eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 91. Data: 2015-08-25 10:30:17
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:58, Andrzej Lawa pisze:
    > W twoim języku "oficjalne" znaczy "znalezione na jakiejś oszołomskiej
    > stronie zwolenników oszustwa zwanego homeopatią"?

    Co Ty bredzisz? Nie wymawiaj przy mnie homeo... :-)

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Eksperci-w-20
    30-r-bedzie-az-o-75-wiecej-zachorowan-na-raka,wid,14
    541486,wiadomosc.html?ticaid=115772

  • 92. Data: 2015-08-25 10:32:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup

    >Po pierwsze 380 w skali kraju to baaaaaaaaardzo wiele.
    >Po drugie, takia odra wcale nie jest taka groźna, wiem bo miałam.
    >Po tszecie, pszeczytaj sobie uletkę pszeciętnego wspułczesnego leku:
    >tam wymieniane są powikłania pszypadajce raz na 10, raz na 100, raz
    >na 1000 itp.
    >Tyh raz na 100tys jest bardzo mało. Skala jest dużo bardziej
    >niekożystna dla szczepionek niż piszesz.

    Mowimy o powaznych powiklaniach, a nie "przez trzy dni utrzymywala sie
    wysoka goraczka".

    Jesli 380 to duzo, to co by sie dzialo, gdyby tych powiklych
    przypadkow bylo 3800 ?

    Fakt, ze tych szczepien mamy ~pol miliona rocznie, to by nam dawalo
    ~50 przypadkow co roku ... mozna zrzucic na przypadek.

    J.

  • 93. Data: 2015-08-25 11:02:44
    Od: W <w...@w...pl>

    Andrzej Lawa wystukał, co następuje:

    > Wzrost diagnostyki.

    Tak dorzucę w środku wątku na temat bezspornego "szczepienia = więcej
    zachorowań"

    http://www.tylervigen.com/spurious-correlations

    ;)

  • 94. Data: 2015-08-25 11:19:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Wyobraź sobie firmę, która ma ogromne obroty ale malutką marżę.
    itd.

    No fajne, barwne porównanie, tylko że zależność taka zupełnie nie wykazana.

    > Ale nie tak gwałtowne!

    Nie ma nic istotnie gwałtownego.

    > Jeśli byś sobie poczytał cokolwiek naukowego o cyklach klimatycznych to
    > byś wiedział, że jednym z czynników jest chociażby... dryf kontynentalny.
    >
    > Kontynenty nie zapieprzają tak, żeby głupie 100 lat dawało jakikolwiek
    > widoczny efekt.

    A w perspektywie 1000 lat zapieprzają, skoro wówczas kilka cykli już było?

    > Ale "epoka dinozaurów" to setki MILIONÓW lat temu. A nie ledwie setki lat.

    Chodzi o pokazanie, że nawet ocieplenie się do takiego poziomu, że na
    biegunach rośnie trawa, nie jest dla Ziemi niczym nadzwyczajnym.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2015-08-25 11:21:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:42, Andrzej Lawa pisze:

    > Tudzież przepisy. Bo sąd orzeka na podstawie przepisów a przepisy są
    > jednoznacznie - szczepić trzeba.

    Toż właśnie o tym piszę, Andrzeju - dziecko nie ma swojej woli i za
    niego mogą decydować rodzice lub sąd. Jak słusznie zauważyłeś - obecnie
    dziecko nie może zdecydować "nie chce się szczepić", bo ktoś za niego tę
    decyzję podejmuje. W przypadku braku obowiązku decyzję o nieszczepieniu
    też ktoś w imieniu dziecka podejmie.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2015-08-25 11:22:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:52, Andrzej Lawa pisze:

    > To dorzućmy jeszcze deportację was wszystkich do jakiegoś "raju
    > wolności" jak Somalia i się pod tym podpiszę ;->

    A co to za stalinowskie zapędy?

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2015-08-25 11:22:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 09:55, Andrzej Lawa pisze:

    > Wzrost diagnostyki.

    Linka poproszę.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2015-08-25 13:04:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2015 o 10:30, z pisze:

    > Co Ty bredzisz? Nie wymawiaj przy mnie homeo... :-)
    >
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Eksperci-w-20
    30-r-bedzie-az-o-75-wiecej-zachorowan-na-raka,wid,14
    541486,wiadomosc.html?ticaid=115772

    Ach, czyli czytać nie umiesz?

    "Główną tego przyczyną jest starzenie się społeczeństw oraz niezdrowy
    styl życia, który szczególnie uwidacznia się w krajach rozwijających
    się, gdzie coraz więcej osób źle się odżywia i pali papierosy. Wraz z
    wiekiem zwiększa się ryzyko zachorowania na raka - ludzie po 60. roku
    życia 10-krotnie częściej chorują niż osoby w wieku 20-40 lat. "

    To jest "wina" szczepionek tylko w tym sensie że "przez" szczepionki
    żyje więcej ludzi i ci ludzie żyją dłużej.

    Ponadto: to są tylko szacunki prognoz. Nic więcej.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 99. Data: 2015-08-25 13:29:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 11:37, A. Filip pisze:
    > Zawsze winni są rodzice?
    Zawsze. Albo dziecko. Taki mamy klimat.

    Maciek

  • 100. Data: 2015-08-25 13:34:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 12:58, A. Filip pisze:
    > Czy TY uważasz że szczepienie na którąś z tych chorób przeciw którym była ta
    > konkretna szczepionka nie powinno być przymusowe?
    Tu chyba nie chodzi o to, czy powinno, czy nie. Obecnie jest. Wobec tego
    ktoś powinien wziąć odpowiedzialność za przypadki, gdy szczepionka zrobi
    komuś kuku. A chętnych do wzięcia tej odpowiedzialności (zwłaszcza
    finansowej) jakoś nie ma. Oczywiście to nie jest odosobniony przypadek.
    Dzieci mają obowiązek szkolny? Mają. Sporo szkół jest przepełnionych,
    opieka nad dziećmi niedostateczna? Zdarza się. Kto jest winny jeśli
    dziecku w szkole, na szkolnej wycieczce, czy innej zielonej szkole coś
    się stanie? Oczywiście dziecko, ewentualnie rodzic, który źle wychował.

    Maciek