  • 1. Data: 2015-08-22 18:42:17
    Temat: Czy tak jest?
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    Z pl.misc.kolej:

    Iks pisze (o imprezie kolejowej):

> [...]

    Igrek odpowiada:

    > Nie możecie robić takiego zastrzeżenia, to niedozwolona
    > klauzula umowna.

    Czy Igrek ma rację? Jeśli tak, to gdzie można znaleźć jakąś
    dokładniejszą informację na ten temat? I jeśli tak rzeczywiście jest, to
    czy zastosowanie takiego zastrzeżenia w umowie samo w sobie grozi
    jakimiś konsekwencjami, czy też jedynie zastrzeżenie to nie ma mocy
    prawnej, gdyby nastąpił jakiś spór?

    Pzdr
    TFZ

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2015-08-22 19:06:29
    Temat: Re: Czy tak jest?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-08-15 o 18:42, Tadeusz Franciszek Zielinski pisze:
> [...]
    > czy zastosowanie takiego zastrzeżenia w umowie samo w sobie grozi
    > jakimiś konsekwencjami, czy też jedynie zastrzeżenie to nie ma mocy

    Rejestr niedozwolonych klauzul jest tu:
    https://uokik.gov.pl/download.php?id=835. Musisz zaciągać to od czasu do
    czasu, bo ów rejestr jest często zmieniany. Dochodzą nowe orzeczenia.

    Natomiast co do samej klauzuli. Nie widząc dokładnie umowy, to trudno mi
    jednoznacznie się wypowiadać, ale moim zdaniem Y może mieć rację.
    Należałoby się przyjrzeć pozycjom: 938, 1162, 1911, 2132 (szczególnie to
    chyba będzie miało zastosowanie), 2508, 5948.