obejrzyj.
    >
    > Streszczając: jak ropa się skończy to mamy przesrane. Transport to
    > NAJMNIEJSZY problem. Potrzebowalibyśmy z pół wieku okresu przejściowego
    > żeby zminimalizować katastrofę.

    Aha.

    > Niekoniecznie.
    >
    > Może zrobić się ocean.

    A najprawdopodobniej nic się nie zrobi. Były już ciepłe okresy, były, że
    Bałtyk zamarzał, a Gdańsk cały czas nad możem i ani może nie chce
    wyschnąć ani go zalać.

    > Dziwne że w tej ciepłej Afryce największy głód... Coś się twoja hipoteza
    > sypie.

    Zniżając się na chwlę do twojego przedstawię kontrargument dla twojego
    ułomnego argumentu. Dziwne, że w Korei północnej jest taki głód, skoro
    mają zajebisty klimat dla rolnictwa. Można też się zastanawiać jaka
    plaga klimatyczna nawiedzila Ukrainę za towarzysza Stalina. Byłoby
    śmieszne, gdyby nie to że temat średnio zabawny. Ponownie udajesz
    znacznie głupszego niż jesteś.

    > Właśnie o to chodzi, żeby jej nie zdemolować. Ty chcesz postępować wg
    > schematu "po nas choćby potop". Jesteś nieodpowiedzialny.

    A ty chcesz "co prawda nie wiemy jak to działa, ale lepiej nie
    próbować". GMO też ci straszne? Szczepionki?

    > Przynajmniej w zakresie wpływu naszych gazów cieplarnianych. I mają na
    > to dowody.

    Czyli w _bardzo_ małym zakresie. Do tego stopnia, że może to przypominać
    powiedzenie o gównie i okręcie.

    Shrek.