eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu
    zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    <mrh6rq$njl$2@node2.news.atman.pl> <mrhc4f$9us$3@node1.news.atman.pl>
    <mrhnn3$m0f$1@node1.news.atman.pl> <mrhoq1$n5s$1@node1.news.atman.pl>
    <mriav9$auo$1@node1.news.atman.pl> <mrib7h$b30$2@node1.news.atman.pl>
    <mrifpq$gb9$1@node1.news.atman.pl> <mrihs2$ibu$1@node1.news.atman.pl>
    <mrjub2$cmk$2@node2.news.atman.pl> <mrjuif$cpa$5@node2.news.atman.pl>
    <mrjuoi$cmk$4@node2.news.atman.pl> <mrjuqf$cpa$7@node2.news.atman.pl>
    <mrjuuc$cmk$5@node2.news.atman.pl> <mrjvb0$dq1$1@node2.news.atman.pl>
    <mrjvke$e8p$2@node2.news.atman.pl> <mrjvrc$dq1$3@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <mrkl4e$3id$1@node2.news.atman.pl>
    <mrkl8q$m1j$1@node1.news.atman.pl> <mrpd4e$isn$2@node1.news.atman.pl>
    <mrpdit$jcp$2@node1.news.atman.pl>
    <55e03ab4$0$4780$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrpe57$p1m$1@node2.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <mrpgef$mgf$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 28 Aug 2015 13:47:11 +0200

    On 2015-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Sieci żabka małpka to właśnie są te "rodzinne" sklepy, tylko zebrane w
    > jedną markę.

    Absolutnie nie są. To jest jedna duża firma, która omija prawo i zamiast tworzyć
    sklepiki żeruje na "agentach". Mechanizmy są szeroko opisane, znane i nie zyskują
    absolutnie na tym właściciele tych małych punktów.

    > Nie słyszałem, aby gdzieś powstał monopol dużych sklepów. A tesco pada.
    > Nie twierdzę, że duża firma nie "jest bogatsza". Twierdzę tylko, że
    > oligarcha korporacyjna wcale nie jest efektem końcowym wolnego rynku,
    > wręcz przeciwnie.

    Oczywiście że jest.

    > Tam, gdzie rynek jest wolny zawsze będą powstawać nowe, małe firmy,
    > mające szansę stać się dużymi lub zbankrutować.

    Do czasu. Do czasu aż nie powstanie na tyle duża firma, by zmieniać reguły
    na rynku zamiast się dostosowywać.

    > Rola państwa może polegać wyłącznie na utrudnianiu powstawania tym małym,
    > cementując właśnie oligopol dużych.

    W kwestii "wyłącznie" się nie zgadzam. Podam jeden przykład: możliwośc podziału
    monopolisty na mniejsze, niezależne firmy i wymuszenie konkurencji. To jest moim
    zdaniem wystarczające uzasadnienie roli i potrzeby ingerencji państwa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl